Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Poradenské pracoviště > Plán práce ŠPP

Plán práce ŠPP

Školní rok 2024/2025

členové:

  • Ota Benc - ředitel školy,
  • Miroslava Bažoutová - zástupkyně ředitele 
  • Martina Hojná - zástupkyně ředitele,
  • Josef Remeš - zástupce ředitele 
  • Eva Zajíčková Stloukalová - speciální pedagog,
  • Markéta Zrzavá - výchovná poradkyně,
  • Věra Josková - metodička prevence, koordinátorka žákovského parlamentu
  • Zuzana Bažoutová - zástupkyně ředitele MŠ,
  • Adéla Krawczyszyn - vedoucí školní družiny

Hlavní priority

  • WELLBEING - prostředí pro optimální rozvoj potenciálu každé osobnosti
  • Identifikace a účinná speciálně pedagogická podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, Identifikace dětí a nastavení systému pedagogické intervence.
  • Systematická podpora nadaných dětí
  • Plánování a realizace preventivních, socializačních a adaptačních programů pro jednotlivce, menší i širší kolektivy
  • Kariérové poradenství, diagnostika a podpora dětí v mateřské škole
  • Podpora činnosti školního parlamentu

ŠPP se zabývá

Kariérové poradenství

  • Diagnostika (DVP, IST 2000R, Eysenkův osobnostní dotazník) - odpovídá šk. speciální pedagožka
  • Individuální schůzky s rodiči a žáky - školní speciální pedagožka, výchovná poradkyně
  • Návštěva vybraných firem - školní speciální pedagožka, výchovná poradkyně
  • Setkání se zástupci SŠ - Burza škol - výchovná poradkyně
  • Administrace a evidence přihlášek - výchovná poradkyně
  • Vytváření portfolia žáka - v systému Edookit uloženy výsledky diagnostiky, výsledky Scio testů, SCATE - ředitel školy

Adaptační kurzy

Adaptační kurz pro nové kolektivy 6. ročníků na začátku školního roku, popř. poslední den prázdnin - odpovídá třídní učitel, s pomocí školní speciální pedagožky

Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, s výukovými a výchovnými problémy

  • Vytvoření IVP nebo podpůrného plánu – výchovná poradkyně, speciální pedagožka, ve spolupráci s třídním učitelem a asistentem pedagoga
  • Konzultace vyučujících, asistentů pedagoga se školní psycholožkou a se speciální pedagožkou podle potřeby v průběhu roku
  • Konzultační schůzka zákonných zástupců s vyučujícími dle aktuální situace (potřeby)
  • Metodická podpora vedení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pro vyučující i zákonné zástupce - speciální pedagožka, školní speciální pedagožka
  • Speciálně pedagogická a intervenční péče - speciální pedagožka, školní speciální pedagožka
  • Vyhledávání a podchycení výukových a adaptačních obtíží žáků - třídní učitel popř. jiný vyučující, speciální pedagožka, školní speciální pedagožka
  • Podání návrhů na vyšetření v PPP nebo na jiná odborná vyšetření - výchovná poradkyně

Prevence školního neúspěchu

  • Sledování a hodnocení vývoje a učení od MŠ - školní speciální pedagožka
  • Hodnocení školní zralosti - zajistí školní speciální pedagožka
  • Poskytování informací a rad zákonným zástupcům žáků s výukovými obtížemi - speciální pedagožka
  • Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb
  • Vytváření plánů podpory a IVP - výchovná poradkyně, speciální pedagožka
  • Spolupráce rodičů, učitelů a žáků

Prevence rizikového chování žáků

Zajištění aktivit pro žáky jednotlivých ročníků - odpovídá metodička prevence

Využití školních speciálních pedagogů k mapování rizikového chování žáků a na základě zjištěných informací připravit preventivní programy. Programy budou upřesněny během podzimu 2024.

Pro jednotlivé ročníky jsou vybrána témata

Spolupráce

  • Kraj Vysočina
  • FOCUS Vysočiny
  • Policie ČR
  • MAS Podhůří Železných Hor

Témata zařazována aktuálně během celého školního roku.

ŠPP řeší aktuální situace průběžně během celého školního roku.