Plán práce ŠPP
Školní rok 2024/2025
členové:
- Ota Benc - ředitel školy,
- Miroslava Bažoutová - zástupkyně ředitele
- Martina Hojná - zástupkyně ředitele,
- Josef Remeš - zástupce ředitele
- Eva Zajíčková Stloukalová - speciální pedagog,
- Markéta Zrzavá - výchovná poradkyně,
- Věra Josková - metodička prevence, koordinátorka žákovského parlamentu
- Zuzana Bažoutová - zástupkyně ředitele MŠ,
- Adéla Krawczyszyn - vedoucí školní družiny
Hlavní priority
- WELLBEING - prostředí pro optimální rozvoj potenciálu každé osobnosti
- Identifikace a účinná speciálně pedagogická podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, Identifikace dětí a nastavení systému pedagogické intervence.
- Systematická podpora nadaných dětí
- Plánování a realizace preventivních, socializačních a adaptačních programů pro jednotlivce, menší i širší kolektivy
- Kariérové poradenství, diagnostika a podpora dětí v mateřské škole
- Podpora činnosti školního parlamentu
ŠPP se zabývá
Kariérové poradenství
- Diagnostika (DVP, IST 2000R, Eysenkův osobnostní dotazník) - odpovídá šk. speciální pedagožka
- Individuální schůzky s rodiči a žáky - školní speciální pedagožka, výchovná poradkyně
- Návštěva vybraných firem - školní speciální pedagožka, výchovná poradkyně
- Setkání se zástupci SŠ - Burza škol - výchovná poradkyně
- Administrace a evidence přihlášek - výchovná poradkyně
- Vytváření portfolia žáka - v systému Edookit uloženy výsledky diagnostiky, výsledky Scio testů, SCATE - ředitel školy
Adaptační kurzy
Adaptační kurz pro nové kolektivy 6. ročníků na začátku školního roku, popř. poslední den prázdnin - odpovídá třídní učitel, s pomocí školní speciální pedagožky
Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, s výukovými a výchovnými problémy
- Vytvoření IVP nebo podpůrného plánu – výchovná poradkyně, speciální pedagožka, ve spolupráci s třídním učitelem a asistentem pedagoga
- Konzultace vyučujících, asistentů pedagoga se školní psycholožkou a se speciální pedagožkou podle potřeby v průběhu roku
- Konzultační schůzka zákonných zástupců s vyučujícími dle aktuální situace (potřeby)
- Metodická podpora vedení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pro vyučující i zákonné zástupce - speciální pedagožka, školní speciální pedagožka
- Speciálně pedagogická a intervenční péče - speciální pedagožka, školní speciální pedagožka
- Vyhledávání a podchycení výukových a adaptačních obtíží žáků - třídní učitel popř. jiný vyučující, speciální pedagožka, školní speciální pedagožka
- Podání návrhů na vyšetření v PPP nebo na jiná odborná vyšetření - výchovná poradkyně
Prevence školního neúspěchu
- Sledování a hodnocení vývoje a učení od MŠ - školní speciální pedagožka
- Hodnocení školní zralosti - zajistí školní speciální pedagožka
- Poskytování informací a rad zákonným zástupcům žáků s výukovými obtížemi - speciální pedagožka
- Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb
- Vytváření plánů podpory a IVP - výchovná poradkyně, speciální pedagožka
- Spolupráce rodičů, učitelů a žáků
Prevence rizikového chování žáků
Zajištění aktivit pro žáky jednotlivých ročníků - odpovídá metodička prevence
Využití školních speciálních pedagogů k mapování rizikového chování žáků a na základě zjištěných informací připravit preventivní programy. Programy budou upřesněny během podzimu 2024.
Pro jednotlivé ročníky jsou vybrána témata
Spolupráce
- Kraj Vysočina
- FOCUS Vysočiny
- Policie ČR
- MAS Podhůří Železných Hor
Témata zařazována aktuálně během celého školního roku.
ŠPP řeší aktuální situace průběžně během celého školního roku.