Hezký den všem diskutujícím. Matematiku prof. Hejneho učím v pětce. Srovnání na naší škole máme. Učí se klasika i Hejný. V matematických soutěžích (Klokan, Pangea) se dětem s Hejného metodou daří lépe. Začala proto prvním rokem učit i na druhém stupni. A taková drobnost : máme- li možnost vybrat si předmět a já rozhodnu, že si dáme matiku, děti křičí Hurá! Což není úplně nepodstatné, že?
Dobrý den všem diskutujícím a sledovatelům našeho webu
rád bych na úvod poděkoval mamině za její vyjádření. Nestává se často, aby se učiteli dostalo takového ocenění. Velice si ho vážím a udělalo mi opravdovou radost.
Před nedávném jsem uvedl na tomto diskuzním fóru, že připravím dokument o výuce matematiky. Text je připraven a publikován na webu školy, odkaz : https://skola.zdirec.cz/media/files/matematika_esej.pdf
Přímo na hlavní stránce v okénku NEPŘEHLÉDNĚTE najdete link Text o matematice.
Přeji všem příjemné počtení, děkuji za trpělivost a těším se na další diskuzi.
Dobrý den, chtěla bych se také vyjádřit na téma Metoda Hejného.
Moje dcera měla tuto metodu od 6 do 9 třídy s p. ředitelem. Byla to dokonce první třída na druhém stupni, která se touto metodou vyučovala. Rozhodně nemohu říci, že jim to nebylo přínosem. Děti se naučily hledat řešení logickým způsobem a ne automatickým učením řešení příkladů. Rozhodně si děcka postupně začaly více věřit i s těžšími příklady a bylo vidět, že je samotné zajímá, k jakému výsledku dojdou.....Myslím, že o tom metoda je. Matematika pro ně začala být zajímavá. Myslím si, že i loňská úspěšnost přijímacích zkoušek, svědčí o tom, že to rozhodně nebylo na škodu. Bylo přijato 6 dětí na gymnázia a to dokonce s velmi dobrými výsledky, obzvláště z matematiky dopadly velmi obstojně. Škoda jen, že tato metoda nemá zatím pokračovatele i na středních školách. Děti ale nepropadají panice, řekla bych, že si i více věří a je znát , že i na střední škole si poradí právě metodou Hejného a přijdou na si na řešení mnohdy lehčím způsobem než klasickou matematikou, způsobem, který jim přinesla právě výuka Hejného....Fandím Vám p. řediteli a doufám, že se Vám podaří rodiče přesvědčit, že metoda má opravdu smysl a matematika začne být pro děti KONEČNĚ zajímavá....
Milý zvědavý rodiči
nosím to v hlavě a tříbím myšlenky. Absolvoval jsem mnoho zajímavých setkání, naposledy ve Scioškole. Mám za sebou také zkušenost ostrého pololetí v šesté třídě. Tedy do konce jarních prázdnin to dám dohromady.
Přeji krásný den
Dobrý den všem
omlouvám se za pozdní vyjádření. Jsem však přesvědčen, že i Michaela má odpovědi na své připomínky skryté v mé předchozí reakci. Ani navrhované srovnávací metody nemohou přinést kýžený výsledek. Tj. nějaké jasné porovnání a závěry, co je "lepší". Tak totiž základní otázka nezní.
Nesouhlasím zásadně s tvrzením, že metoda spoustě dětí vyhovuje a také spoustě dětí ne. Metoda vede všechny dětí velmi různými cestami k velmi různému stupni matematického poznání, protože jsme prostě lidé velmi různí.
Slíbil jsem v minulém vstupu, že připravím obsáhlejší materiál k diskuzi. Budu na tom pracovat a prosím tedy o jěště trochu trpělivosti
Dpbrý den,
reaguji na zvědavého rodiče. Také by mě velmi zajímalo srovnání žáků učených různou metodou. Srovní může přeci proběhnout zveřejněním výsledků Cvrčka nebo Klokánka (ty dle mého soudu jsou zaměřeny na logické uvažování a v těchto testech bych očekávala výrazně lepší výsledky u dětí Hejného tedy u Vašich žáků celkově nadprůměrný výsledek), další testování je přeci možné i formou SCIO testů v 5. a 9. třídě. Zajímám se o tuto metodu a dospěla jsem k nározu, že spoustě dětí vyhovuje a také spoustě dětí ne. Bylo by dobré mít možnost rozhodnout se kterému dítěti vyhovuje a tím způsobem se i učit, ale je to jen názor.
Vážený Zvědavý rodiči
Váš návrh vypadá na první pohled logicky a rozumně, ale je bohužel nerealizovatelný. Těch důvodů je víc, od způsobu provádění výběru až po metodologii srovnání. Jak vybírat žáky, podle toho co si přejí rodiče, žák nebo jak to vidí učitelé? Jak vytvořit srovnatelné skupiny?
Další důvodem nerealizovatelnosti je neexistence indikátoru srovnání - časových i obsahových. Principy výuky metody
Hejného jsou úplně proti smyslu srovnávání žáků mezi sebou.
Mohl bych uvést řadu dalších argumentů. Nechám si to však na jiný formát. Připravím obsáhlý text o Hejného metodě výuky matematiky, ve kterém budu reflektovat i podobné připomínky a názory.
Každopádně děkuji "zvědavému rodiči" i dalším za příspěvky do diskuze. Vést diskuzi je velice důležité, protože vzdělání je opravdu jedno z nejdůležitějších témat v životě každého člověka.
Dobrý večer p. řediteli,
neplánujete do budoucna složit třídy vyučující metodou prof. Hejného a normální "klasickou" a tyto dvě třídy stejného ročníku porovnávat, která třída je na tom v celkovém porovnání lépe? Čistě teoreticky takový výzkum, který by snesl i nějakou tu dotaci na tento projekt, kde by se srovnalo, zda Vámi preferovaná metoda prof. Hejného je přínosná. Věřím, že by se taková to "normální" třída složila, oproti třídě prof. Hejného.
Děkuji za Vaší vyčerpávající odpověď- s pozdravem a přáního hezkého večera zvědavý rodič :-)
rodič, 10.03.2018 10:35:05
Dobrý den,musím zde sdílet text přednášky z Matematické konference dne 14.02.20118 Nové metody ve výuce matematiky?
Myslím že je to velice zajímavé !!!!
Tak tedy celý text z přednášky:
http://vyukamatematiky.math.cas.cz/prezentace/Mazacova_text.pdf
Hanka, 10.03.2018 10:13:13
Hezký den všem diskutujícím. Matematiku prof. Hejneho učím v pětce. Srovnání na naší škole máme. Učí se klasika i Hejný. V matematických soutěžích (Klokan, Pangea) se dětem s Hejného metodou daří lépe. Začala proto prvním rokem učit i na druhém stupni. A taková drobnost : máme- li možnost vybrat si předmět a já rozhodnu, že si dáme matiku, děti křičí Hurá! Což není úplně nepodstatné, že?
benc, 1.03.2018 20:17:36
Dobrý den všem diskutujícím a sledovatelům našeho webu
rád bych na úvod poděkoval mamině za její vyjádření. Nestává se často, aby se učiteli dostalo takového ocenění. Velice si ho vážím a udělalo mi opravdovou radost.
Před nedávném jsem uvedl na tomto diskuzním fóru, že připravím dokument o výuce matematiky. Text je připraven a publikován na webu školy, odkaz : https://skola.zdirec.cz/media/files/matematika_esej.pdf
Přímo na hlavní stránce v okénku NEPŘEHLÉDNĚTE najdete link Text o matematice.
Přeji všem příjemné počtení, děkuji za trpělivost a těším se na další diskuzi.
Ota Benc, ředitel školy
mamina, 21.02.2018 09:35:22
Dobrý den, chtěla bych se také vyjádřit na téma Metoda Hejného.
Moje dcera měla tuto metodu od 6 do 9 třídy s p. ředitelem. Byla to dokonce první třída na druhém stupni, která se touto metodou vyučovala. Rozhodně nemohu říci, že jim to nebylo přínosem. Děti se naučily hledat řešení logickým způsobem a ne automatickým učením řešení příkladů. Rozhodně si děcka postupně začaly více věřit i s těžšími příklady a bylo vidět, že je samotné zajímá, k jakému výsledku dojdou.....Myslím, že o tom metoda je. Matematika pro ně začala být zajímavá. Myslím si, že i loňská úspěšnost přijímacích zkoušek, svědčí o tom, že to rozhodně nebylo na škodu. Bylo přijato 6 dětí na gymnázia a to dokonce s velmi dobrými výsledky, obzvláště z matematiky dopadly velmi obstojně. Škoda jen, že tato metoda nemá zatím pokračovatele i na středních školách. Děti ale nepropadají panice, řekla bych, že si i více věří a je znát , že i na střední škole si poradí právě metodou Hejného a přijdou na si na řešení mnohdy lehčím způsobem než klasickou matematikou, způsobem, který jim přinesla právě výuka Hejného....Fandím Vám p. řediteli a doufám, že se Vám podaří rodiče přesvědčit, že metoda má opravdu smysl a matematika začne být pro děti KONEČNĚ zajímavá....
benc, 2.02.2018 09:37:52
Milý zvědavý rodiči
nosím to v hlavě a tříbím myšlenky. Absolvoval jsem mnoho zajímavých setkání, naposledy ve Scioškole. Mám za sebou také zkušenost ostrého pololetí v šesté třídě. Tedy do konce jarních prázdnin to dám dohromady.
Přeji krásný den
Ota Benc
Zvědavý rodič, 1.02.2018 16:23:18
Dobrý den pane řediteli,
chtěl bych se zeptat jak pokračuje práce na Vašem obsáhlejším materiálu k diskuzi.
S pozdravem ZR
Ota Benc, 30.11.2017 09:11:14
Dobrý den všem
omlouvám se za pozdní vyjádření. Jsem však přesvědčen, že i Michaela má odpovědi na své připomínky skryté v mé předchozí reakci. Ani navrhované srovnávací metody nemohou přinést kýžený výsledek. Tj. nějaké jasné porovnání a závěry, co je "lepší". Tak totiž základní otázka nezní.
Nesouhlasím zásadně s tvrzením, že metoda spoustě dětí vyhovuje a také spoustě dětí ne. Metoda vede všechny dětí velmi různými cestami k velmi různému stupni matematického poznání, protože jsme prostě lidé velmi různí.
Slíbil jsem v minulém vstupu, že připravím obsáhlejší materiál k diskuzi. Budu na tom pracovat a prosím tedy o jěště trochu trpělivosti
Děkuji za pochopení a přeji krásný den
Ota Benc
Michaela, 24.11.2017 11:46:16
Dpbrý den,
reaguji na zvědavého rodiče. Také by mě velmi zajímalo srovnání žáků učených různou metodou. Srovní může přeci proběhnout zveřejněním výsledků Cvrčka nebo Klokánka (ty dle mého soudu jsou zaměřeny na logické uvažování a v těchto testech bych očekávala výrazně lepší výsledky u dětí Hejného tedy u Vašich žáků celkově nadprůměrný výsledek), další testování je přeci možné i formou SCIO testů v 5. a 9. třídě. Zajímám se o tuto metodu a dospěla jsem k nározu, že spoustě dětí vyhovuje a také spoustě dětí ne. Bylo by dobré mít možnost rozhodnout se kterému dítěti vyhovuje a tím způsobem se i učit, ale je to jen názor.
Ota Benc, 23.11.2017 10:51:54
Vážený Zvědavý rodiči
Váš návrh vypadá na první pohled logicky a rozumně, ale je bohužel nerealizovatelný. Těch důvodů je víc, od způsobu provádění výběru až po metodologii srovnání. Jak vybírat žáky, podle toho co si přejí rodiče, žák nebo jak to vidí učitelé? Jak vytvořit srovnatelné skupiny?
Další důvodem nerealizovatelnosti je neexistence indikátoru srovnání - časových i obsahových. Principy výuky metody
Hejného jsou úplně proti smyslu srovnávání žáků mezi sebou.
Mohl bych uvést řadu dalších argumentů. Nechám si to však na jiný formát. Připravím obsáhlý text o Hejného metodě výuky matematiky, ve kterém budu reflektovat i podobné připomínky a názory.
Každopádně děkuji "zvědavému rodiči" i dalším za příspěvky do diskuze. Vést diskuzi je velice důležité, protože vzdělání je opravdu jedno z nejdůležitějších témat v životě každého člověka.
Přeji krásný den
Ota Benc, ředitel školy
Zvědavý rodič, 22.11.2017 19:29:59
Dobrý večer p. řediteli,
neplánujete do budoucna složit třídy vyučující metodou prof. Hejného a normální "klasickou" a tyto dvě třídy stejného ročníku porovnávat, která třída je na tom v celkovém porovnání lépe? Čistě teoreticky takový výzkum, který by snesl i nějakou tu dotaci na tento projekt, kde by se srovnalo, zda Vámi preferovaná metoda prof. Hejného je přínosná. Věřím, že by se taková to "normální" třída složila, oproti třídě prof. Hejného.
Děkuji za Vaší vyčerpávající odpověď- s pozdravem a přáního hezkého večera zvědavý rodič :-)