Lyžování - jednodenní projekt školní družiny 10.2.2012
Název projektu: Večerní lyžování s nočním spaním ve škole
Koordinátor: Ivana Martincová
Kontakt: ZŠ a MŠ Ždírec nad Doubravou, Chrudimská 77, 58263, tel. 569 694 482
Charakteristika projektu, časové rozvržení, popis
Projekt je zaměřen na netradiční trávení volného času v rámci školní družiny. Proběhne v rozmezí jednoho dne a bude rozdělen na dvě části. Hodnotit a odměňovat se bude průběžně.
První část – Večerní lyžování
Hlavní aktivita ( lyžování ve skupinách pod vedením licencovaných instruktorů ) je zaměřena zdokonalování lyžařských dovedností a práci ve skupině.
Druhá část – Večerní program ve škole s přespáním ve škole
Hlavní aktivita ( stezka odvahy, zpívání s kytarou a společné usínání v prostorách školní družiny ) je soustředěna na upevňování kamarádských vztahů v kolektivu.
Přínos projektu pro výchovnou a vzdělávací strategii školy
Upevňování vztahů mezi žáky, poznávání se navzájem. Vedení žáků k pohybovým aktivitám.
Cíl projektu
Cílem projektu je stmelovat kolektiv i mimo běžný chod školní družiny. Učit starší žáky k vytváření a vedení vlastního programu pro mladší spolužáky.
Projekt rozvíjí klíčové kompetence:
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence k trávení volného času
- komunikativní kompetence
- sociální a interpersonální kompetence
- činnostní a občanské kompetence
Výstupy a prezentace projektu
Propojení ústní, pohybové a hudební prezentace.
Projekt bude vystaven na nástěnce u ŠD a v Našich novinách.
Žáci budou na závěr odměněni za dobře odvedenou práci.
Zhodnocení průběhu projektu
Večerní lyžování, navzdory velkým mrazům, mělo u žáků i rodičů velký ohlas. V pátek večer jsme se před školou rozloučili s rodiči a vyrazili směr Ski areál v Hlinsko v Čechách.
U sjezdovky si děti převzali instruktoři, rozdělili je do skupinek podle jejich lyžařských dovedností a vyrazili na svah. Jelikož měly všechny děti reflexní vesty a jezdilo se až do setmění, vypadalo to na svahu jako rej světlušek. Děti si lyžování náležitě užily a ze sjezdovky je vyhnal až hlad a žízeň. Po občerstvení byly odměněny pamětním listem a sladkostí a samozřejmě pochvalou za výbornou spolupráci. A mohlo se vyrazit k domovu, respektive ke škole.
Věci jsme se vzájemnou pomocí vyložili a uklidili v prostorách školy a šli se připravit na další program. Žáci čtvrtých tříd měli připravenou stezku odvahy. Aby se mladší děti nebály, doprovázel je vždy starší kamarád. Musím pochválit výbornou spolupráci a tvořivost dětí.
Na závěr jsme si zahráli na různé hudební nástroje doprovázené kytarou a potom už byla jen večerní hygiena a spánek.
V těchto okamžicích máme možnost poznat se navzájem trošku z jiné stránky než jen ze školní družiny. A musím konstatovat, že to bylo velkým přínosem nejen pro žáky, ale i pro mě.