Diskuse

Komentáře (504)

  1. maminka, 14.05.2018 20:36:24

    Dobrý den, pane řediteli,
    prosím Vás, abyste zde napsal, ke kterému datu musí všichni učitelé uzavřít známky za toto pololetí
    vzhledem k tomu, že žáci dostanou vysvědčení již 22.6.2018.
    Předem Vám děkuji za odpověď.

  2. Janek Wagner, 17.04.2018 07:31:24

    Materiály z konference Nové metody ve výuce matematiky? naleznete na http://www.pedagogicke.info/2018/04/z-konference-nove-metody-ve-vyuce_17.html. Stanovisko organizátorů konference pak na http://www.pedagogicke.info/2018/04/stanovisko-organizatoru-konference-nove.html:
    Odborné posouzení Hejného metody výuky matematiky

    Jsme přesvědčeni, že:

    - plošné zavádění jakékoli metody je mimořádně škodlivé; svědčí o tom dlouhodobé zkušenosti od nás i ze zahraničí
    - tzv. Hejného metoda (prezentovaná na webu, v učebnicích a příručkách pro učitele) prohlubuje závislost učitelů na jednotných metodických pokynech a návodech
    - je zásadně nesprávné a škodlivé trivializovat roli odborné zdatnosti učitele v daném předmětu a spoléhat jen na pedagogické dovednosti

  3. Martin, 10.04.2018 19:54:01

    Zrovna teď násobíme pod sebe. Na konci třetí třídy neumí malou násobilku zpaměti a je úplně v koncích. Je schopen si napsat pět sedmiček pod sebe a sčítat je. Hlavně že ví, že dvě myši jsou jedna kočka. Poraďte mi prosím, vážení zastánci této úžasné metody, kde je chyba? Podotýkám, že z matematiky nosí takřka samé jedničky, takže blbej asi nebude. Alespoň podle známek ne.

  4. děda, 5.04.2018 18:21:45

    Souhlasím s Petrem.
    Úroveň dnešního školství je tristní. Pomalu v každé třídě nějaký asistent, nejlépe rodič slabšího jedince bez vzdělání apod. Nepamatuji si za dob svého vzdělávání, že by ve třídě byl někdo jiný než žáci a učitel.
    Dnešní doba- samá práva, ale povinnosti nikdo už nemá. Nejlépe nadávat a stěžovat si na učitele před dítětem.
    Dříve to bylo jedodušší, normální jedinci na ZŠ, slabší jedinci zvláštní školy. To bohužel dnes záleží na rodičích, kteří radši budou svému slabšímu jedinci dělat asistenta a kolem tohoto dítka bude každý našlapovat po špičkách.
    Co se týče metody Hejného, pokud se to rodičům nelíbí, mají plné právo dítě umístit do škol v okolních vesnicích, kde se vyučuje normální matematika a vyřešit tento problém, který se brečením a pomlouváním této metody na tomto webu stejně nijak nevyřeší, protože konečné rozhodnutí je jen a jen na řediteli, který evidentně za touto metodou stojí.

  5. Michaela, 4.04.2018 12:12:47

    Děkuji Janě za komentář a plně souhlasím, a děkuji i panu řediteli velmi dobré zvládnutí vyuky dětí s dys. funkcemi na této škole.

  6. Jana, 4.04.2018 11:58:41

    Milý Petře, mícháte jablka s hruškami a pletete si pojmy s dojmy a snad ani nemůžete mít děti, když toto vypustíte do příspěvku. To, že má nějaké dítě poruchy učení či chování, nutně neznamená, že nemá co dělat v běžné škole (ve Ždírci a okolí výběrové a soukromé školy navíc jaksi chybí). Velmi často jsou toto děti s vysokým intelektem, které, po tom, co protrpí a přetrpí školský systém a posměšky takových jako vy, jsou v životě úspěšné a dokazují, že porucha učení není nemoc.

  7. Petr, 4.04.2018 00:28:56

    "Rodič" zde požaduje "normální" matematiku, kterou se děti naučí a kterou chtějí. "Normální" děti se naučí COKOLIV a zvládnou i činit rozumná rozhodnutí a volby. Ale v době inkluze, kdy se postupně všechny základní školy stávají praktickými, se mnoho dětí není schopno naučit nic. Ať normálního či nenormálního. Matematiku či cokoliv jiného. V každé třídě běžné základní školy (nemluvím o školách výběrových, soukromých apod.) je několik žáků, kteří učivo nejsou schopni zvládnout v běžné lhůtě a přiměřeném tempu. A nikdy nebudou. Tyto děti brzdí vzdělávání druhých, kteří učivo zvládnou a úroveň dětí je čím dál tím horší. Chování je také čím dál tím horší - když je v běžné třídě několik adeptů na praktickou školu, žáci s mentální retardací, dětí s poruchou chování, učení, dyslektici a nevychovanci. Mají se snad školy ptát na volby těchto dětí? Nebo jejich rodičů? Nelze pouze vinit jednu stranu, školy, učivo,učitele.

  8. babicka, 29.03.2018 14:18:25

    Dobrý den, souhlasím, že děti vyučované metodou Hejného mají velké nedostatky s násobilkou atd, to si musí přiznat i vyučující učitelé matematiky, kteří, jak se mi zdá, plní přání p. ředitele uvedenou metodu zachovat, ale není to jen snaha vedení školy dokázat, že takto vyučované děti jsou lépe připraveny na zkoušky z matematiky než v předchozích letech? Měla jsem děti na této škole a musím říct, že problémy v přijímacích zkouškách na střední školu díky p. učiteli Novákovi zvládly velmi dobře, a souhlasím s názory níže : "Týká se to úloh, které jsou aplikační, například z kategorie nestandartních úloh a všude tam, kde je důležitý logický úsudek, zobecňování. Nebo úlohy, které se dají řešit metodou pokus-omyl, se kterou mají tyto děti bohaté zkušenosti. Klasicky vzdělávaným dětem zase asi jdou lépe úpravy výrazů a úlohy s početními operacemi, kterých tyto děti během výuky pravděpodobně spočítají více". Ale je opravdu možné při zkouškách na střední školu řešit příklad metodou: "pokus-omyl"? Kolik času pak zbyde na ostatní příklady, které, i kdyby byl žák připraven, z časového důvodu nestačí spočítat, protože je veden - počítat logicky, ale násobilka, dělení, počítání přes desítku se musí naučit, ne stále řešit formou krokování. A také není možné dělat z rodičů hlupáky, kteří zmíněné věci nerozumí, rodiče chtějí výuku, která děti připraví na další studia, ne škatulkování, které dítě ve třídě má logické myšlení a metoda mu jde a ostatní mají bohužel smůlu, neboť, jak je níže psáno, mohou dát dítě na jinou školu. A také se ptám, co se stane, když opravdu rodiče začnou děti posílat jinam a nám tady zůstane škola, která, podle dosavadních plánů, má být za nemalý peníz zrekonstruována...................

  9. Dobromila, 28.03.2018 16:23:02

    Michaelo, také jsem se zajímala, zda Cermat má informace o tom, jakou je při přijímačkách dítě vyučováno metodou, a v MF Dnes jsem nalezla odpověď: „Taková data k dispozici nemáme, informace o tom, jakou metodou se na škole vyučuje, nezískáváme,“ říká Jan Pohanka z Cermatu. V nějaké článku jsem četla, že informace, které k tomuto poskytuje H-mat, mohou být zkreslené, protože H-mat má na Hejného metodě komerční zájem. A pak si také nejsem jistá výsledky, které porovnávají „pilotní“ třídy, u kterých by se dal předpokládat nějaký konkrétní zájem na výsledcích, s celorepublikovým průměrem, ve kterém jsou zahrnuty všechny regiony ČR, žáci různých sociodemografických skupin včetně všech škol, které mají každá jinou úroveň výuky.

  10. Michaela, 28.03.2018 14:22:26

    Dobrý den,
    výsledek přijímacích zkoušek je brán jako celek obou tříd, nebo jen té třídy, kde byla vyučována matematika HM? Ještě jde jen o žáky, kteří na prvním stupni dostali základy v matematiky klasickou metodou. Celková prospěšnost, dle přečtených článků je možné hodnotit asi až po složení přijímacích zkoušek dnešních páťáků, kteří jedou HM od začátku. Ještě by mě zajímalo jestli Cermat má údaje jestli dotyčný žák, který dělá test je vyučován metodou HM.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51

Kalendář akcí ZŠ

  • 30.5.2022 Školní kolo přírodovědné soutěže pro 3. - 6. třídy
  • 31.5.2022 Preventivní program 8.A
  • 1.6.2022 Olympiáda Podoubraví pro žáky 1. stupně
  • 2.6.2022 Olympiáda Podoubraví pro žáky 2. stupně
  • 3.6.2022 Exkurze přírodovědných kroužků do Krkonoš
  • 3.6.2022 Olympiáda Podoubraví pro žáky 2. stupně
  • 9.6.2022 Mimořádné setkání týmu projektu Pomáháme školám k úspěchu
  • 14.6.2022 Preventivní program Policie ČR pro žáky 3.A
  • 14.6.2022 Preventivní program Policie ČR pro žáky 3.B
  • 17.6.2022 Závody dračích lodí

Kalendář akcí MŠ

  • 3.6.2022 Fotografování tříd
  • 10.6.2022 1. lekce plavání
  • 14.6.2022 Loučení s předškoláčky

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.