Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2
Volno pro žáky základní školy
3 4
5 6 7 8 9
Volno pro žáky základní školy II.
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Poradenské pracoviště > Školní speciální pedagog

Školní speciální pedagog

Mgr. Eva Zajíčková Stloukalová
Telefon: +420 603 834 028, +420 561 111 425
E-mail: estloukalova@skola.zdirec.cz , komunikace možná i přes informační systém Edookit

Plán práce pro školní rok 2024/2025

Pondělí

  • jednání školního poradenského pracoviště
  • speciálně pedagogická péče

Úterý

  • speciálně pedagogická péče

Středa

  • diagnostika poruch učení
  • individuální vedení žáků
  • konzultace s učiteli,
  • konzultace se zákonnými zástupci

Čtvrtek

  • diagnostika a konzultace k profesionální orientaci (žáci, rodiče),
  • konzultace s pedagogickými pracovníky, indiv. konzultace žáci, pedagogičtí pracovníci, rodiče

Školní speciální pedagožka pracuje dle etického kodexu, sdělení jsou důvěrná. Osobní údaje jsou zpracovány podle zákona O ochraně osobních údajů (zákon č. 101/2000 Sb.), v platném znění.

Služby jsou určeny pro žáky, pedagogy i rodiče.

Na začátku školního roku podepisuje zákonný zástupce generální souhlas s činností speciálního pedagoga. Tento souhlas se používá především při adaptačních a intervenčních programech, kdy se s třídním kolektivem pracuje na podpoře pozitivních vztahů ve třídě a efektivní spolupráci mezi žáky. Individuální práci se žákem předchází domluva zakázky s rodičem, kde jsou domluveny podrobnosti práce se žákem. Výjimku tvoří krizová intervence nebo když vyhledá dítě pracovníka samo.

Poskytované služby pro mateřskou školu

  • diagnostika školní zralosti dětí
  • stimulace předškolních dovedností dětí
  • konzultace s rodiči, s pedagogy

Poskytované služby pro základní školu

  • depistáž, diagnostika, intervence (speciálně pedagogická péče individuální i skupinová) v oblasti poruch učení a poruch chování
  • adaptační, intervenční programy pro třídní kolektivy
  • individuální konzultace s pedagogy, rodiči v oblastech podpory dětí/žáků ve vyučování (možnosti přípravy na výuku) i v chování (psychosomatické obtíže, strach ze školy, obtíže ve třídním kolektivu, výchovné a kázeňské obtíže, náročné události v rodině)
  • individuální podpora a vedení žáků
  • profesní orientace, kariérové poradenství výběr střední školy - diagnostika pro žáky, konzultace s rodiči
  • vedení dokumentace