Distanční výuka - Organizace provozu základní školy ve školním roce 2020/2021 od 2. 11. 2020

30.10.2020

č.j. ŽŠMŠ ŽnD  204/20

1.             V návaznosti  usnesení Vlády České republiky ze dne 30. 9. 2020 č. 958 se od 14.10. 2020 zakazuje osobní přítomnost žáků první i druhého stupně  ve škole. Platnost opatření se prodlužuje i po 2.11. 2020

2.             Nařízení  má platnost DO ODVOLÁNÍ.

3.              Výuka se pro žáky 1. až 9. tříd realizuje formou distanční výuky podle § 184 a) zákona č. 564/2004 Sb. ve znění pozdějších úprav.

4.             Doplňují se následující pokyny:

a) Stravování ve školní jídelně - školní jídelna nabízí žákům možnost výdeje stravy za dotovanou cenu v období distanční výuky. Všichni žáci jsou od pondělí 2.11. 2020 odhlášeni a rodiče mohou děti přihlásit na oběd pomocí elektronického systému jídelny, e-mailem jidelna@skola.zdirec.cz nebo telefonicky na čísle 561 111 461 nejpozději do 7.30 hod. téhož dne. Výdej stravy pro žáky a  rodiče menších dětí bude každý den od 12.00 do 13.00 hodin. Strava bude vydávána pouze do standardních a hygienicky vhodných jídlonosičů. Strávníci vstoupí do budovy zadním  vchodem od Městského úřadu, samozřejmě s rouškou a  neprodleně se dostaví do jídelny. Při vstupu do jídelny dodržují minimálně dvoumetrový odstup, dezinfikují si ruce a jednotlivé misky jídlonosiče rozestaví na tác. Kuchařky při výdeji naplní připravené nádoby jídlonosiče. Poté strávníci ihned opouští jídelnu a odchází zadním vchodem směrem k Městskému úřadu.

b) Organizace distanční výuky - Veškeré informace o výuce se zadávají   v systému Edookit podle rozvrhu konkrétního předmětu  v dané hodině. Zároveň mají žáci a rodiče k dispozici týdenní přehled učiva a úkolů, který najdou na sdíleném disku konkétní třídy. Odkaz obdrží žáci do svých emailových schránek. Třídní učitelé odešlou odkaz formou zprávy v informačním systému Edookit.

Vyučující zpravidla starších žáků používají vzdělávací a komunikační platformu Google Učebna.

Při nejasnostech se mohou žáci a rodiče obracet na příslušné vyučující nebo třídní učitele podle domluvených informačních kanálů – Edookit, Hangouts, e-mail.

c) Synchronní komunikace (videokonference pro celou třídu či skupinu) - pomocí platformy MEET, zápis o plánované videokonferenci ke konkrétní hodině v Edookitu. Pro žáky je přístupná informace a odkaz v Edookitu.

d) Asynchronní komunikace (komunikace několika osob, např. učitele se skupinkou žáků nebo žáci mezi sebou) - nejlépe využití chatu a videohovoru v prostředí Hangouts.

e) Koordinace synchronních videokonferencí

●        ve všech třídách 1. stupně probíhají  každý den dvě hodiny  videokonferencí

●        v předmětech Čj, M a AJ na druhém stupni  probíhají dvě videokonference týdně

●        v předmětech D, F, CH, Př, Z a druhý cizí jazyk jedna konference  týdně nebo jedna za 14 dní

●        v předmětech Hv, Inf,  Pč, TV, Volitelné předměty, VZ, VO - videokonference podle potřeby, zpravidla jedna za 14 dní

f) Absence v distanční výuce - absence při distanční se bude posuzovat podle zapojení do vzdělávání a výstupů, nikoli podle doby vzdělávacích aktivit. Primárně nezáleží, kdy žák pracuje, nýbrž zda odevzdává úkoly či výstupy své práce ve stanoveném termínu nebo prokazuje snahu o plnění pokynů. Při synchronní výuce (videohodiny) je nepřipojení se k on-line přenosu považováno za absenci, pokud s žákem či jeho zákonným zástupcem nebyl učitel individuálně domluven jiný způsob.

Pokud je žák v době distanční výuky nemocen a nemůže se jí účastnit,  informuje rodič o této skutečnosti avízem o docházce a zašle třídnímu učiteli zprávu o předpokládaném průběhu absence. Při známé absenci při synchronní výuce (videohodině) zasílá rodič rovněž avízo o docházce. Při absenci v rámci videohodiny zapíše vyučující absenci nepřítomnému žáku.

Omlouvání absencí v rámci distanční probíhá podle platných pravidel Školního řádu kapitola D, článek III.

V rámci informačního systému Edookit  se všem účastníkům distanční výuky zapisuje hodnota Jiné plnění docházky

g) Nabídka ICT a zprostředkování připojení k internetu  – škola nadále nabízí žákům po dobu distanční výuky k bezplatné výpůjčce  vybavení – tablet, notebook nebo PC a v omezeném množství i dočasné připojení k internetu.  Případní zájemci se mohou přihlásit třídnímu učiteli nebo řediteli školy.

Pozn. Dočasné připojení k internetu bude možné zprostředkovat, pokud škola obdrží od společnosti T Mobile vouchery k realizaci připojení. Škola již podala žádost a čeká na vyřízení.

h) Podrobné informace týkající tzv. ošetřovného najdete ZDE

Závěr 

V § 184 a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) se vymezují způsoby a podmínky distančního vzdělání. Především se stanovuje:

 a) povinnost školy ve vymezených mimořádných situacích zajistit vzdělávání distančním způsobem pro děti, pro které je školní vzdělávání povinné a zároveň 

b) je stanovena povinnost dětí, žáků nebo studentů se tímto způsobem vzdělávat

 

 

Ve Ždírci nad Doubravou dne 30. 10. 2020

 

                                                                                                                            Ota Benc, ředitel školy

Kalendář akcí ZŠ

Kalendář akcí neobsahuje žádnou akci.

Kalendář akcí MŠ

Kalendář akcí neobsahuje žádnou akci.

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.