Plán práce ŠPP
Plán práce školního poradenského pracoviště (ŠPP) školní rok 2021/2022
členové: Ota Benc - ředitel školy, Martina Hojná - zástupkyně ředitele, Eva Stloukalová - speciální pedagog, Markéta Zrzavá - výchovná poradkyně, Věra Josková - metodička prevence, Michaela Bibenová - speciální pedagog, Iva Martincová Dostálová - vedoucí MŠ
Pravidelné schůzky ŠPP : každé pondělí pátá vyučovací hodina
ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ (ŠPP) - školní rok 2021/2022
HLAVNÍ PRIORITY
Identifikace a účinná speciálně pedagogická podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Identifikace dětí a nastavení systému pedagogické intervence - Národní plán podpory, národní plán doučování
Zpracování podkladů pro ŠPZ, analýza doporučení revizního orgánu NPI. Další spolupráce se ŠPZ Kraje Vysočina.
Plánování a realizace socializačních a adaptačních programů pro jednotlivce, menší i širší kolektivy
Kariérové poradenství, diagnostika a podpora dětí v mateřské škole
I. Identifikace a účinná speciálně pedagogická podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
přehled dětí s doporučenou speciálně pedagogickou podporou
určení speciálních pedagogů a termínu, kdy bude podpora probíhat
pravidelné provádění hodnocení účinnosti speciálně pedagogické podpory (1x čtvrtletí)
administrativní zpracování ve výkazu R44 a matrice Edookitu
II. Identifikace dětí a nastavení systému pedagogické intervence - Národní plán podpory, národní plán doučování, přehled dětí s potřebou pedagogické intervence
stanovení způsobu provádění intervence - individuální, skupinové atd., stanovení termínu
diskuze a nastavení způsobu provádění intervence - omezit prosté doučování pojmů a zařazovat promyšlenější způsoby podporující vlastní učení žáků, náměty např. národní plán doučování
administrativní zabezpečení provádění intervence - DPP, výkazy práce, apod.
pravidelné vyhodnocení účinnosti pedagogické intervence(1x čtvrtletně)
III. Zpracování podkladů pro ŠPZ, analýza doporučení revizního orgánu NPI. Další spolupráce se ŠPZ Kraje Vysočina.
administrativní zpracování doporučení ŠPZ a revizního orgánu NPI ve výkazu R44 a matrice v edookitu.
zhodnocení výsledků revize a původních doporučení ŠPZ Havlíčkův Brod
jednání s vedením PPP a SPC a o výsledcích revizního řízení, nastavení efektivní spolupráce se ŠPZ
IV. Plánování a realizace socializačních a adaptačních programů pro jednotlivce, menší i širší kolektivy
identifikace rizik a možných problému
zpracování námětů pro vhodné socializační a adaptační aktivity
stanovení plánu preventivních akcí - interních i externích
podpora příznivého klimatu školy - dlouhodobé i krátkodobé činnosti
V. Kariérové poradenství, diagnostika a podpora dětí v mateřské škole
dokončení individuálního kariérového poradenství pro žáky loňských 8. tříd
spolupráce obou speciálních pedagogů v této oblasti
další programy kariérového poradenství ve školním roce 2021/2022
diagnostika, reedukace, pokračování podpůrného programu “MAXÍK” v MŠ
užší spolupráce vedení MŠ, učitelek a speciální pedagožky E. Stloukalové
Ve Ždírci nad Doubravou dne 20.8. 2021 Ota Benc, ředitel školy
ŠPP se dále zabývá:
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ
Diagnostika (DVP, IST 2000R, Eysenkův osobnostní dotazník) - odpovídá šk. speciální pedagožka
Individuální schůzky s rodiči a žáky - školní speciální pedagožka, výchovná poradkyně
Návštěva vybraných firem - školní speciální pedagožka, výchovná poradkyně
Setkání se zástupci SŠ - Burza škol - výchovná poradkyně
Administrace a evidence přihlášek - výchovná poradkyně
Vytváření portfolia žáka - v systému Edookit uloženy výsledky diagnostiky, výsledky Scio testů, SCATE - ředitel školy
ADAPTAČNÍ KURZY
Adaptační kurz pro nové kolektivy 6. ročníků na začátku školního roku, popř. poslední den prázdnin - odpovídá třídní učitel, s pomocí školní psycholožky
PRÁCE SE ŽÁKY SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI, S VÝUKOVÝMI A VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY
Vytvoření IVP nebo podpůrného plánu – výchovná poradkyně, speciální pedagožka, ve spolupráci s třídním učitelem a asistentem pedagoga
Konzultace vyučujících, asistentů pedagoga se školní psycholožkou a se speciální pedagožkou podle potřeby v průběhu roku
Konzultační schůzka zákonných zástupců s vyučujícími dle aktuální situace (potřeby)
Metodická podpora vedení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pro vyučující i zákonné zástupce - speciální pedagožka, školní psycholožka
Speciálně pedagogická a intervenční péče - speciální pedagožka
Vyhledávání a podchycení výukových a adaptačních obtíží žáků - třídní učitel popř. jiný vyučující, speciální pedagožka, školní speciální pedagožka
Podání návrhů na vyšetření v PPP nebo na jiná odborná vyšetření - výchovná poradkyně
PREVENCE ŠKOLNÍHO NEÚSPĚCHU
Sledování a hodnocení vývoje a učení od MŠ - školní speciální pedagožka
Hodnocení školní zralosti - zajistí školní speciální pedagožka
Poskytování informací a rad zákonným zástupcům žáků s výukovými obtížemi - speciální pedagožka
Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb
Vytváření plánů podpory a IVP - výchovná poradkyně, speciální pedagožka
Spolupráce rodičů, učitelů a žáků
PREVENCE RIZIKOVÉHO CHOVÁNÍ ŽÁKŮ
Zajištění aktivit pro žáky jednotlivých ročníků - odpovídá metodička prevence
Využití školních speciálních pedagogů k mapování rizikového chování žáků a na základě zjištěných informací připravit preventivní programy. Programy budou upřesněny během podzimu 2020 a dle stávající aktuální situace.
Pro jednotlivé ročníky jsou vybrána témata:
1. a 2.ročník - školní speciální pedagog - Osobnostní a sociální výchova
3. ročník - téma První pomoc
4. ročník - téma - Internet
5. a 6. ročník - téma -Kyberšikana
7. ročník - téma - Život v závislosti
8. ročník - téma - Drogy
9.ročník - téma - Inspirace k osobnímu rozvoji
Další témata:
Alkohol
Zdravý životní styl
Beseda s lékařem
Spolupráce:
Kraj Vysočina
ABATOP
Policie ČR
Témata zařazována aktuálně během celého školního roku
ŠPP řeší aktuální situace průběžně během celého školního roku.