Děkuji, pane řediteli, ale po prostudování kriterií jsem zjistila, že není až tak nemožné splnit alespoň bronzovou příčku, navíc je tam spousta nápadů, proč se nemůže na naší škole zavést např. tzv.zeleninový bar, děti by si vzaly zeleninu, kterou jí, ale když dáte zeleninový salát, děti to třeba odradí, ale to je jen zlomek... Když se dbá na osobní přístup ke každému dítěti, jak píšete, tzn. placený psycholog, dále chcete mít speciálního pedagoga , nevím, proč by se nemohly některé nápady z projektu uskutečnit i v této škole, z Vaší odpovědi jsem nenašla vyjmenování postupných kroků, které se u stravování zatím uskutečnily.
Dobrý den všem
ke skutečně Zdravé škole, podle jejich kriterií, máme zatím trochu daleko. Snažíme se dělat postupné kroky. Především však chápeme skutečně zdravou školu šířeji - nejde jen o jídlo, ale především o zdravý a vyvážený přístup ke každému jedinci. Budování pohodového a motivujícího klima, vztah k přírodě a místu kde žijeme. Péče o sebe, svoje zdraví, tělesnou a duševní stránku a zejména budování zdravých sociálních vztahů v rodině, ve škole v obci atd.
Nyní ke školce a výběru dvou jídel - přiznám se, že to zatím nikoho nenapadlo a po dotazu jsme zjistili, že takový režim není v žádné školce v celém kraji Vysočina. Určitě je to zajímavý námět pro rodičovský kulatý stůl.
Dobrý den, jen bych prosila pana ředitele, aby odpověděl na otázku, jak to vypadá se zmíněným projektem, protože v listopadu píše" uvažujeme o projektu Skutečně zdravá škola." Děkuji.
Vážení diskutující
jenom několik poznámek ke stravování ve školních jídelnách.
Naši jídelnu využívá téměř 97% všech žáků základní školy a mohou každý den vybírat ze dvou jídel.
Jídelníček obědů je určován na základě spotřebního koše, kde jsou v dlouhodobějším horizontu vyvažovány doporučené potraviny. Nelze tedy podle jednoho konkrétního obědu usuzovat na hodnost či nevhodnost stravování.
Nejsem expert na zdravou výživu, ale domnívám se, že oběd: bramborová polévka, čočka a sekaná, zelný salát je z hlediska nutričních hodnot vyvážený a já bych si ho dovolil označit za zdravý. Zmiňovaná sekaná je vyrobena pouze ze libového masa a upravena šetrným způsobem v konvektomatu.
O tom co je zdravé, vhodné, chutné či správné se vedou nekonečné debaty. Uspokojit 500 dětí s různými stravovacími návyky je prostě nemožné.
Přeji krásný den
tady to vypadá že vaše děti jedí jenom zdravě, párky nejedí a mají doma pouze zdravou výživu,myslím že občas něco nezdravého jíme všichni čokoládu, brambůrky, párky
Čočka je naprosto v pořádku - rostlinná bílkovina, dejme tomu i sekaná ale opět je to bílkovina tentokrát živočišného původu.
Kde jsou polysacharidy? A kde je zelenina?
viz. zdravý talíř http://www.healthyplate.eu/cz/
Osobně hlasuji pro sekanou než pro párek, protože tehdy byly párky možná k jídlu, ale dnes je to hnus, který bych malému dítěti nikdy nedal. A nechápu, že ve školce dnes toto někdo postaví dítěti na stůl.
Dobrý den, pane řediteli, můžete mi prosím sdělit, zda se nějak začal řešit projekt Skutečně zdravá škola, který byl v diskuzi již zmíněn? Popravdě, když si dnes přečtu jídelní lístek: čočka na kyselo a příloha sekaná?? Děkuji za odpověď.
babička, 29.01.2016 12:18:14
Děkuji, pane řediteli, ale po prostudování kriterií jsem zjistila, že není až tak nemožné splnit alespoň bronzovou příčku, navíc je tam spousta nápadů, proč se nemůže na naší škole zavést např. tzv.zeleninový bar, děti by si vzaly zeleninu, kterou jí, ale když dáte zeleninový salát, děti to třeba odradí, ale to je jen zlomek... Když se dbá na osobní přístup ke každému dítěti, jak píšete, tzn. placený psycholog, dále chcete mít speciálního pedagoga , nevím, proč by se nemohly některé nápady z projektu uskutečnit i v této škole, z Vaší odpovědi jsem nenašla vyjmenování postupných kroků, které se u stravování zatím uskutečnily.
Ota Benc, 29.01.2016 11:55:38
Dobrý den všem
ke skutečně Zdravé škole, podle jejich kriterií, máme zatím trochu daleko. Snažíme se dělat postupné kroky. Především však chápeme skutečně zdravou školu šířeji - nejde jen o jídlo, ale především o zdravý a vyvážený přístup ke každému jedinci. Budování pohodového a motivujícího klima, vztah k přírodě a místu kde žijeme. Péče o sebe, svoje zdraví, tělesnou a duševní stránku a zejména budování zdravých sociálních vztahů v rodině, ve škole v obci atd.
Nyní ke školce a výběru dvou jídel - přiznám se, že to zatím nikoho nenapadlo a po dotazu jsme zjistili, že takový režim není v žádné školce v celém kraji Vysočina. Určitě je to zajímavý námět pro rodičovský kulatý stůl.
Mějte se krásně
Ota Benc
matka, 27.01.2016 11:13:33
a proč se nemůžou i děti ve školce vybírat ze dvou jídel?
babička, 27.01.2016 10:51:49
Dobrý den, jen bych prosila pana ředitele, aby odpověděl na otázku, jak to vypadá se zmíněným projektem, protože v listopadu píše" uvažujeme o projektu Skutečně zdravá škola." Děkuji.
Ota Benc, 27.01.2016 10:14:40
Vážení diskutující
jenom několik poznámek ke stravování ve školních jídelnách.
Naši jídelnu využívá téměř 97% všech žáků základní školy a mohou každý den vybírat ze dvou jídel.
Jídelníček obědů je určován na základě spotřebního koše, kde jsou v dlouhodobějším horizontu vyvažovány doporučené potraviny. Nelze tedy podle jednoho konkrétního obědu usuzovat na hodnost či nevhodnost stravování.
Nejsem expert na zdravou výživu, ale domnívám se, že oběd: bramborová polévka, čočka a sekaná, zelný salát je z hlediska nutričních hodnot vyvážený a já bych si ho dovolil označit za zdravý. Zmiňovaná sekaná je vyrobena pouze ze libového masa a upravena šetrným způsobem v konvektomatu.
O tom co je zdravé, vhodné, chutné či správné se vedou nekonečné debaty. Uspokojit 500 dětí s různými stravovacími návyky je prostě nemožné.
Přeji krásný den
Ota Benc
matka, 27.01.2016 08:30:53
tady to vypadá že vaše děti jedí jenom zdravě, párky nejedí a mají doma pouze zdravou výživu,myslím že občas něco nezdravého jíme všichni čokoládu, brambůrky, párky
Tonda, 26.01.2016 21:22:00
Čočka je naprosto v pořádku - rostlinná bílkovina, dejme tomu i sekaná ale opět je to bílkovina tentokrát živočišného původu.
Kde jsou polysacharidy? A kde je zelenina?
viz. zdravý talíř
http://www.healthyplate.eu/cz/
Martin, 26.01.2016 12:54:58
Osobně hlasuji pro sekanou než pro párek, protože tehdy byly párky možná k jídlu, ale dnes je to hnus, který bych malému dítěti nikdy nedal. A nechápu, že ve školce dnes toto někdo postaví dítěti na stůl.
matka, 26.01.2016 11:56:03
celkově sekaná a čočka si nedokážu představit my jedli čočku s párkem nebo čočku s vajíčkem,ale tohle.
babička, 26.01.2016 10:49:59
Dobrý den, pane řediteli, můžete mi prosím sdělit, zda se nějak začal řešit projekt Skutečně zdravá škola, který byl v diskuzi již zmíněn? Popravdě, když si dnes přečtu jídelní lístek: čočka na kyselo a příloha sekaná?? Děkuji za odpověď.