Projekt OPVVV - Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I - Učíme se ze života pro život
Číslo výzvy: 02_16_034
Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008656
Název projektu: Učíme se ze života pro život
Výše podpory: 1 198 773,- Kč (partner ZŠ a MŠ ždírec nad Doubravou)
Žadatelem projektu je Kraj Vysočina a celková výše podpory čini 82 730 623,49 Kč.
Webové stránky projektu - https://www.ikapvysocina.cz/
Realizace: 15.2. 2018 - 31.12. 2020
Základní škola a Mateřská škola je finančním partnerem projektu. Hlavním cílem projektu je zvýšení kvality a efektivity pedagogického působení učitelů směrem k výuce obohacené o využívání aktivizačních metod a posílené o prvky přenosu kompetencí do výuky předmětů, v jejímž rámci tyto kompetence učitelé běžně nerozvíjejí. Aktivity projektu se realizují ve školních letech 2018/19 a 2019/20.
Aktivity projektu:
A. využití vybraných aktivizačních nástrojů z portfolia k rozvoji
1. kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě
2. polytechnické výchovy (tzn. technických a přírodovědných kompetencí a EVVO/výchovy k udržitelnému rozvoji)
3. kompetencí k utváření a řízení vlastní vzdělávací a profesní kariéry žáků –
Součástí podpory je i proškolení pedagogů v metodách tvorby a úpravy foto/video záznamu výuky a zásadách jeho zveřejnění na webu (včetně GDPR)
B. využití vybraných přenosových nástrojů z portfolia k rozvoji
4. jazykových kompetencí v „nejazykových“ předmětech;
5. ICT kompetencí mimo oborový předmět Informatika/Práce s počítačem;
6. čtenářské gramotnosti v ostatních předmětech (mimo ČJ);
7. matematické gramotnosti v ostatních předmětech (mimo M).
Využití vybraného transferového nástroje v každé oblasti
C. realizace zájmových kroužků
v oblasti polytechnické výchovy a rozvoje podnikavosti, iniciativy a kreativity
Realizace projektových ativit ve školním roce 2018/19
A. Využití aktivizačních nástrojů
V této aktivitě pracovalo celkem 8 aktivních učitelů a ve školním roce 2018/19 použili celkem 96 aktivizačních nástrojů a vytvořili 48 reflexivních zpráv ve všech třech oblastech. Aktivita se zaměuje na žáky druhého stupně a měla dopad na více než 150 žáků
B. Využití vybraných přenosových nástrojů z portfolia k rozvoji
V této aktivitě pracovalo celkem 8 aktivních učitelů a ve školním roce 2018/19 použili celkem 46 aktivizačních nástrojů a vytvořili 22 reflexivních zpráv ve třech oblastech. Aktivita se zaměuje na žáky druhého stupně a měla dopad na více než 150 žáků
C. Realizace zájmových kroužků
Celkem šest učitelů druhého stupně realizovalo po celý školní rok celkem šest zájmových útvarů - Přírodovědný kroužek I. a II., Zábavné experimentování, První firma, Ktreativní technologie a Základy automatizace a robotiky. Celkem bylo realizováno více 144 hodin a v kroužích se prezentovalo více než 60 žáků.
V rámci projektu byly též pořízeny moderní vyučovacíc software Corinth a SketchUP , stavebnice Merkur, Teifoc a Arduino. Dále vybavení pro laboratorní měření Vernier.