Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Vánoční prázdniny
31
Vánoční prázdniny
1
Vánoční prázdniny
2
Vánoční prázdniny
3
Vánoční prázdniny
4
Vánoční prázdniny
5
Vánoční prázdniny
6
Vánoční prázdniny
7 8
Sběr papíru
9 10
Lyžařský kurz - 1. lekce
11 12
13
Třída s rozšířenou výukou už brzy u nás
14 15 16 17
Lyžařský kurz - 2. lekce
18 19
20 21
Beseda o školní zralosti dětí
22 23 24
Lyžařský kurz - 3. lekce
25 26
27
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
28
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
Přijímací zkoušky NANEČISTO
29
AI ve vzdělávání - seminář s Evou Nečasovou
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
30
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
31
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
Lyžařský kurz - 4. lekce
1
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
2
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Projekty > Projekt OPVK - Nové metody a přístupy ve škole Ždírec nad Doubravou

Projekt OPVK - Nové metody a přístupy ve škole Ždírec nad Doubravou



Investice do rozvoje vzdělávání

od 1.3. 2014 jsme realizovali samostatný projekt s podporou evropských fondů

  • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
  • Název projektu: Nové metody a přístupy ve škole Ždírec nad Doubravou
  • Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.1.36/03.0008
  • Název globálního grantu: CZ.1.07/1.1.36 – Zvyšování kvality ve vzdělávání v kraji

Klíčové aktivity

  1. Implementace a pilotování informačního systému
  2. Aplikace moderních vzdělávacích postupů v výuce
  3. Systémová podpora menších školních projektů

Realizace: březen – prosinec 2014

Výše podpory: 1 340 133,- Kč

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Projektové aktivity - realizace 1. období

1. Implementace a pilotování informačního systému Edookit

Představení systému Edookit, dohoda o vzájemné spolupráci, formě komunikace, předávání podnětů a připomínek. Seznámení s modulem třídní kniha- zadávání učiva, docházky, hodnocení, e-learning (kalendář třídy, události třídy). Testování modulu třídní kniha- zadávání učiva, docházka v 7.A třídní učitelkou, v jednotlivých hodinách příslušní vyučující; hodnocení- váha známky, využití rozhraní, tvoření sloupců, editace, slovní komentář známky, průměr; e-learning- kalendář třídy, kurzu: událost, vyučovací hodina, zadání události třídy- akce, exkurze. Testování modulu spolupráce, vytváření zpráv- komunikace s rodiči, pedagogy, žáky, odesílaní příloh, publikování. Implementace elektronické dokumentace- školní akce- vytvoření procesu při realizaci školní akce- oznámení, povolení, realizace, vyúčtování, návrh implementace procesu do informačního systému Edookit, výchovná opatření- pochvaly, poznámky, návrh zaznamenávání výchovných opatření do informačního systému v modulu třídní kniha jako samostatná položka, rozdělení rolí při zápisu jednotlivých výchovných opatření, automatické odeslání zprávy rodičům při udělení výchovného opatření, připojení příloh- porovnání zobrazení zadání na portálu učitelů, rodičů a žáků. Návrh na vytvoření položky místností s informacemi o vybavení, počtu míst a o tom, zda a kdy je učebna k dispozici. Zadávání omluvenek- návrh na upřesnění detailů (důvod absence, datum, čas, jméno a příjmení rodiče) Hodnocení- práce s váhou známky (ujasnění hodnoty váhy a její používání), průměr známky (porovnání zobrazení zadání na portálu učitelů, rodičů a žáků). Vytvoření hodnoty podtržená 1, možnost uzamčení záznamu pro zpětnou editaci. Přítomnost asistenta pedagoga jako poznámka k výuce. V modulu třídní kniha vytvořit ikonu poučení a synchronizovat s kalendářem. Ve výuce zobrazit službu. Promítnout dozory, konzultační hodiny, třídnické hodiny. Testování systému na přenosných zařízeních.

2. Aplikace moderních postupů ve výuce

  • Dílčí aktivita 1- Podpora výuky matematiky podle metody profesora M. Hejného
    1. Metodické zpracování dílčích témat, 2. Aplikace metody prof. Milana Hejného, 3. Realizovaná školení - 7.4. 2014, počet účastníků 10, téma: Lektorka A. Nováková prezentovala na konktétních případech základní metody profesora Milana Hejného. H -MAT VOBS, krychlové stavby a jiná prostředí, další školení 19.5., počet účastníků:11, téma: využití prostředí pro tvorbu algoritmu a schémat, konkrétní úlohy v různých prostředícha ročnícíh prvního stupně. Použitá prostředí: Neposedové atd.
  • Dílčí aktivita 2 - . Podpora vzdělávání inovativními metodami a jejich realizace
    1.Publikace v Našich novinách, 2. Příprava materiálů k exkurzím, 3. Zpracování videdokumentace, 4. Spolupráce se spisovateli a fotografy, 5. Vybavení mediální učebny, 6. Příprava reportáží, 7. Spolupráce s nakladatelstvím Albatros, 8. Schůzky redakční rady časopisu School City, 9. Hlášení do školního rozhlasu. 10. Průběžné zpracovávání metodické příručky. 11. Návštěva tiskárny Unipress. 12. Instalace tabletů a PC v multimediální učebně.
  • Dílčí aktivita 3 - Zavádění inovativních metod souvisejících s rozvojem klíčových kompetencí ve výuce
    Vytvoření metodicky zpracovaných vyučovacích hodin pro český jazyk a literatura, matematika, člověk a jeho svět, výtvarná výchova se zaměřením na posuzování pravdivosti informací a reklamních vlivů, práce s návodem, výběr a zhodnocení výsledků žákovských prací, tvorba inovativních materiálů a jejich ověření ve výuce, řešení problémů s využitím vlastního názoru nebo předkládaných informací, plánování výletů a exkurzí s využitím různých zdrojů, příprava žáků na přijetí spolužáka se zdravotním postižením a vhodné chování k němu, výběr vhodných komunikačních prostředků a dramatizace různých situací. 2. Uskutečnění programu Hele, lidi, 3. Uskutečnění exkurzí Džekův ranč, Muzeum loutkářských kultur, VČD Pardubice, Podhůra u Slatiňan, Chaloupky Horní Krupá.
    Zakoupen 1 notebook, 10 tabletů (pro realizaci klíčových aktivit prostřednictvím žáků).

3. Systémová podpora menších školních projektů

  • Dílčí aktivita č.1. - Projekt Podoubraví
    školní projekt je určen pro žáky druhých a třetích tříd (cca 80 žáků) a jeho základem je deset zastávek mikroregionem Podoubraví a zpracováním a využitím všech exkurzí, návštěv v běžné výuce. Mapa regionu- zaznamenání jednotlivých obcí regionu Podoubraví, 2. tvorba Cestovatelského deníku, 3. Exkurze a vycházky- návštěva významných míst, 4. Tvorba pracovních listů, 5. Tvorba nástěnek a výstav dětských prací, 6. Herbář rostlin, 7. Přírodovědná soutěž.
  • Dílčí aktivita č.2 - Projekt "Voda = život na Zemi"
    Projekt je určen pro žáky druhého stupně a je zaměřen na výchovu a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Cílem dílčí aktivity je vytvořit vzdělávací program formou projektů, které budou vést žáky k uvědomění si důležitosti vody pro budoucí život na Zemi na základě získaných informací, dovedností a experimentování. Celá aktivita se vztahuje k průřezovému tématu EVVO: základní podmínky života - Voda. Tvorba tématických pracovních listů, 2. Příprava besedy s pracovníkem CHKO Železné hory, 3. Zpracování natočených a nafocených materiálů z besedy, 4. Výběr a pořízení potřebné techniky pro realizaci aktivity (žákovské mikroskopy, mikroskop s digitální kamerou, elektronická čidla), 5. Příprava článků do Našich novin a na web školy, 6. Příprava a realizace vyučovacích hodin (Koloběh vody na Zemi, Voda a počasí, Znečištění vody), 7. Exkurze do úpravny pitné vody v Hamrech, 8. Průběžná práce s mikroskopy a elektronickými čidly.

Publikujeme

  • Projekt Voda život na Zemi
  • Žáci v muzeu knihy
  • Beseda s ilustrátorkou
  • Projekt Podoubraví , obce Slavíkov, Sloupno, Podmoklany
  • Exkurze do tiskárny Unipress
  • Vybavení multimediální učebny
  • Autorské čtení se spisovatelem Janem Opatřilem
  • Exkurze Veselý kopec
  • Úpravna pitné vody Hamry
  • Projekt Zdravý život
  • Projekt Nové metody a přístupy pokračuje
  • Sovičky cestovatelky
  • Čtvťáci v divadle
  • Mladý lesník
  • Žáci 1.A v muzeu loutek
  • Projekt Voda život na Zemi
  • Projekt Podoubraví Projekt Podoubraví - putování po mikroregionu Podoubraví
  • Hele lidi
  • Budoucí novináři
  • Třídy 1.A a 2.B na Džekově ranči
  • Třída 4.A navštívila Džekův ranč

Tiskové zprávy

Závěrečné výstupy projektu

  • Klíčová aktivita č.1 - Implemantace informačního systému Závěrečná zpráva
  • Klíčová aktivita č. 2 - Aplikace moderních vzdělávacích přístupů
  • Dílčí aktivita č.1 - Podpora výuky matematiky podle metody profesora M. Hejného Metodická příručka pro učitele, Příručka pro rodiče
  • Dílčí aktivita č.2 - podpora inovativního vzdělání a jejich realizace (mediální výchova na 1. stupni) Metodický materiál
  • Dílčí aktivita č.3 - Zavádění inovativních metod souvisejících s rozvojem klíčových kompetencí Komplet 30 metodicky zúpracovaných vyučovacích hodin
  • Klíčová aktivita č. 3 - Systémová podpora menších projektů Metodický materiál
  • Dílčí aktivita č.1 - Projekt Podoubraví Metodický materiál
  • Dílčí aktivita č.2 - Projekt Voda = Život na Zemi Metodický materiál, Práce žáků
  • GP: Nové Metody a přístupy ve škole Ždírec na d Doubravou
  • Reg. číslo: CZ.1.07/1.1.36/03.0008