Výtvarná výchova v 9. ročníku
Co v žácích naší školy dříme, jsem se rozhodla zjistit zadáním závěrečné práce z výtvarné výchovy. Mohli si zvolit libovolné téma a zpracovat ho jakýmkoliv způsobem. Záměr byl, aby se odreagovali od celodenní práce na počítači a ukázali, co se za čtyři roky ve výtvarné výchově, popř. dalších předmětech naučili. Žáci si měli zvolit takové téma a způsob zpracování, aby je práce bavila a aby uplatnili tvořivý přístup.
Třída 9.A a 9.B má na zpracování závěrečné práce přibližně dva měsíce, dle potřeby i déle a to proto, aby měli dostatek času věnovat se přípravě na přijímací zkoušky a plnit si úkoly z ostatních předmětů. Žáci každý týden odevzdají v Učebně část práce, které se věnovali, abych je mohla včas upozornit na případné chyby. Téměř ve všech případech si zaslouží velkou pochvalu.
Překvapila mě rozmanitost nápadů i způsobů provedení, od návrhů šatů, práce se dřevem až po klasické výtvarné techniky. Většina žáků tedy kreslí, maluje či lepí na papír velikosti A1.
Mám radost, že všichni žáci uplatňuji tvořivý přístup a práce mají pečlivě provedené. Je vidět, že si s prací opravdu “vyhrají”, že na ni museli strávit mnoho času. Občas se některých z nich musím ptát, zda se dostatečně věnují přípravě na přijímací zkoušky.
Alenka Pokorná se s nadšením pustila do šití šatů, které si sama navrhla. Marek Mühlfait rád pracuje se dřevem. Postupně posílal fotografie přípravy a poté jednotlivých částí poličky, které již stihl vyrobit. Eliška Somsiová po večerech motá papírové ruličky, ze kterých tvoří obraz. Někteří žáci se pustili do studijní kresby. Jedná se o kresbu tužkou na papíře velikosti A1. Denis Kolouch se inspiroval seriálem “Wanda Vision”, který ztvárnil též na papíře velikosti A1. Vojta Mazurka se učí zacházet s počítačovým programem, který bude potřebovat na střední školu, na kterou se chystá.
Takto bych mohla jmenovat práce všech žáků. Každá práce je něčím zajímavá a již se těším na hotové výrobky a výkresy, které zveřejněním na webových stránkách školy.
Marcela Vomelová