Ochrana člověka za mimořádných událostí - II.stupeň - 2. část

19.6.2014
Ochrana člověka za mimořádných událostí se uskutečnila formou soutěže družstev v rámci tříd. Tato soutěž proběhla v přírodě v okruhu asi 4 km od školy. Jednotlivá družstva se postupně vystřídala na čtyřech stanovištích a plnila různé teoretické a praktické úkoly.

Ochrana člověka za mimořádných událostí se uskutečnila formou soutěže družstev v rámci tříd. Tato soutěž proběhla v přírodě v okruhu asi 4 km od školy. Jednotlivá družstva se postupně vystřídala na čtyřech stanovištích a plnila různé teoretické a praktické úkoly.

Stanoviště a jejich vedoucí:

1. Evakuace (Kopanina) – B. Křivohlavá

2. První pomoc  (Pobočenský rybník) – M. Zrzavá

3. Havárie (alej u Starého Ranska) – J. Hromada

4. Terorismus, Živ. pohromy   (rybník Řeka na hrázi u lesa) – J. Remeš

Vedoucí projektu: J. Remeš, Z. Drápalík

Ceny pro vítězná družstva: B. Křivohlavá

Fotodokumentace: M. Zrzavá

Zápis –  Z. Drápalík, J. Remeš

Vítězná družstva:

  • 6.A – T. Vojáčková, K. Mikulecká, A. Matějková, K. Bažoutová, S. Kolouchová
  • 6.B – A. Hejkalová, B. Stejskalová, V. Polánská, P. Josková
  • 7.A – A. Červinková, L. Pelikánová, A. Blažíčková, V. Pavlíček  | M. Bičík, A. Rybáček, K. Jeníčková, K. Andrýsková
  • 8.A – L. Málek, D. Kraus, M. Havel, J. Havel
  • 8.B – J. Joska,V. Málek, M. Křikava, D. Němec
  • 9.A – O. Dostál, J. Malý, Z. Michal, D. Plíhal, R. Kutílek

Hodnocení:

Vedoucí jednotlivých stanovišť si připravili krátký test, popř. praktickou zkoušku. Doba na jednu třídu byla cca 15 minut. Třídní učitelé doprovázeli svou třídu po stanovištích dle časového rozvrhu. Z hlediska kázně nebylo nutné řešit žádné závažné problémy.

Stanoviště č. 1 - evakuace

Na tomto stanovišti  žáci plnili čtyři úkoly, za které mohli získat celkem 20 bodů – luštili křížovku, aby zjistili, jaká forma evakuačního zavazadla je nejvhodnější, odpovídali na osm testových otázek, čímž měli prokázat znalosti z oblasti evakuace, vybírali předměty, které se nehodí do evakuačního zavazadla. Posledním úkolem byla praktická zkouška, kde žáci velmi dobře předvedli, jak co nejúsporněji dokáží sbalit 23 předmětů (ručník, pláštěnku, misku, toaletní papír, pastu na zuby apod.) do malého dětského kufříku. Na všechny úkoly dostali vždy časový limit 2 minuty. Všichni žáci pracovali ukázněně, prokázali dobré znalosti a snahu. Hranici 20 bodů nezískal nikdo, ale nejvyšší bodové zisky byly  často 19 nebo dokonce 19,5 bodu.

Stanoviště č. 2 – první pomoc

Žáci si nejprve napsali jednoduchý test z první pomoci. Pak měli za úkol si připravit a prakticky ve skupině předvést jedno ze zvolených zranění – tepenné krvácení pravého předloktí, uzavřenou zlomeninu levého předloktí, zlomeninu bérce, popáleniny 2. stupně na dlani pravé ruky a popsat, jak budou postupovat, když naleznou člověka bez známek života ležícího na břiše. Některé skupiny velmi dobře popsaly a předvedly svá zranění, u některých žáků je potřeba danou tématiku neustále opakovat a vštěpovat jim základní zásady první pomoci.

Stanoviště č. 3 – havárie

 Žáci měli ve skupinách za úkol vyplnit krátký test na téma havárie a chování člověka při účasti na havárii. Z testu bylo možné získat maximálně 8 bodů. Jako první se na stanoviště dostavila třída 8.B v 9.30 hodin, další třídy následovaly v 15 minutových intervalech. Test žáci vyplňovali po jednotlivých skupinách a ihned po odevzdání obdrželi body a vysvětlení správných odpovědí.

Žádná skupina neměla výrazné potíže test správně vyplnit, avšak plného počtu dosáhla pouze skupina Pavlíny Jagrové z 9.A. Drtivá většina skupin vyplnila test pouze s jedinou chybou.

Stanoviště č.4 – živelné pohromy a terorismus

Žáci na tomto stanovišti vypracovali test, který se týkal živelních pohrom a terorismu, chování člověka v těchto nebezpečných situacích a zásad bezpečnosti.

Poté proběhlo společné opravení chyb a diskuse nad problémy a chybami.

Většina skupin si s testem poradila dobře, výsledky byly velmi dobré (průměrně 3 chyby z 16 otázek). Dvě skupiny vypracovaly test bezchybně. Projevila se větší zkušenost starších ročníků - jejich výsledky byly o něco lepší než u mladších žáků.

Z. Drápalík, J. Remeš

Kalendář akcí ZŠ

  • 29.3.2024 Velký pátek - svátek
  • 1.4.2024 Velikonoční pondělí - svátek
  • 2.4.2024 Kvízování - ZOO Jihlava
  • 2.4.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.B
  • 2.4.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.A
  • 3.4.2024 Preventivní program se speciální pedagožkou - 6.A
  • 4.4.2024 Exkurze - ZOO Jihlava, Rozumíme přírodě 6.A,B
  • 4.4.2024 Okresní kolo recitační soutěže v Chotěboři
  • 4.4.2024 Plavecký výcvik 4. tříd
  • 8.4.2024 Školení první pomoci - 8. ročník
  • 8.4.2024 Ukázková hodina tenisu - 2.A
  • 8.4.2024 Ukázková hodina tenisu - 2.B
  • 9.4.2024 Zápis do první třídy základní školy
  • 10.4.2024 Krajské kolo dějepisné olympiády v Pelhřimově
  • 10.4.2024 Sběr papíru

Kalendář akcí MŠ

  • 29.3.2024 Velký pátek - svátek
  • 1.4.2024 Velikonoční pondělí - svátek
  • 8.4.2024 Divadélko U dvou sluncí
  • 9.4.2024 Zápis do první třídy základní školy
  • 10.4.2024 Sběr papíru
  • 15.4.2024 Hrátky s králíčky (tř. Krtečci + Medvídci)
  • 16.4.2024 Hrátky s králíčky (tř. Veverky + tř. Sovičky)
  • 18.4.2024 Návštěva hejtmana Kraje Vysočina
  • 22.4.2024 Hrátky s králíčky (tř. Zajíčci)
  • 23.4.2024 Den s AI ve Ždírci nad Doubravou
  • 23.4.2024 Seminář pro veřejnost - Umělá inteligence je mezi námi, jak ji používat a nebát se.

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.