Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Hledej v lese, Město v lese
2
Matematická olympiáda - okresní kolo
3
Sběr odpadu na cyklostezce
4 5 6
7 8
Dopravní výchova ve 4. ročníku - třída 4.B
Jarní fotografování
Džekův ranč
9
Zápis do první třídy základní školy pro školní rok 2025/26
Školení první pomoci - 8. ročník
10 11
Jednotné přijímací zkoušky - I. termín
12 13
14
Jednotné přijímací zkoušky - II. termín
15
Mc Donald Cup - minifotbal 1. - 3. ročník
Pletení pomlázek
16
Projektový den : JAK SE BUDEME UČIT A JAK BUDE VYPADAT ŠKOLA ZA 25 LET
17
Velikonoční prázdniny
18
Velikonoční prázdniny
19
Velikonoční prázdniny
20
Velikonoční prázdniny
21
Velikonoční prázdniny
22
Třídní schůzky na prvním stupni
23
Třídní schůzky a konzultace na druhém stupni
Malá kopana 6.-9. ročník - okresní finále
Exkurze SDH Ždírec nad Doubravou (předškoláci - tř. Veverek a Soviček)
24
Návstěva z partnerské školy v Polsku
Mc Donald Cup - minifotbal 4. - 5. ročník
Zpívánky
25
Návstěva z partnerské školy v Polsku
Exkurze - Městská policie Chotěboř
26
Návstěva z partnerské školy v Polsku
27
28
Dopravní výchova ve 4. ročníku - třída 4.A
29 30 1 2
Volno pro žáky základní školy
Plavecký kurz - 1. lekce
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Projekty > Projekt OPVVV - Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I - Učíme se ze života

Projekt OPVVV - Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I - Učíme se ze života



OP Výzkum, vývoj a vzdělávání
  • Číslo výzvy: 02_16_034
  • Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008656
  • Název projektu: Učíme se ze života pro život
  • Výše podpory: 1 198 773,- Kč (partner ZŠ a MŠ ždírec nad Doubravou)
  • Žadatelem projektu je Kraj Vysočina a celková výše podpory čini 82 730 623,49 Kč.
  • Webové stránky projektu - www.ikapvysocina.cz
  • Realizace: 15.2. 2018 - 31.12. 2020

Základní škola a Mateřská škola je finančním partnerem projektu. Hlavním cílem projektu je zvýšení kvality a efektivity pedagogického působení učitelů směrem k výuce obohacené o využívání aktivizačních metod a posílené o prvky přenosu kompetencí do výuky předmětů, v jejímž rámci tyto kompetence učitelé běžně nerozvíjejí. Aktivity projektu se realizují ve školních letech 2018/19 a 2019/20.

Aktivity projektu

  1. využití vybraných aktivizačních nástrojů z portfolia k rozvoji
    1. kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě
    2. polytechnické výchovy (tzn. technických a přírodovědných kompetencí a EVVO/výchovy k udržitelnému rozvoji)
    3. kompetencí k utváření a řízení vlastní vzdělávací a profesní kariéry žáků – Součástí podpory je i proškolení pedagogů v metodách tvorby a úpravy foto/video záznamu výuky a zásadách jeho zveřejnění na webu (včetně GDPR)
  2. využití vybraných přenosových nástrojů z portfolia k rozvoji
    1. jazykových kompetencí v „nejazykových“ předmětech;
    2. ICT kompetencí mimo oborový předmět Informatika/Práce s počítačem;
    3. čtenářské gramotnosti v ostatních předmětech (mimo ČJ);
    4. matematické gramotnosti v ostatních předmětech (mimo M).
    5. Využití vybraného transferového nástroje v každé oblasti
  3. realizace zájmových kroužků v oblasti polytechnické výchovy a rozvoje podnikavosti, iniciativy a kreativity

Realizace projektových aktivit ve školním roce 2018/19

  1. Využití aktivizačních nástrojů
    V této aktivitě pracovalo celkem 8 aktivních učitelů a ve školním roce 2018/19 použili celkem 96 aktivizačních nástrojů a vytvořili 48 reflexivních zpráv ve všech třech oblastech. Aktivita se zaměřuje na žáky druhého stupně a měla dopad na více než 150 žáků
  2. Využití vybraných přenosových nástrojů z portfolia k rozvoji
    V této aktivitě pracovalo celkem 8 aktivních učitelů a ve školním roce 2018/19 použili celkem 46 aktivizačních nástrojů a vytvořili 22 reflexivních zpráv ve třech oblastech. Aktivita se zaměuje na žáky druhého stupně a měla dopad na více než 150 žáků
  3. Realizace zájmových kroužků
    Celkem šest učitelů druhého stupně realizovalo po celý školní rok celkem šest zájmových útvarů - Přírodovědný kroužek I. a II., Zábavné experimentování, První firma, Ktreativní technologie a Základy automatizace a robotiky. Celkem bylo realizováno více 144 hodin a v kroužích se prezentovalo více než 60 žáků.

V rámci projektu byly též pořízeny moderní vyučovací software Corinth a SketchUP , stavebnice Merkur, Teifoc a Arduino. Dále vybavení pro laboratorní měření Vernier.

Videogalerie z realizace aktivit A a B