Výroční zpráva školní družiny a školního klubu za školní rok 2011 – 2012
Školní družina pracovala ve třech odděleních pod vedením vychovatelek a to takto:
- oddělení – Ivana Martincová
- oddělení – Lenka Dočekalová
- oddělení – Adéla Málková
Kapacita školní družiny, tj. 90 žáků byla naplněná. Všichni žáci školní družiny byli řádně přihlášení. I. a II. oddělení přísně dodržovalo hygienickou kontrolou stanovený přesný počet přítomných žáků, tj. 27 na jedno oddělení.
Školní klub vedla pí vychovatelka Dana Pleskačová, DiS., kterou k 1. 11. 2011 nahradila nová pí vychovatelka Veronika Hromádková, DiS. z důvodu odchodu D. Pleskačové do MŠ.
Slečna V. Hromádková byla seznámená s provozem, režimem a organizací činností školního klubu
i školní družiny. Zvládla se rychle a kvalitně zapracovat a plnohodnotně tak vykonávat svoji funkci vychovatelky.
Školní družina i školní klub pracovali podle ŠVP pro zájmové vzdělávání.
Jedním z nejdůležitějších cílů zájmového vzdělávání bylo vést žáky ke smysluplnému trávení volného času. Dále pak ke vzájemnému respektu, solidaritě, úctě k sobě i druhým a vštěpování základů slušného chování.
Každé oddělení ŠD, včetně ŠK, mělo vypracováno plány akcí pro školní rok 2011 – 2012, které byly zpestřením navíc. Podle úspěšnosti akcí se některé opakují každoročně.
Většina zájmových činností v zájmovém vzdělávání probíhala formou her a soutěží a dotkla se všech oblastí výchovy, tj. výtvarné, dramatické, hudební a pohybové.
ŠD i ŠK se celoročně podíleli na výzdobě školy a její prezentaci.
V letošním školním roce proběhla velká přestavba naší školy a I. a II. oddělení školní družiny tak získalo vlastní prostory, které zahrnují tři třídy. Byla tak vybudována pracovna s lavicemi a počítačovým koutkem, herna s novým nábytkem a třída pro odpočinek a relaxaci. Ve všech třech třídách bylo také nově zbudováno krytí starých radiátorů a na chodbě přibyly regály na aktovky.
Práce s žáky při organizovaných činnostech i volných hrách ve školní družině I. a II. oddělení se tak stala mnohem snažší. III. oddělení školní družiny se tak stalo jediným oddělením bez vlastních prostor, ale ani to nebránilo pí vych. a žákům věnovat se plnohodnotně organizovaným činnostem, zálibám a volným hrám.
Vychovatelky školní družiny i školního klubu připravovaly po celý školní rok pestrý program, čímž pomáhaly rozvíjet jejich komunikační schopnosti, práci a hru v kolektivu a tím tak upevňovat vzájemné vztahy.