Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Dopravní výchova ve 4. ročníku - třída 4.A
29 30 1 2
Volno pro žáky základní školy
Plavecký kurz - 1. lekce
3 4
5 6
Fotografování tříd a skupin
7 8 9
Volno pro žáky základní školy II.
Plavecký kurz - 2. lekce
10 11
12
Den otevřených dveří a Zápis do MŠ
Besídka pro maminky - tř. Sovičky
13
Besídka pro maminky - tř. Zajíčci + tř. Krtečci
14
Peče celá škola
Květinový den ve Ždírci nad Doubravou
Besídka pro maminky - tř. Medvídci + tř. Myšičky
15
Pojizdná učebna techniky
Besídka pro maminky - tř. Koťátka + tř. Veverky
16
Pojizdná učebna techniky
Plavecká kurz - 3. lekce
17 18
19 20 21 22 23
Plavecký kurz - 4. lekce
24 25
26
Výlet - tř. Veverek + tř. Soviček (Mini ZOO Bítovany)
Výlet - tř. Koťátka + tř. Myšičky (Záchranná stanice Pavlov)
27 28
Výlet - tř. Medvídci + tř. Krtečci + tř. Zajíčci (Babiččin dvoreček, Licibořice)
29 30
Plavecká kurz - 5. lekce
31 1
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Školní blog > Ondřej Marek 8.A - interview

Ondřej Marek 8.A - interview



Žáci třídy 8.A prováděli v rámci výuky českého jazyka – slohu interview s osobností ze školy a poté tento rozhovor zpracovávali (20.5.2019)

Paní učitelka Iva Ošlejšková učí na 1. stupni na Základní škole ve Ždírci nad Doubravou. Paní učitelka Iva učí mého bratra ve 3. třídě a ten ji má moc rád. Proto jsem se rozhodl položit jí pár otázek.

Proč jste se rozhodla pro profesi pedagoga?

Z deváté třídy jsem chtěla jít na oděvní průmyslovou školu. Bylo mi rodiči řečeno, že v žádném případě ne. Rozhodla jsem se tedy pro střední pedagogickou školu s tím, že se k prvotnímu záměru vrátím. Dopadlo to ale tak, že učím dodnes.

Jak Vám vyhovuje výuka metody Hejného v hodinách matematiky?

Hejného metoda mi vyhovuje svou pestrostí se zaměřením na logické myšlení.

V čem vidíte výhody a nevýhody této metody?

Výhody spatřuji v tom, že děti jsou nenásilným způsobem vedeny ke komunikaci mezi sebou a ke spolupráci. Učí se hledat, nacházet a chápat souvislosti, možnosti, které jim matematika umožňuje. Je to nová metoda, která není ověřená, není v ní prostor na opakování. Někdy mám pocit chaosu v návaznosti učiva. S touto metodou pracuji krátce, proto také hledám možnosti, jak ji přiblížit zejména těm dětem, které mají potíže.

Čím si Vás děti dokáží získat?

Děti si mě získávají svou bezprostředností, hravostí, svým smyslem pro humor. Líbí se mi jejich pohled na svět.

Na co byste v životě chtěla být expert a proč?

Chtěla bych být expert na všechno, abych měla jasno a přehled.

Když si chcete udělat radost, jaké tři věci uděláte jako první?

Dám si dobrou kávu. Promluvím si s někým, s kým se zasměji. Něco hezkého si koupím, třeba i maličkost.

Co všechno ovlivňuje Vaše přání?

Mé přání si ovlivňuji nejvíce sama. Pak už jen míra štěstí a být ve správný okamžik na správném místě.

Jaké jsou Vaše koníčky a záliby?

Šití, cvičení, společnost, dobré filmy a přátelé.

Jaké jsou Vaše plány a očekávání do budoucna?

Očekávání nemám, ani neplánuji. Přeji si být zdravá.

Z paní učitelky vyzařuje spokojenost a odhodlání pro další práci s dětmi. Můj bratr má štěstí, že ji má!