Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
28
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
Přijímací zkoušky NANEČISTO
29
AI ve vzdělávání - seminář s Evou Nečasovou
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
30
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
31
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
POLOLETNÍ PRÁzdniny
Už se to chystá
Lyžařský kurz - 4. lekce
1
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
2
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
3
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
4
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
5
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
6
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
7
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
8 9
10 11
Divadélko Mrak
Výprava do zimního lesa
12 13 14 15 16
17
Masopustní týden
18
Masopustní týden
19
Masopustní týden
20
Masopustní týden
21
Masopustní týden
22 23
24 25
Logopedická depistáž - kontrola
26 27 28 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Školní blog > Ondřej Marek 8.A - interview

Ondřej Marek 8.A - interview



Žáci třídy 8.A prováděli v rámci výuky českého jazyka – slohu interview s osobností ze školy a poté tento rozhovor zpracovávali (20.5.2019)

Paní učitelka Iva Ošlejšková učí na 1. stupni na Základní škole ve Ždírci nad Doubravou. Paní učitelka Iva učí mého bratra ve 3. třídě a ten ji má moc rád. Proto jsem se rozhodl položit jí pár otázek.

Proč jste se rozhodla pro profesi pedagoga?

Z deváté třídy jsem chtěla jít na oděvní průmyslovou školu. Bylo mi rodiči řečeno, že v žádném případě ne. Rozhodla jsem se tedy pro střední pedagogickou školu s tím, že se k prvotnímu záměru vrátím. Dopadlo to ale tak, že učím dodnes.

Jak Vám vyhovuje výuka metody Hejného v hodinách matematiky?

Hejného metoda mi vyhovuje svou pestrostí se zaměřením na logické myšlení.

V čem vidíte výhody a nevýhody této metody?

Výhody spatřuji v tom, že děti jsou nenásilným způsobem vedeny ke komunikaci mezi sebou a ke spolupráci. Učí se hledat, nacházet a chápat souvislosti, možnosti, které jim matematika umožňuje. Je to nová metoda, která není ověřená, není v ní prostor na opakování. Někdy mám pocit chaosu v návaznosti učiva. S touto metodou pracuji krátce, proto také hledám možnosti, jak ji přiblížit zejména těm dětem, které mají potíže.

Čím si Vás děti dokáží získat?

Děti si mě získávají svou bezprostředností, hravostí, svým smyslem pro humor. Líbí se mi jejich pohled na svět.

Na co byste v životě chtěla být expert a proč?

Chtěla bych být expert na všechno, abych měla jasno a přehled.

Když si chcete udělat radost, jaké tři věci uděláte jako první?

Dám si dobrou kávu. Promluvím si s někým, s kým se zasměji. Něco hezkého si koupím, třeba i maličkost.

Co všechno ovlivňuje Vaše přání?

Mé přání si ovlivňuji nejvíce sama. Pak už jen míra štěstí a být ve správný okamžik na správném místě.

Jaké jsou Vaše koníčky a záliby?

Šití, cvičení, společnost, dobré filmy a přátelé.

Jaké jsou Vaše plány a očekávání do budoucna?

Očekávání nemám, ani neplánuji. Přeji si být zdravá.

Z paní učitelky vyzařuje spokojenost a odhodlání pro další práci s dětmi. Můj bratr má štěstí, že ji má!