Základní škola a mateřská škola Ždírec nad Doubravou

Vyhledávání na webu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
28
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
Přijímací zkoušky NANEČISTO
29
AI ve vzdělávání - seminář s Evou Nečasovou
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
30
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
31
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
POLOLETNÍ PRÁzdniny
Už se to chystá
Lyžařský kurz - 4. lekce
1
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
2
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
3
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
4
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
5
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
6
Nabídka lyžařského kurzu pro žáky 1. stupně
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
7
Putovní výstava HEYDRICHIÁDA
8 9
10 11
Divadélko Mrak
Výprava do zimního lesa
12 13 14 15 16
17
Masopustní týden
18
Masopustní týden
19
Masopustní týden
20
Masopustní týden
21
Masopustní týden
22 23
24 25
Logopedická depistáž - kontrola
26 27 28 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Projekty > EU - Učíme interaktivně

EU - Učíme interaktivně



ZŠ a MŠ Ždírec nad Doubravou dne 13.10.2009 uzavřela se ZŠ Nuselská Havlíčkův Brod Smlouvu o partnerství za účelem vytvoření 125 výukových hodin na interaktivní tabuli pro všeobecné používání na všech základních školách v republice. Naši školu reprezentovali učitelé: Mgr. Pavlína Málková (1. stupeň zaměření na M), Mgr. Jana Čejková a Mgr. Lucie Myšková (2. stupeň zaměření na Čj), Mgr. Renata Jarošová (2. stupeň zaměření na Ch), Mgr. Markéta Zrzavá (2. stupeň zaměření na D) a Mgr. Josef Remeš (2. stupeň zaměření na Z). Všichni prošli různými školeními na využívání interaktivní tabule při výuce na základní škole.

Celková dotace pro naši školu činila 251 739,- Kč. Pro realizaci projektu nám byly zapůjčeny 2 interaktivní tabule a 1 dataprojektor na dobu 8 let. Po uplynutí této doby může škola zapůjčenou techniku odkoupit za symbolickou hodnotu 100,- Kč za kus.

Úkolem projektu a zároveň naším bylo proškolit (podpořit) 100 žáků a žákyň tak, aby se naučili ovládat interaktivní tabuli a dokázali na ní pracovat, popřípadě vytvářet vlastní práce. Tato činnost byla úspěšná a podařilo se nám vytvořit 55 žákovských prací, které jsou taktéž k dispozici pro veřejné využití.

Veškeré zpracované interaktivní hodiny celého projektu je možno nalézt na internetové adrese www.zsnuselska.cz a www.projektui.cz.

Na závěr bych chtěl všem pedagogickým tvůrcům poděkovat za velkou snahu a odvedenou práci, neboť vytvořit vlastní metodický materiál nebylo lehké, tvůrci z naší školy odvedli kvalitní práci a získali bohaté zkušenosti, které zhodnotí při své další pedagogické činnosti.

Koordinátor Jiří Novák

Projekt Učíme interaktivně – zavádění a rozvoj interaktivní a multimediálních metod výuky v prostředí základních škol kraje Vysočina

Naše škola je jednou z dvaceti partnerských škol Základní školy Havlíčkův Brod, Nuselská 3240, která  je příjemcem finanční podpory z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Koordinátor: Mgr. Jiří Novák

Kontakt: tel. +420 569 694 482, ZŚ a MŠ Ždírec n. D., Chrudimská 77, 582 63 Ždírec n. D.

Charakteristika projektu:

Naše škola je jednou z dvaceti partnerských škol Základní školy Havlíčkův Brod, Nuselská 3240, která  je příjemcem finanční podpory z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. První cílovou skupinou je 7500 žáků zúčastněných škol, kteří sami vytvoří 1500 interaktivních referátů v různých oblastech výuky. Všechny výstupy projektu budou umístěny k obecnému využití na projektovém webu. Druhou cílovou skupinu tvoří 124 učitelů, kteří vypracují 3100 interaktivních hodin pro výuku žáků a ve všech hlavních předmětech základních škol. Dále budou v rámci realizace projektu vytvořeny metodické pokyny pro další tvorbu interaktivních hodin.

Cíle a principy projektu:

Cílem je přispět ke koordinovanému a systémovému vytváření výukových hodin hlavních předmětů výuky v rámci silné sítě základních škol v kraji Vysočina, jako nezbytného základu využívání interaktivní metody ve výuce. Dalším cílem je přispět k vytvoření rozsáhlé prvotní volně přístupné databáze výukových interaktivních hodin hlavních předmětů základních škol.

Z naší školy je zapojeno pět učitelů v pěti předmětech:

  • Mgr. Josef Remeš - zeměpis
  • Mgr. Markéta Zrzavá - dějepis
  • Mgr. Jana Čejková – český jazyk
  • Mgr. Renata Jarošová – chemie 9. ročník
  • Mgr. Pavlína Málková – matematika 1. stupeň

Časové rozvržení projektu:

Datum zahájení projektu je 1.11.2009 a předpokládané datum ukončení je 30.4.2012.

Popis projektu:

Realizací projektu dojde k rozšíření interaktivního způsobu výuky na základních školách kraje Vysočina. Projekt obsahuje aktivity, které jednak zapojí žády do využívání interaktivní výuky, jednak vytvoří metodické a obsahové zázemí (interaktivní vyučovací hodiny) pro jednotlivé předměty a také zavede partnerský systém škol pro sdílení a tvorbu nových učebních materiálů. Součástí aktivit je i pořízení nezbytného vybavení pro dosažení cílů projektu. Do realizace se zapojí celkem 21 škol.

Jako partnerská škola jsme zapojeni do  klíčových aktivit a výše jmenovaní  pedagogové prochází třemi typy školení realizovanými v rámci projektu:

  • získávání znalostí k tvorbě výukových interaktivních hodin na základních školách kraje Vysočina
  • konzultace zadávajících podmínek dodavatelů techniky, dodávka a instalace techniky a software, školení koordinátorů projektu a jednotlivé škole
  • aplikace metody interaktivní prezentace žáky zúčastněných škol při zpracování referátů s využitím interaktivní metody. Této klíčové aktivity se zúčastní všichni žáci zapojených škol v rámci výuky ICT, kdy budou seznámeny s nástroji metody interaktivní prezentace. Zároveň žáci školy zpracují a umístí na projektovém webu minimálně 55 referátů zpracovaných s využitím interaktivní metody.

Očekávané výsledky, výstupy, prezentace:

  • V naší škole byly instalovány dvě interaktivní tabule. Jedna je využívána žáky a vyučujícím prvního stupně, druhá pak slouží žákům a pedagogům stupně druhého. Učitelé, kteří jsou do projektu zapojeni mají zpracovat 30  interaktivních hodin. Žáci školy zpracují a umístí na projektovém webu minimálně 55 referátů zpracovaných s využitím interaktivní metody (z toho pět prezentací s tématem environmentálním).