Návštěva fakultní základní školy
Navštivili jsem školu, která má asi nejvíce zkušenosti s aplikací matematiky metodou profesora Hejného. Dovoluji si napsat několik letných postřehu ze dvou vyučovacích hodin.
Třída 2.B, učitel mladý muž - Luděk K,
Téma : Rodokmen
probíhá diskuse o vztazích v rodině
děti vyjadřují vlastními slovy vztahy navzájem si upřesnují, někdy pozoruhodná vyjádření, učitel téměř "neexistuje"
Rozdělení do dvou skupin chlapci a dívky
Oblékání krychle
skupiny se samostatně dělí na menší části
vytvářejí sítě a poté se bude diskutovat o počtu možných variant, své výtvory ukládají na parapet
Na závěr hodnocení dětí, co se dělo v hodině ústně se vyjadřují, učitel se ptá na vlastní hodnocení dětí ve vztahu k rodokmenu.
třída 9.A, učitelka Petra P. M., ve třídě je 13 žáků, je pátek 21.4. 2017, po přijímacích zkouškách
řešení domácí úlohy - podobnost
probíhá velice otevřená diskuze o problému, učitelka občas moderuje debatu, do debaty vstupuje větší část třídy
Žáci se respektují - ve třídě je klid, důsledek přístupu k řešení a učení metodou profesora Hejného
žáci vysvětlují svoje myšlenkové pochody, diskutují navzájem argumentují od první třídy pracují podle metody Hejného
žáci se od vztahu podobnosti dostávají k dalším vztahům mezi veličinami, jeden výstup spolužáka dokonce hodnotí potleskem
Ota Benc - ředitel školy