Diskuse

Komentáře (344)

  1. benc, 2.02.2018 09:37:52

    Milý zvědavý rodiči
    nosím to v hlavě a tříbím myšlenky. Absolvoval jsem mnoho zajímavých setkání, naposledy ve Scioškole. Mám za sebou také zkušenost ostrého pololetí v šesté třídě. Tedy do konce jarních prázdnin to dám dohromady.
    Přeji krásný den

    Ota Benc


  2. Zvědavý rodič, 1.02.2018 16:23:18

    Dobrý den pane řediteli,
    chtěl bych se zeptat jak pokračuje práce na Vašem obsáhlejším materiálu k diskuzi.
    S pozdravem ZR

  3. Ota Benc, 30.11.2017 09:11:14

    Dobrý den všem
    omlouvám se za pozdní vyjádření. Jsem však přesvědčen, že i Michaela má odpovědi na své připomínky skryté v mé předchozí reakci. Ani navrhované srovnávací metody nemohou přinést kýžený výsledek. Tj. nějaké jasné porovnání a závěry, co je "lepší". Tak totiž základní otázka nezní.
    Nesouhlasím zásadně s tvrzením, že metoda spoustě dětí vyhovuje a také spoustě dětí ne. Metoda vede všechny dětí velmi různými cestami k velmi různému stupni matematického poznání, protože jsme prostě lidé velmi různí.
    Slíbil jsem v minulém vstupu, že připravím obsáhlejší materiál k diskuzi. Budu na tom pracovat a prosím tedy o jěště trochu trpělivosti

    Děkuji za pochopení a přeji krásný den

    Ota Benc

  4. Michaela, 24.11.2017 11:46:16

    Dpbrý den,
    reaguji na zvědavého rodiče. Také by mě velmi zajímalo srovnání žáků učených různou metodou. Srovní může přeci proběhnout zveřejněním výsledků Cvrčka nebo Klokánka (ty dle mého soudu jsou zaměřeny na logické uvažování a v těchto testech bych očekávala výrazně lepší výsledky u dětí Hejného tedy u Vašich žáků celkově nadprůměrný výsledek), další testování je přeci možné i formou SCIO testů v 5. a 9. třídě. Zajímám se o tuto metodu a dospěla jsem k nározu, že spoustě dětí vyhovuje a také spoustě dětí ne. Bylo by dobré mít možnost rozhodnout se kterému dítěti vyhovuje a tím způsobem se i učit, ale je to jen názor.

  5. Ota Benc, 23.11.2017 10:51:54

    Vážený Zvědavý rodiči
    Váš návrh vypadá na první pohled logicky a rozumně, ale je bohužel nerealizovatelný. Těch důvodů je víc, od způsobu provádění výběru až po metodologii srovnání. Jak vybírat žáky, podle toho co si přejí rodiče, žák nebo jak to vidí učitelé? Jak vytvořit srovnatelné skupiny?
    Další důvodem nerealizovatelnosti je neexistence indikátoru srovnání - časových i obsahových. Principy výuky metody
    Hejného jsou úplně proti smyslu srovnávání žáků mezi sebou.
    Mohl bych uvést řadu dalších argumentů. Nechám si to však na jiný formát. Připravím obsáhlý text o Hejného metodě výuky matematiky, ve kterém budu reflektovat i podobné připomínky a názory.
    Každopádně děkuji "zvědavému rodiči" i dalším za příspěvky do diskuze. Vést diskuzi je velice důležité, protože vzdělání je opravdu jedno z nejdůležitějších témat v životě každého člověka.

    Přeji krásný den

    Ota Benc, ředitel školy

  6. Zvědavý rodič, 22.11.2017 19:29:59

    Dobrý večer p. řediteli,
    neplánujete do budoucna složit třídy vyučující metodou prof. Hejného a normální "klasickou" a tyto dvě třídy stejného ročníku porovnávat, která třída je na tom v celkovém porovnání lépe? Čistě teoreticky takový výzkum, který by snesl i nějakou tu dotaci na tento projekt, kde by se srovnalo, zda Vámi preferovaná metoda prof. Hejného je přínosná. Věřím, že by se taková to "normální" třída složila, oproti třídě prof. Hejného.
    Děkuji za Vaší vyčerpávající odpověď- s pozdravem a přáního hezkého večera zvědavý rodič :-)

  7. Ota Benc, 27.10.2017 10:57:38

    Dobrý den Michaelo
    nemusíte mít dopředu obavy. Nejlepší by bylo osobní setkání, kdybych Vám mohl o metodě a způsobech výuky více sdělit. Jak to tak bývá, panuje spousta mýtů.
    Velice rád se s Vámi setkám, zavolejte mi (774 1115 270) nebo napište e-mail (reditel@skola.zdirec.cz)
    Těším se brzy na viděnou

    Ota Benc

  8. Michaela, 25.10.2017 20:05:19

    Bude se metodou Hejného vyučovat ve všech třídách? Mám strach, aby pochopil tuto metodu, když se učí matematiku klasicky, jestli nemáme spíše vybrat školu v Chotěboři, ikdyž jsem velmi spokojená s výukou ve vaší škole - školu navštěvuje starší syn

  9. benc, 25.10.2017 15:00:10

    Dobrý den Michaelo
    ano počítáme s tím, že by příští školní rok žáci 6. tříd v matematice pracovali metodou profesora Hejného. V případě dotazů se na mne kdykoliv obracejte.

    Přeji krásný den

    Ota Benc, ředitel školy

  10. Michaela, 25.10.2017 11:20:22

    Dobrý den,
    v příštím roce bude náš syn přestupovat na Vaši školu na druhý stupeň, chtěla bych se zeptat zda plánujete pro tyto třídy vyuku matematiky Hejného metodou.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35

Kalendář akcí ZŠ

  • 20.2.2018 Okresní kolo zeměpisné olympiády
  • 26.2.2018 Jarní prázdniny
  • 5.3.2018 Divadelní představení pro 5. ročník
  • 7.3.2018 Dvojjazyčná cestopisná přednáška - USA pro 2. stupeň
  • 10.3.2018 Benefiční zábava Horní Studenec
  • 13.3.2018 Seminář "Čtením a psaní ke kritickému myšlení"
  • 14.3.2018 Sběr papíru
  • 14.3.2018 Kolegiální podpora - mentoring
  • 16.3.2018 Matematický klokan 2018
  • 19.3.2018 Divadelní představení pro 1. a 2. třídy
  • 20.3.2018 Krajské kolo dějepisné olympiády

Kalendář akcí MŠ

  • 23.2.2018 Lyžařský kurz
  • 23.2.2018 Divadlo - Jan Hrubec
  • 26.2.2018 Jarní prázdniny
  • 10.3.2018 Benefiční zábava Horní Studenec
  • 14.3.2018 Sběr papíru

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.