Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
28
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
Přijímací zkoušky NANEČISTO
29
AI ve vzdělávání - seminář s Evou Nečasovou
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
30
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
31
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
POLOLETNÍ PRÁzdniny
Už se to chystá
Lyžařský kurz - 4. lekce
1
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
2
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
3
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
4
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
5
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
6
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
7
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
8 9
10 11
Divadélko Mrak
Výprava do zimního lesa
12 13 14 15 16
17
Masopustní týden
18
Masopustní týden
19
Masopustní týden
20
Masopustní týden
21
Masopustní týden
22 23
24 25
Logopedická depistáž - kontrola
26 27 28 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Projekty > Projekt OPVK - Nové metody a přístupy ve škole Ždírec nad Doubravou

Projekt OPVK - Nové metody a přístupy ve škole Ždírec nad Doubravou



Investice do rozvoje vzdělávání

od 1.3. 2014 jsme realizovali samostatný projekt s podporou evropských fondů

  • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
  • Název projektu: Nové metody a přístupy ve škole Ždírec nad Doubravou
  • Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.1.36/03.0008
  • Název globálního grantu: CZ.1.07/1.1.36 – Zvyšování kvality ve vzdělávání v kraji

Klíčové aktivity

  1. Implementace a pilotování informačního systému
  2. Aplikace moderních vzdělávacích postupů v výuce
  3. Systémová podpora menších školních projektů

Realizace: březen – prosinec 2014

Výše podpory: 1 340 133,- Kč

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Projektové aktivity - realizace 1. období

1. Implementace a pilotování informačního systému Edookit

Představení systému Edookit, dohoda o vzájemné spolupráci, formě komunikace, předávání podnětů a připomínek. Seznámení s modulem třídní kniha- zadávání učiva, docházky, hodnocení, e-learning (kalendář třídy, události třídy). Testování modulu třídní kniha- zadávání učiva, docházka v 7.A třídní učitelkou, v jednotlivých hodinách příslušní vyučující; hodnocení- váha známky, využití rozhraní, tvoření sloupců, editace, slovní komentář známky, průměr; e-learning- kalendář třídy, kurzu: událost, vyučovací hodina, zadání události třídy- akce, exkurze. Testování modulu spolupráce, vytváření zpráv- komunikace s rodiči, pedagogy, žáky, odesílaní příloh, publikování. Implementace elektronické dokumentace- školní akce- vytvoření procesu při realizaci školní akce- oznámení, povolení, realizace, vyúčtování, návrh implementace procesu do informačního systému Edookit, výchovná opatření- pochvaly, poznámky, návrh zaznamenávání výchovných opatření do informačního systému v modulu třídní kniha jako samostatná položka, rozdělení rolí při zápisu jednotlivých výchovných opatření, automatické odeslání zprávy rodičům při udělení výchovného opatření, připojení příloh- porovnání zobrazení zadání na portálu učitelů, rodičů a žáků. Návrh na vytvoření položky místností s informacemi o vybavení, počtu míst a o tom, zda a kdy je učebna k dispozici. Zadávání omluvenek- návrh na upřesnění detailů (důvod absence, datum, čas, jméno a příjmení rodiče) Hodnocení- práce s váhou známky (ujasnění hodnoty váhy a její používání), průměr známky (porovnání zobrazení zadání na portálu učitelů, rodičů a žáků). Vytvoření hodnoty podtržená 1, možnost uzamčení záznamu pro zpětnou editaci. Přítomnost asistenta pedagoga jako poznámka k výuce. V modulu třídní kniha vytvořit ikonu poučení a synchronizovat s kalendářem. Ve výuce zobrazit službu. Promítnout dozory, konzultační hodiny, třídnické hodiny. Testování systému na přenosných zařízeních.

2. Aplikace moderních postupů ve výuce

  • Dílčí aktivita 1- Podpora výuky matematiky podle metody profesora M. Hejného
    1. Metodické zpracování dílčích témat, 2. Aplikace metody prof. Milana Hejného, 3. Realizovaná školení - 7.4. 2014, počet účastníků 10, téma: Lektorka A. Nováková prezentovala na konktétních případech základní metody profesora Milana Hejného. H -MAT VOBS, krychlové stavby a jiná prostředí, další školení 19.5., počet účastníků:11, téma: využití prostředí pro tvorbu algoritmu a schémat, konkrétní úlohy v různých prostředícha ročnícíh prvního stupně. Použitá prostředí: Neposedové atd.
  • Dílčí aktivita 2 - . Podpora vzdělávání inovativními metodami a jejich realizace
    1.Publikace v Našich novinách, 2. Příprava materiálů k exkurzím, 3. Zpracování videdokumentace, 4. Spolupráce se spisovateli a fotografy, 5. Vybavení mediální učebny, 6. Příprava reportáží, 7. Spolupráce s nakladatelstvím Albatros, 8. Schůzky redakční rady časopisu School City, 9. Hlášení do školního rozhlasu. 10. Průběžné zpracovávání metodické příručky. 11. Návštěva tiskárny Unipress. 12. Instalace tabletů a PC v multimediální učebně.
  • Dílčí aktivita 3 - Zavádění inovativních metod souvisejících s rozvojem klíčových kompetencí ve výuce
    Vytvoření metodicky zpracovaných vyučovacích hodin pro český jazyk a literatura, matematika, člověk a jeho svět, výtvarná výchova se zaměřením na posuzování pravdivosti informací a reklamních vlivů, práce s návodem, výběr a zhodnocení výsledků žákovských prací, tvorba inovativních materiálů a jejich ověření ve výuce, řešení problémů s využitím vlastního názoru nebo předkládaných informací, plánování výletů a exkurzí s využitím různých zdrojů, příprava žáků na přijetí spolužáka se zdravotním postižením a vhodné chování k němu, výběr vhodných komunikačních prostředků a dramatizace různých situací. 2. Uskutečnění programu Hele, lidi, 3. Uskutečnění exkurzí Džekův ranč, Muzeum loutkářských kultur, VČD Pardubice, Podhůra u Slatiňan, Chaloupky Horní Krupá.
    Zakoupen 1 notebook, 10 tabletů (pro realizaci klíčových aktivit prostřednictvím žáků).

3. Systémová podpora menších školních projektů

  • Dílčí aktivita č.1. - Projekt Podoubraví
    školní projekt je určen pro žáky druhých a třetích tříd (cca 80 žáků) a jeho základem je deset zastávek mikroregionem Podoubraví a zpracováním a využitím všech exkurzí, návštěv v běžné výuce. Mapa regionu- zaznamenání jednotlivých obcí regionu Podoubraví, 2. tvorba Cestovatelského deníku, 3. Exkurze a vycházky- návštěva významných míst, 4. Tvorba pracovních listů, 5. Tvorba nástěnek a výstav dětských prací, 6. Herbář rostlin, 7. Přírodovědná soutěž.
  • Dílčí aktivita č.2 - Projekt "Voda = život na Zemi"
    Projekt je určen pro žáky druhého stupně a je zaměřen na výchovu a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Cílem dílčí aktivity je vytvořit vzdělávací program formou projektů, které budou vést žáky k uvědomění si důležitosti vody pro budoucí život na Zemi na základě získaných informací, dovedností a experimentování. Celá aktivita se vztahuje k průřezovému tématu EVVO: základní podmínky života - Voda. Tvorba tématických pracovních listů, 2. Příprava besedy s pracovníkem CHKO Železné hory, 3. Zpracování natočených a nafocených materiálů z besedy, 4. Výběr a pořízení potřebné techniky pro realizaci aktivity (žákovské mikroskopy, mikroskop s digitální kamerou, elektronická čidla), 5. Příprava článků do Našich novin a na web školy, 6. Příprava a realizace vyučovacích hodin (Koloběh vody na Zemi, Voda a počasí, Znečištění vody), 7. Exkurze do úpravny pitné vody v Hamrech, 8. Průběžná práce s mikroskopy a elektronickými čidly.

Publikujeme

  • Projekt Voda život na Zemi
  • Žáci v muzeu knihy
  • Beseda s ilustrátorkou
  • Projekt Podoubraví , obce Slavíkov, Sloupno, Podmoklany
  • Exkurze do tiskárny Unipress
  • Vybavení multimediální učebny
  • Autorské čtení se spisovatelem Janem Opatřilem
  • Exkurze Veselý kopec
  • Úpravna pitné vody Hamry
  • Projekt Zdravý život
  • Projekt Nové metody a přístupy pokračuje
  • Sovičky cestovatelky
  • Čtvťáci v divadle
  • Mladý lesník
  • Žáci 1.A v muzeu loutek
  • Projekt Voda život na Zemi
  • Projekt Podoubraví Projekt Podoubraví - putování po mikroregionu Podoubraví
  • Hele lidi
  • Budoucí novináři
  • Třídy 1.A a 2.B na Džekově ranči
  • Třída 4.A navštívila Džekův ranč

Tiskové zprávy

Závěrečné výstupy projektu

  • Klíčová aktivita č.1 - Implemantace informačního systému Závěrečná zpráva
  • Klíčová aktivita č. 2 - Aplikace moderních vzdělávacích přístupů
  • Dílčí aktivita č.1 - Podpora výuky matematiky podle metody profesora M. Hejného Metodická příručka pro učitele, Příručka pro rodiče
  • Dílčí aktivita č.2 - podpora inovativního vzdělání a jejich realizace (mediální výchova na 1. stupni) Metodický materiál
  • Dílčí aktivita č.3 - Zavádění inovativních metod souvisejících s rozvojem klíčových kompetencí Komplet 30 metodicky zúpracovaných vyučovacích hodin
  • Klíčová aktivita č. 3 - Systémová podpora menších projektů Metodický materiál
  • Dílčí aktivita č.1 - Projekt Podoubraví Metodický materiál
  • Dílčí aktivita č.2 - Projekt Voda = Život na Zemi Metodický materiál, Práce žáků
  • GP: Nové Metody a přístupy ve škole Ždírec na d Doubravou
  • Reg. číslo: CZ.1.07/1.1.36/03.0008