Dobrý den Petro a Petiku
dovolím si reagovat na oba příspěvky současně.
Anglický jazyk spolu s matematickou a čtenářskou gramotností patří mezi zásadní priorit naší školy. Jsem pevně přesvědčen, že metoda výuky podle profesora M. Hejného podporuje rozvoj všech potřebných matematických a intelektuálních dovedností, které moderní člověk 21. století potřebuje. Při vší úctě k rodičům, nemají dostatek erudice, aby mohli (třeba formou ankety) určovat způsob výuky matematiky. To je odpovědnost učitelů a vedení školy. Nicméně velice rád si s Vámi o úskalích i výhodách této metody osobně popovídám a představím různé materiály, které připravovali i naši učitelé. Zároveň si opravdu nemyslím, že právě výuka matematiky činí dětmi nešťastnými.
V letošním školním roce při počtu 378 dětí v základní škole registrujeme celkem 23 dětí (6%) s různými formami zdravotního znevýhodnění ( vesměs se jedná o poruchy učení). Myslím si, že spíše vzniká dojem velkého nárůstu, protože se o této problematice více mluví a my se jí také více věnujeme (např. činnost školního psychologa).Ještě k využití prostředků sdružení. Během dneška, nejpozději pondělí 11. ledna odešleme pomocí Edookitu všem rodičům informaci příjmech a výdajích Sdružení za rok 2014 a 2015.
Přeji všem krásný den a těším se na další diskuzi a výměnu názorů
Dobrý den,
možná by bylo lepší se místo angličtiny zaměřit na matematiku. Na to, kolik dětí je schopno zvládnout matematiku profesora Hejného a kolik dětí je z této metody nešťastných. Kolik dětí musí navštěvovat pedagogické poradny? Možná se o tom dříve nemluvilo, ale myslím si, že těchto dětí nebylo tolik jako dnes. To stojí za zamyšlení!! A ještě jedna věc. Kde se prosím dá zjistit, jak jsou pro školu použity peníze ze sběru papíru? Děkuji
Dobrý den,
nedávno jsem na internetu pátrala po nějaké nápovědě jak řešit algebogramy a pomoci tak svému děcku v matematice. Objevila jsem vcelku pěkný materiál Příručka pro rodiče žáků s výukou matematiky podle metody prof. Milana Hejného. Až poté jsem zjistila že příručku sepsala paní učitelka Málková zdejší školy.
Ptám se tedy proč se tento materiál k nám rodičům nedostal? Sleduji edookid, internet chodím na třídní schůzky, ale nikde ani zmínka. Nebo jsem jediná ke komu se to nedostalo?
Je to škoda!!!
ráda bych poděkovala paní učitelce Bažoutové a přírodovědnému kroužku za zorganizování výletu do myslivecké klubovny. Mé ditě se vrátilo velice nadšené. Děkuji za váš čas, ochotu a nápady. Mastilová.
Dobrý den Míšo
reaguji na Vaše vyjádření, které se týkalo druhého cizího jazyka v základní škole. V roce 2013 byl upraven Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a stanovil povinnost pro všechny žáky od 7. třídy učit se druhému cizímu jazyku a my jsme tuto úpravu museli zakomponovat do Školního vzdělávacího programu.
Souhlasím s Vámi, že by bylo lepší "pilovat" první cizí jazyk a druhý cizí jazyk zařadit pouze volitelně.
Možnost nenavštěvovat výuku druhého cizího jazyka může doporučit pouze poradenské pracoviště v případě závažnějších forem poruch učení nebo chování.
Je mi líto, ale lepší odpověď Vám dát nemohu.
V pátek 4.12. 2015 došlo k k nehodě při úpravě obsahu webu a bylo nutné provést obnovu dat ze zálohy. Jeden příspěvek z diskuze byl smazán. Podařilo se mi ho vyhledat a nyní ho zveřejňuji touto formou
příspěvek od Míši:
Dobrý den,
dívala jsem se do rozvrhu a od 7. třídy děti mají druhý cizí jazyk. Nebyla by možnost volby místo druhý cizí jazyk, hodiny nahradit komunikací s rodilým mluvčím a prohloubení znalostí angličtiny . Píšu hlavně z pozice matky kde dítě má problémy se všemi jazyky obecně a musí vydat mnoho námahy je zvládnout, neumím si představit totiž ještě další jazyk, spíše bych uvítala dokonalé ovládání angličtiny. Děkuji za odpoveď
Růžena, 11.01.2016 11:08:58
Bude během jarních prázdnin fungovat školní družina.
Ota Benc, 8.01.2016 12:21:41
Dobrý den Petro a Petiku
dovolím si reagovat na oba příspěvky současně.
Anglický jazyk spolu s matematickou a čtenářskou gramotností patří mezi zásadní priorit naší školy. Jsem pevně přesvědčen, že metoda výuky podle profesora M. Hejného podporuje rozvoj všech potřebných matematických a intelektuálních dovedností, které moderní člověk 21. století potřebuje. Při vší úctě k rodičům, nemají dostatek erudice, aby mohli (třeba formou ankety) určovat způsob výuky matematiky. To je odpovědnost učitelů a vedení školy. Nicméně velice rád si s Vámi o úskalích i výhodách této metody osobně popovídám a představím různé materiály, které připravovali i naši učitelé. Zároveň si opravdu nemyslím, že právě výuka matematiky činí dětmi nešťastnými.
V letošním školním roce při počtu 378 dětí v základní škole registrujeme celkem 23 dětí (6%) s různými formami zdravotního znevýhodnění ( vesměs se jedná o poruchy učení). Myslím si, že spíše vzniká dojem velkého nárůstu, protože se o této problematice více mluví a my se jí také více věnujeme (např. činnost školního psychologa).Ještě k využití prostředků sdružení. Během dneška, nejpozději pondělí 11. ledna odešleme pomocí Edookitu všem rodičům informaci příjmech a výdajích Sdružení za rok 2014 a 2015.
Přeji všem krásný den a těším se na další diskuzi a výměnu názorů
Ota Benc - ředitel školy
Petra, 8.01.2016 12:12:11
S dotazníkem o matematice by to byl super nápad!! Matematika se řeší neustále, o metodě bylo rozhodnuto, ale nikdo se nikoho na nic neptal.
Petik, 8.01.2016 10:15:57
Možná by nebylo od věci zaslat rodičům dotazník, zda mají zájem, aby se jejich dítě učilo matematiku dle profesora Hejného a výsledky zde zveřejnit.
Petra, 6.01.2016 12:02:09
Dobrý den,
možná by bylo lepší se místo angličtiny zaměřit na matematiku. Na to, kolik dětí je schopno zvládnout matematiku profesora Hejného a kolik dětí je z této metody nešťastných. Kolik dětí musí navštěvovat pedagogické poradny? Možná se o tom dříve nemluvilo, ale myslím si, že těchto dětí nebylo tolik jako dnes. To stojí za zamyšlení!! A ještě jedna věc. Kde se prosím dá zjistit, jak jsou pro školu použity peníze ze sběru papíru? Děkuji
Ota Benc, 14.12.2015 20:18:01
Dobrý den
to je opravdu mrzuté, že jste se k tomu materiálu nedostala. Pravděpodobně jsme podcenili propagaci. Příručku skutečně vypracovala paní učitelka P. Málková jako výstup projektu Nové metody a přístupy ve škole Ždírec nad Doubravou. Na našich webových stránkách ho najdete též, zde je přímý odkaz: https://drive.google.com/a/skola.zdirec.cz/folderview?id=0B_8uZcmpV0bOflBtYVNNbVBQSW0zT2s2Tkw4dFdkV0Z1S3A0QlA0VmUtelRWUVN1cHp3SkU&usp=sharing#list
Děkuji za upozornění a ještě dnes v rámci Edookitu upozorním rodiče 1. až 3. tříd .
Ota Benc - ředitele školy
rodič žáka třetí třídy, 14.12.2015 16:20:09
Dobrý den,
nedávno jsem na internetu pátrala po nějaké nápovědě jak řešit algebogramy a pomoci tak svému děcku v matematice. Objevila jsem vcelku pěkný materiál Příručka pro rodiče žáků s výukou matematiky podle metody prof. Milana Hejného. Až poté jsem zjistila že příručku sepsala paní učitelka Málková zdejší školy.
Ptám se tedy proč se tento materiál k nám rodičům nedostal? Sleduji edookid, internet chodím na třídní schůzky, ale nikde ani zmínka. Nebo jsem jediná ke komu se to nedostalo?
Je to škoda!!!
Dana M. Mastilová, 10.12.2015 18:32:53
Dobrý den,
ráda bych poděkovala paní učitelce Bažoutové a přírodovědnému kroužku za zorganizování výletu do myslivecké klubovny. Mé ditě se vrátilo velice nadšené. Děkuji za váš čas, ochotu a nápady. Mastilová.
benc, 5.12.2015 21:55:57
Dobrý den Míšo
reaguji na Vaše vyjádření, které se týkalo druhého cizího jazyka v základní škole. V roce 2013 byl upraven Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a stanovil povinnost pro všechny žáky od 7. třídy učit se druhému cizímu jazyku a my jsme tuto úpravu museli zakomponovat do Školního vzdělávacího programu.
Souhlasím s Vámi, že by bylo lepší "pilovat" první cizí jazyk a druhý cizí jazyk zařadit pouze volitelně.
Možnost nenavštěvovat výuku druhého cizího jazyka může doporučit pouze poradenské pracoviště v případě závažnějších forem poruch učení nebo chování.
Je mi líto, ale lepší odpověď Vám dát nemohu.
Ota Benc
benc, 5.12.2015 21:45:23
V pátek 4.12. 2015 došlo k k nehodě při úpravě obsahu webu a bylo nutné provést obnovu dat ze zálohy. Jeden příspěvek z diskuze byl smazán. Podařilo se mi ho vyhledat a nyní ho zveřejňuji touto formou
příspěvek od Míši:
Dobrý den,
dívala jsem se do rozvrhu a od 7. třídy děti mají druhý cizí jazyk. Nebyla by možnost volby místo druhý cizí jazyk, hodiny nahradit komunikací s rodilým mluvčím a prohloubení znalostí angličtiny . Píšu hlavně z pozice matky kde dítě má problémy se všemi jazyky obecně a musí vydat mnoho námahy je zvládnout, neumím si představit totiž ještě další jazyk, spíše bych uvítala dokonalé ovládání angličtiny. Děkuji za odpoveď