prosím, myslete při stanovování schůzek i na ty, kteří pracují na úřadech a v pondělí a ve středu mají úřední dny do 17:00hod. Ráda bych se zúčastnila schůzky kvůli matematice, ale takto bohužel a vážně mě to dost mrzí.
Dobrý den všem diskutujícím
Jestli dovolíte, provedu stručný a souhrnný komentář.
Děkuji Ivě a Evě za zájem a velice rád se zúčatním debaty ve třídě 1.a. Termín domluvíme s třídní učitelkou
Pro řadu dalších diskutujícíh uvedu na míru některé skutečnosti.
1. Fraus je název nakladetelství, které kromě matematiky vydáva další učebnice pro základní školu a některé z nich používáme a používat budeme (např. AJ, ČJ a další)
2. Budoucí prvňáčci se metodou profesora Hejného nebudou učit český jazyk. Metoda prof. Hejného je určena výhradně pro matematiku.
3. Ještě jednou doproučuji seznámit se se základy fungování matematiky a metody prof. Hejného, odkaz www.h-mat.cz
4. V šestém ročníku nemáme k dispozici učebnice ani další texty, které jsou pokračováním již dopracované metodiky výuky matematiky na prvním stupni.
5. Osobně matematiku v 6. ročníku vyučuji a snažím se používat širokou škalu učebních textů, včetně elektronických, videí a pod. Inspiruji se též postupy pana profesora Hejného a dávám co největší prostor dětem, aby sami hledali hypotézy a závěry.
6. Jsem přesvědčen, že využívání tzv. krychlových staveb (hraní s kostičkami) má i pro děti v šesté třídě velký význam. Pomáhá jim k rozvíjení geometrických představ, včetně 3D modelování. Dále si budují pojmy typu objem, plocha a vztahy mezi zásadními geometrickými pojmy - rozměr, tvar, dimenze. Velice rád uvítám zájemce přímo na hodině matematiky, aby si mohli hru s kostičkami prožít.
Na závěr bych rád zdůraznil, že matematika je jenom jedna, ale je mnoho cest, jak děti k porozumění a pochopení často abstraktních pojmů vést. Metoda profesora Hejného je správnou cestou. Každá cesta má svá úskalí a v případě metody profesora Hejného je třeba být primárně trpělivý, postupovat přesně podle výborně zpracované metodiky a především nechat dětem prostor, aby si sami mohli budovat matematické představy. Potom pro ně matematika nebude jen snůškou pravidel, které nemají žádný vztah a jsou obtížné a velmi často nepochopitelné.
Přeji krásný a pro někoho prodloužený víkend
Ota Benc
Dobrý den, jsem také pro, aby se v 1 A svolala mimořádná schůzka a mohl u ní být i pan ředitel, touto cestou nic nevyřešíme. Kteří rodiče by se chtěli zúčastnit, také by to bylo fajn. Děkuji předem a přeji hezký den Eva
Dobrý den,píšu za 1 A,prosím paní učitelku o svolání třídní schůzky,kde si naše třída o tomto problému otevřeně pohovoří.Na této úrovni to nevyřešíme.Děkuji Iva Němcová za 1 A.
Chtěla jsem se zeptat jestli výuka podle Frause na naší škole je vyučovaná správně,dočetla jsem se,že to je pro naše děti velice důležité,jinak Fraus nemá na naší škole žádný význam,děti by neměli používat prsty,měli by jet podle krokoměru ,který by měli mít na lavici,moje dcera počítá přes desítku zásadně prsty nebo počítadlem krokoměr už nepoužívají!!!Slyšela jsem,pane řediteli,že vyučujete Frause v 6.třídách mohla bych se zeptat podle,které knížky vyučujete děkuji
Dobrý den, podle jakých osnov se učí a bude dále učit šestá třída? Na www. h-mat.cz je uvedeno, že nové učebnice pro druhý stupeň budou na jaře 2015? Dále nechápu co dá žákům šesté třídy stavění staveb z plastových kostiček v hodinách matematiky? To dělají děti v mateřské škole?
Pokud se učebnice pro 2. stupeň teprve připravují, podle čeho se tedy učí zdejší žáci 6. tříd, kde byla tato matematika také zavedena? V zásadě nejsem úplně proti novým metodám, ale nebudou mít žáci problém při přestupu na střední školu nebo i gymnázium po 5. třídě, když tam se tímto způsobem matematika nevyučuje?
Vím že ,vše jde dopředu jsem pro vzdělávání ale chci také samozřejmě aby se naše děti naučili základy matematiky tak jako mi všichni ,fungovalo to doted tak proč takové změny ,bohužel by si měli také všichni uvědomit že nejsou mezi námi všeci nadpruměrně inteligentní ale pruměrní a proč to stěžovat nejen rodičum ale i dětem ,jsem pro klasickou vyuku matematiky
Dobrý den souhlasím s Ivou,moje dcera chodí do1.A,řeknu vám po pravdě že bych byla přímo nadčená kdyby jsme přešly na klasickou výuku.Mám ještě dvě dcery a kolikrát se tak zamyslím,jestli budu mít ještě sílu proti Frausovi bojovat,proč v okolních vesnicích byl Fraus zrušen,také vím že v Hlinsku je jedna škola, která podle Frause vyučuje všechno a nemají velkou kapacitu dětí.Zajímalo by mě jestli se rodiče zajímali co děti budou probírat v5třídách.
Lucie Štefáčková, 10.05.2014 21:29:27
Dobrý den,
prosím, myslete při stanovování schůzek i na ty, kteří pracují na úřadech a v pondělí a ve středu mají úřední dny do 17:00hod. Ráda bych se zúčastnila schůzky kvůli matematice, ale takto bohužel a vážně mě to dost mrzí.
Děkuji
Ota Benc, 9.05.2014 07:41:52
Dobrý den všem diskutujícím
Jestli dovolíte, provedu stručný a souhrnný komentář.
Děkuji Ivě a Evě za zájem a velice rád se zúčatním debaty ve třídě 1.a. Termín domluvíme s třídní učitelkou
Pro řadu dalších diskutujícíh uvedu na míru některé skutečnosti.
1. Fraus je název nakladetelství, které kromě matematiky vydáva další učebnice pro základní školu a některé z nich používáme a používat budeme (např. AJ, ČJ a další)
2. Budoucí prvňáčci se metodou profesora Hejného nebudou učit český jazyk. Metoda prof. Hejného je určena výhradně pro matematiku.
3. Ještě jednou doproučuji seznámit se se základy fungování matematiky a metody prof. Hejného, odkaz www.h-mat.cz
4. V šestém ročníku nemáme k dispozici učebnice ani další texty, které jsou pokračováním již dopracované metodiky výuky matematiky na prvním stupni.
5. Osobně matematiku v 6. ročníku vyučuji a snažím se používat širokou škalu učebních textů, včetně elektronických, videí a pod. Inspiruji se též postupy pana profesora Hejného a dávám co největší prostor dětem, aby sami hledali hypotézy a závěry.
6. Jsem přesvědčen, že využívání tzv. krychlových staveb (hraní s kostičkami) má i pro děti v šesté třídě velký význam. Pomáhá jim k rozvíjení geometrických představ, včetně 3D modelování. Dále si budují pojmy typu objem, plocha a vztahy mezi zásadními geometrickými pojmy - rozměr, tvar, dimenze. Velice rád uvítám zájemce přímo na hodině matematiky, aby si mohli hru s kostičkami prožít.
Na závěr bych rád zdůraznil, že matematika je jenom jedna, ale je mnoho cest, jak děti k porozumění a pochopení často abstraktních pojmů vést. Metoda profesora Hejného je správnou cestou. Každá cesta má svá úskalí a v případě metody profesora Hejného je třeba být primárně trpělivý, postupovat přesně podle výborně zpracované metodiky a především nechat dětem prostor, aby si sami mohli budovat matematické představy. Potom pro ně matematika nebude jen snůškou pravidel, které nemají žádný vztah a jsou obtížné a velmi často nepochopitelné.
Přeji krásný a pro někoho prodloužený víkend
Ota Benc
Eva, 8.05.2014 13:32:27
Dobrý den, jsem také pro, aby se v 1 A svolala mimořádná schůzka a mohl u ní být i pan ředitel, touto cestou nic nevyřešíme. Kteří rodiče by se chtěli zúčastnit, také by to bylo fajn. Děkuji předem a přeji hezký den Eva
Iva Němcová, 8.05.2014 09:48:28
Dobrý den,píšu za 1 A,prosím paní učitelku o svolání třídní schůzky,kde si naše třída o tomto problému otevřeně pohovoří.Na této úrovni to nevyřešíme.Děkuji Iva Němcová za 1 A.
Mirka, 7.05.2014 21:37:16
Chtěla jsem se zeptat jestli výuka podle Frause na naší škole je vyučovaná správně,dočetla jsem se,že to je pro naše děti velice důležité,jinak Fraus nemá na naší škole žádný význam,děti by neměli používat prsty,měli by jet podle krokoměru ,který by měli mít na lavici,moje dcera počítá přes desítku zásadně prsty nebo počítadlem krokoměr už nepoužívají!!!Slyšela jsem,pane řediteli,že vyučujete Frause v 6.třídách mohla bych se zeptat podle,které knížky vyučujete děkuji
Jarka, 7.05.2014 19:42:59
Je pravda, že budouci prvňáci se touto metodou budou učit i český jazyk?Kdo o tom rozhoduje?
Jana, 7.05.2014 18:50:34
Dobrý den, podle jakých osnov se učí a bude dále učit šestá třída? Na www. h-mat.cz je uvedeno, že nové učebnice pro druhý stupeň budou na jaře 2015? Dále nechápu co dá žákům šesté třídy stavění staveb z plastových kostiček v hodinách matematiky? To dělají děti v mateřské škole?
P, 6.05.2014 22:28:04
Pokud se učebnice pro 2. stupeň teprve připravují, podle čeho se tedy učí zdejší žáci 6. tříd, kde byla tato matematika také zavedena? V zásadě nejsem úplně proti novým metodám, ale nebudou mít žáci problém při přestupu na střední školu nebo i gymnázium po 5. třídě, když tam se tímto způsobem matematika nevyučuje?
Eva, 6.05.2014 18:58:26
Vím že ,vše jde dopředu jsem pro vzdělávání ale chci také samozřejmě aby se naše děti naučili základy matematiky tak jako mi všichni ,fungovalo to doted tak proč takové změny ,bohužel by si měli také všichni uvědomit že nejsou mezi námi všeci nadpruměrně inteligentní ale pruměrní a proč to stěžovat nejen rodičum ale i dětem ,jsem pro klasickou vyuku matematiky
Mirka, 6.05.2014 18:35:20
Dobrý den souhlasím s Ivou,moje dcera chodí do1.A,řeknu vám po pravdě že bych byla přímo nadčená kdyby jsme přešly na klasickou výuku.Mám ještě dvě dcery a kolikrát se tak zamyslím,jestli budu mít ještě sílu proti Frausovi bojovat,proč v okolních vesnicích byl Fraus zrušen,také vím že v Hlinsku je jedna škola, která podle Frause vyučuje všechno a nemají velkou kapacitu dětí.Zajímalo by mě jestli se rodiče zajímali co děti budou probírat v5třídách.