Stručné informace k zahájení školního roku 2020/2021

20.8.2020

Milí žáci, Vážení rodiče, Vážené kolegyně a kolegové,  Vážená veřejnosti
MŠMT připravilo  dokument:   Provoz škol a školských zařízení ve školním roce 2020/21 vzhledem ke Covid 19- Manuál. Zde jsou nastíněny podmínky, doporučení a informace k provozu škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021. Manuál je k dispozici ZDE

Během příštího týdne připravíme podrobné informace k provozu školy. Dovoluji si nyní zveřejnit  několik zásadních okolností:

1. Dle nařízení Ministerstva zdravotnictví bude třeba ve škole(stejně jako ve všech veřejných budovách)  užívat ochranu úst a dýchacích cest (roušku nebo něco podobného). Způsob, který bude aplikován ve školách ještě není upřesněn. Zatím je v mimořádném opatření MZd uvedeno, že roušky budou povinné ve společných prostorech. Zajistíme vhodné hygienické  podmínky - mytí rukou, desinfekce, úklid a desinfekce prostor, učeben, WC a školní jídelny a další záležitosti. Text mimořádného opatření je ZDE

POZOR ZMĚNA - dle vyjádření ministra zdravotnitví ze dne 20.8. 2020 nebude užívání roušek ve školách a školských zařízeních vyžadováno. Snad definitivní vnitřní pravidla organizace provozu školy ve školním roce 2020/2021 vydáme ve středu 26.8. 2020. Budou zveřejněny na webu školy a v informačním systému Edookit.

2. Školní rok bude zahájen standardním způsobem v úterý 1.9. 2020. Žáci 2. až 9. tříd přijdou na první vyučovací hodinu do svých tříd. Prvňáčci a jejich rodiče budou mít slavnostní přivítání v malé sportovní hale od 8.00 hod.

3. Výuka bude od 2.9. 2020 organizována podle rozvrhu, který je již zveřejněn v Edookitu.

4. Školní družina bude fungovat bez omezení. Rozdělení přihlášených dětí do oddělení bude provedeno nejpozději v prvním zářijovém týdnu. 

5. Školní jídelna bude fungovat pro všechny děti a budou zabezpečeny všechny hygienické a organizační podmínky.

6. Pohyb rodičů, návštěvníků a dalších osob bude omezen. Pravidla budou zveřejněna v Edookitu a na webu školy.

7. Organizace výuky, užívání odborných učeben, přesuny žáků a další okolnosti budou přizpůsobeny doporučením, které jsou uvedeny v manuálu. Žáci s nimi budou seznámeni nejpozději 1. a 2. září 2020. Podobně se bude řešit i fungování školní družiny. VŽDY SE BUDEME SNAŽIT CO NEJMÉNĚ NARUŠIT BĚŽNÉ PODMÍNKY (dělení na jazyky, volitelné předměty, zájmové kroužky ve škole i školní družině atd.)


8. Budeme důsledně dbát na to, aby ve škole nebyli přítomny dospělé osoby i žáci s příznaky respiračních chorob.

9. Na konci září plánujeme rodičovské schůzky, kde budeme společně diskutovat zkušenosti z prvního měsíce fungování školy. Dále se budeme zabývat doporučenými způsoby, metodami a organizací výuky a hodnocení. Doporučení České školní inspekce je ZDE  . Leták se zjednodušenými doporučeními ke způsobu a metodám vzdělávání a hodnocení je uveden ZDE .

Děkuji za pochopení  a jsem připraven k Vašim námětům, dotazům, připomínkám či nápadům

S pozdravem

Ota Benc, ředitel školy

tel.: 774 115 270

Kalendář akcí ZŠ

  • 22.10.2020 Plavecký výcvik 4.A,B
  • 26.10.2020 Podzimní prázdniny

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.