Den české státnosti
Školní den plynul dle běžného rozvrhu, učitelé vyučující jednotlivé předměty připravili pro žáky do svých hodin svatováclavskou tematiku zpracovanou pohledy různých oborů - výtvatné výchovy, chemie, dějepisu, literární výchovy apod.
Žáci v hodinách matematiky pracovali s římskými číslicemi. Zapisovali různá data, v textu Svatováclavského chorálu určovali číselný součet všech písmen, která mohou být římskými číslicemi (chronogram).
V českém jazyce jsme si se žáky přečetli úryvek z První staroslověnské legendy o sv. Václavu a podívali se na krátké video věnované nejstarším Přemyslovcům. Poté pak žáci ve dvojicích vytvářeli rodokmen nejstarších Přemyslovců a pomocí pětilístku charakterizovali osobnost sv. Václava.
Během literatury jsme se pokusili pomocí dramatizace rekonstruovat osudné ráno 28. září (pravděpodobně) roku 935. Žáci se rozdělili do skupin, vybrali si role a sehráli nápadité scénky, v nichž předvedli, jak si ony události z dávné historie představují. Zjistili jsme, že nic není takové, jak se na první pohled zdá.
V rámci hodin dějepisu se podrobněji seznámili s výstrojí a výzbrojí rytíře z 10. - 11. století a s jednotlivými částmi některých zbraní (meč, kopí).
V tělesné výchově si žáci vyzkoušeli střelbu z kuše a z luku. Ve výtvarné výchově jsme se zaměřili na tvorbu Svatováclavské koruny. Žáci vyrobili papírový model koruny, který je vystaven v hale školy.
učitelé 2. stupně