Vezmou nám roboti práci?

25.2.2023

Při projektové hodině (IKAP II.) jsme  v 8. ročníku diskutovali na téma Vezmou nám roboti práci? Toto téma žáky velmi bavilo a zajímalo. Pustili jsme si také ukázky z youtube a nakonec žáci sami psali práci, kde se zamýšleli nad tímto tématem. Posuďte sami, jak se jim to povedlo, přestože ještě neznají slohový útvar úvahu.

M. Hojná, zástupkyně ředitele, učitelka ČJ v 8. ročníku


Vezmou nám roboti práci?

Anna Málková

    Jaké by to asi bylo, kdybychom nemuseli nic dělat a vše by za nás udělal někdo jiný? Myslím si, že by to byla strašná nuda. Ze začátku by to každý určitě ocenil, možná i já, protože by na mě mamka nemusela volat, abych jí uvařila čaj nebo abych vytřela podlahu. Zmáčkla by jen startovací tlačítko a robot by se rozjel a udělal by to za nás.

    Ale co bychom pak ty celé dny dělali my? Toť dobrá otázka. Když o tom tak přemýšlím, tak bychom pak nedělali nic. Jen bychom se bavili, chodili po výletech, leželi a dívali se na televizi. Už teď vím, že by mě to po pár dnech přestalo bavit a navíc bychom pak všichni byli obézní a zlenivěli bychom.

    Na druhou stranu můžou být roboti v některých oborech velmi užiteční. Co třeba ve zdravotnictví? Do tohoto oboru se robot jednoznačně hodí. Zprvu by mohl zastupovat jen sestřičku, později by se dostal i na místo doktora, který by asistoval při kontrolách a při operacích. Vyhodnotil by nejlepší situaci postupu. Roboti v lékařství by hlavně měli odhalit vážné nemoci v začínajícím stádiu.

    Dále by se roboti měli využívat v nebezpečném povolání jako jsou dělníci na ropné plošině nebo v dolech, ve velkých automobilových firmách a v dalších. V těchto oborech by měli být určitě, protože lidé neunesou těžké věci. A kdyby náhodou někdy něco vybouchlo, nezabilo by to žádného člověka, jen by to rozbilo roboty, kteří by se znovu postavili.

    Když tak přemýšlím, mohl by být robot kuchařem nebo cukrářem? Podle mě ne, protože když je robot vyroben ze součástek, jak by potom mohl ochutnat, jestli je pokrm dobrý? Musel by u něj stát nějaký člověk. 

    A co ve školství? Roboti by ve školství měli určitě šanci, ale zase by u nich musel někdo být. Ale proč bychom měli chodit do školy a něčím se vyučit, když by za nás všechno dělali roboti?

    Robot má jen jednu slabinu, nedokáže projevit city, empatii a vlídné objetí. Nezahřeje nás u srdce.

    Toto je tak dlouhé a nejisté téma, o kterém by se mohlo spekulovat celé hodiny. Celkově si myslím, že nám roboti práci nevezmou. Jsou a budou našimi pomocníky. Vždy u nich bude muset být nějaký dozor, protože se může něco porouchat nebo může dojít k vymazání paměti.

    Pro lidstvo je dobré roboty dále rozvíjet za účelem zkvalitňování lidských životů, je třeba tak zajistit, aby nemohli být zneužiti proti lidstvu samotnému. 


Vezmou nám roboti práci?

Klára Bencová

Vezmou nám roboti práci? Ano. Určitě jednou nastane doba, kdy roboti budou vykonávat veškerou lidskou práci. 

Skvělé že? Nemyslím si.

Když roboti budou dělat veškerou lidskou práci, co budou dělat lidé?

Nic.

Celé dny budou vysedávat na gauči a sledovat filmy a seriály nebo stráví dny hraním videoher.

Jestli si pořád říkáte, že to zní skvěle, tak ne, nezní to skvěle .

Po čase vás to možná přestane bavit. Ale co potom? 

Říkáte si, že chcete procestovat svět. Procházet vaše vybrané a zcela prázdné destinace vám zabere několik let.

Ptáte se proč prázdné? Protože nikdo nevidí v cestování smysl. Říkají si, proč cestovat, když si to všechno můžeme prohlédnout z pohodlí domova.

Teď už jste viděli celý svět. A co teď?

Zase si sednete na gauč? Takhle jste ,,promrhali” polovinu vašeho života, ale co dělat?

Váš život přestane dávat smysl. Nyní je vám něco kolem osmdesáti. Uvědomujete si, že váš život byl úplně zbytečný. Cítíte se nenaplnění.

Více než polovinu života jste strávili před obrazovkou. Začínáte více vnímat své okolí Zjišťujete, že všichni vaši přátelé a rodina jsou stále zaslepení technikou. Vy jste jediný člověk, který tohle všechno vnímá jinak. Jste člověk, který ví, že tohle všechno je špatně. Jen kdyby vás ostatní poslouchali! Mají vás teď za starého blázna. Možná vám ještě zbyly nějaké peníze, které vám přidělili, když vaši práci nahradili roboti. Seberete vše, co máte a začínáte hledat místo bez robotů. Možná vám z toho všeho jen pořádně "hráblo". Po pár letech neúspěšného hledání to už vzdáváte. Nemáte na to už dostatek sil.

A tak... umíráte. Umíráte jako člověk, který nechtěl jen tak "promrhat " život. Umíráte v péči robotů a přemýšlíte, co by z vás bylo, kdyby tu roboti nebyli. Byl byste doktor, učitel nebo něco jiného? 

Kalendář akcí ZŠ

  • 12.11.2024 Setkání oborářů - Čj
  • 12.11.2024 Ukázka činnosti na kroužku keramiky
  • 13.11.2024 Okresní kolo ve florbale dívek 6. a 7. tříd Světlá nad Sázavou
  • 14.11.2024 EXKURZE Třd 9.AB Slévárna a modelárna Nové Ransko
  • 14.11.2024 Plavecký výcvik 4.A, 4.B
  • 14.11.2024 Vystoupení Sborečku
  • 18.11.2024 EXKURZE do Krucemburku Tm 5.AB
  • 20.11.2024 Okrskové kolo ve florbale chlapců 8. a 9. tříd Chotěboř
  • 21.11.2024 Otevřená škola Telč
  • 21.11.2024 EXKURZE Národní muzeum Praha
  • 21.11.2024 Plavecký výcvik 4.A, 4.B
  • 22.11.2024 EXKURZE Praha 9.B
  • 25.11.2024 BESIP pro 4.B
  • 26.11.2024 Setkání speciálních pedagogů z projektu PŠÚ u nás ve škole s Evou Zajíčkovou Stloukalovou
  • 28.11.2024 Plavecký výcvik 4.A, 4.B

Kalendář akcí MŠ

  • 12.11.2024 Kouzelník
  • 14.11.2024 Kurz ledního bruslení - 1. lekce
  • 15.11.2024 Fotografování
  • 19.11.2024 Lední bruslení - 2. lekce
  • 20.11.2024 Divadlo U dvou sluncí
  • 21.11.2024 Lední bruslení - 3. lekce
  • 26.11.2024 Lední bruslení - 4. lekce
  • 28.11.2024 Lední bruslení - 5. lekce
  • 28.11.2024 Pořádání Logické olympiády pro děti z MŠ

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.