Jednotné přijímací řízení 2020
Z Cermatu jsme obdrželi výsledky žáků naší školy v jednotném přijímacím řízení na střední školy, které se konalo v červnu 2020. V přiložené tabulce lze snadno najít porovnání výsledků našich žáků se zbytkem celé ČR.
Snad jenom připomenu velmi naprůměrné výsledky našich žáků 9. tříd (uchazeči o čtyřleté obory) ve srovnání s vrtevníky PŘEDEVŠÍM V MATEMATICE. Průměrné percentilové umístění je o téměř 20 procentních bodů vyšší než je průměr žáků v celé ČR.
Vysoce nadprůměrné jsou i výsledky v českém jazyce, kdy je průměrné percentilové umístění je o téměř 14 procentních bodů vyšší než je průměr žáků v celé ČR.
Přijímacího řízení na osmileté gymnázium vykonal v naší škole pouze jeden žák. Tento výsledek (také nadprůměrný) z důvodů ochrany osobních údajů neuvádíme .
Ota Benc, ředitel školy
Legenda:
• PŘIHLÁŠENI – počet uchazečů přihlášených v rámci JPZ ke zkoušce z matematiky a z českého jazyka.
• KONALI – počet uchazečů, kteří zkoušku z matematiky a českého jazyka konali.
• PRŮMĚRNÉ PERCENTILOVÉ UMÍSTĚNÍ – průměrná hodnota percentilového umístění uchazečů dané skupiny. Percentilové umístění jednotlivého uchazeče poskytuje údaj o tom, kolik procent uchazečů dosáhlo stejného či horšího výsledku.
• % SKÓR – bodové hodnocení uchazeče, který zkoušku dokončil, vyjádřené procenty z maximálního dosažitelného počtu bodů. Do výpočtu je zahrnut vždy lepší výsledek zkoušky ze dvou možných pokusů, pokud je uchazeč využil.
▪ PRŮMĚR (v tabulce označeno „CELKEM“; průměrný procentní skór) – průměrná úroveň bodového hodnocení v testu.
▪ KVARTILY – hodnota procentního skóru v jednotlivých kvartilech. Jedná se o výsledek uchazeče/uchazečů, kteří se nacházejí přesně na úrovni dolní čtvrtiny (dolní kvartil nebo též 25. percentil), poloviny (medián) a horní čtvrtiny (horní kvartil nebo též 75. percentil) souboru všech uchazečů, kteří zkoušku konali, pokud bychom je seřadili podle výsledku od nejhoršího po nejlepšího. Tento ukazatel je zpracován pouze v případě, že se v dané skupině vyskytuje více než 20 uchazečů, kteří zkoušku konali, a tudíž obdrželi nějaké bodové hodnocení.
▪ MAXIMUM – vyjadřuje nejvyšší hodnotu % SKÓRU, které dosáhli žáci v dané skupině.