Novinky a zajímavosti
JAROMÍR BERAN, ředitel kanceláře ministra školství
Kam směřuje české školství? Bude důležité zmenšit objem učiva, říká Jaromír Beran z ministerstva
Kam směřuje české školství? Bude důležité zmenšit objem učiva, říká Jaromír Beran z ministerstva
Zdroj: LIDOVKY.CZ
Celý text ZDE
Celý text ZDE
Martina Simonidesová, grafomotorička
Některé děti neumí správně psát, radši sedí u televize
Zdroj : IDNES.CZ
Celý text ZDE
Bohumil Kartous, EDUin
České školy bohužel stále žijí v minulosti
O vizích v českém školství 21. století se dozvíte více v článku, který vyšel v časopisu Školství.
Celý text ZDE
Mgr. Ota Benc, ředitel školy
Matematika normální, nenormální nebo jaká vlastně ?
U nás ve Ždírci nad Doubravou a pravděpodobně i jiných místech, kde používáme trochu jiné principy, metody a formy výuky matematiky (ve zkratce řečeno Hejného metodu) se občas v titulku uvedená otázka objevuje.
Celý text ZDE
RNDr. ONDŘEJ ŠTEFFL, zakladatel společnosti SCIO a elitního gymnázia PORG
Teorie chodítka
Teorie chodítka
„Pepíček od vedle už chodí. Naše Anička je o tři měsíce starší a poád jen leze. Musíme něco dělat. Koupíme jí chodítko.“ To ovšem může být cesta k celoživotnímu poškození pohybového aparátu dítěte, může se mu propadnou klenba nohy, poškodit kyčle, nebo dokonce páteř, dítě může doživotně kulhat. A může to být i nenapravitelné. Každý ortoped vám řekne: „Dítě nejlíp ví, kdy má začít chodit.“
Celý text ZDE
Pavla Koucká, psychologie.cz
Pět úkolů, které mají smysl
domácí úkoly jsou jedním z nejožehavějších témat v prostoru škola – děti – rodiče. Některé školy od úkolů zcela upustily, jinde jsou jimi děti doslova zavaleny. Též mezi rodiči se najdou jejich zastánci i skalní odpůrci.
https://psychologie.cz/pet-ukolu-ktere-maji-smysl/
RNDr. ONDŘEJ ŠTEFFL, zakladatel společnosti SCIO a elitního gymnázia PORG
Podle sebe soudím všechny
Lidská rozmanitost je veliká a nepřehledná. Autor se snaží vysvětlit, jak se rozmanitost lidí – zejména učitelů a i dětí – projevuje ve vzdělávání a školství. Hlavně chce ukázat, k jakým neblahým důsledkům vede to, když tuhle rozmanitost ignorujeme. A že právě to je příčina nejen řady systémových problémů ve školství, ale také každodenních problémů dětí i učitelů a nakonec i rodičhttp://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-steffl.php?itemid=30110
O výchově a rodičovství
Co potřebuje dítě ke zdravému vývoji? Podle psychologa Marka Hermana - spokojenou mámu. O výchově, rodině, dobrém rodičovství a dalších tématech se můžete dočíst v následujícím článku. Pocvičíme si i cizí jazyk (slovenštinu)
http://www.dobrenoviny.sk/c/94841/uznavany-cesky-psycholog-nam-prezradil-ako-z-dietata-vychovat-dobreho-cloveka-tajomstvo-uspechu
Zprostředkované učení – téma: NÁSOBILKA
http://www.rodicevitani.cz/pro-rodice/zprostredkovane-uceni-tema-nasobilka/
Nové trendy a zajímavosti ze světa vzdělávání
MAPA POMOCI - aneb .....jak pomoci dětem, které něco trápí nebo jim dospělí ubližují
Pozornost je v procesu učení důležitý prvek.
Není automatická, dítě se ji učí postupně. Zajímavé a konkrétní tipy a postřehy, jak u dítěte rozvíjet pozornost, naleznete v nadcházejícím článku.
MUDr. Jan Hnízdil nám nabízí širší úhel pohledu na problematiku ADHD.
RNDR. ONDŘEJ ŠTEFFL, zakladatel společnosti SCIO a elitního gymnázia PORG
POTĚMKINOVI VESNICE VE ŠKOLSTVÍ: Víme, co učit a proč
Bobři, které známe (Potěmkinova vesnice II, pokračování)
http://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-steffl.php?itemid=28207
Neviditelní bobři (Potěmkinova vesnice II, pokračování 2)
Agresivita v kolektivu
Určitá míra agresivity je v dětském kolektivu přirozená. Agresivně se mohou chovat i děti, které jsou doma hodné, mají dobré rodinné zázemí. O to větší překvapení, je to pro rodiče.
Nadaní ve škole
Podle novely školského zákona mají i nadaní žáci právo na inkluzi a s ní spojené výhody. Jaká bude praxe? Pomůže inkluze nadaným žákům rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti? O problematice nadaných více v článku:
O "českém rodičovství. O výchově s důvěrou a respektem...Nejen o těchto tématech mluví v následujícím videu Kateřina Králová, autorka "Nevýchovy".