Diskuse

Komentáře (523)

  1. Petra, 15.05.2014 14:05:11

    Myslím, že v první třídě je rozdíl mezi oběma metodami matematiky ještě zanedbatelný. Ale ve vyšších třídách to již znát je. Ale pokud v 6. třídě skládají kostičky, procvičují malou násobilku, nemají učebnice a mají stále jen něco vyhledávat na netu, tak to mi nepřijde jako dobrý základ pro střední skolu.

  2. Lucie Štefáčková, 15.05.2014 12:08:06

    Dobrý den, nechtěla jsem původně vůbec reagovat, ale musím. Problémy s matematikou, dle mého, nejsou jenom v 1.A - i když u nás žádné velké problémy "zatím" nepociťujeme, ale i v ostatních třídách, jen se to takto nenafouklo. Ano, byla bych ráda za normální matematiku, ale napsat, že paní učitelka v 1.A nezvládla výuku bych teda napsat nedokázala. Děti z 1.A jsou schopné spočítat příklady bez krokoměru, bez počítání na prstech... A to, že dostanou jednou pětku z příkladu, není přece taková tragédie.

  3. Ota Benc, 15.05.2014 09:53:13

    Dobrý den ještě jedná poznámka týkající se příspěvků k matematice podle pana profesora Hojného. Po domluvě s rodiči třídy 1.a proběhne ve čtvtek 22. května schůzka a zde si doufám vyjasníme veškeré otázky a připomínky. Určitě není vhodné se nyní a na tomto místě zabývat otázkou, zda paní učitelka zvládla nebo nezvládla výuku.

  4. Hana, 14.05.2014 20:33:41

    Jak to tak vypadá, tak problémy s matematikou jsou jen v 1.A? Je možné, že paní učitelka nezvládla výuku?

  5. Jan Martinec, 11.05.2014 18:06:39

    Fotografie z archivu - družstvo žáků TJ Tatran, stadion Letná Chotěboř:
    stojící zleva: trenér Antonín Sedlák, Zdeněk Havlík, Miroslav Švanda, Jaroslav Novák, Vlastimil Ondráček, Jaroslav Culek, Antonín Jílek +, Zdeněk Mísař, trenér Bedřich Kovář
    sedící zleva: ???, Jaroslav Černý, Jiří Vomela, Jaromír Hošek, Bedřich Kovář +, Jiří Málek +, Zdeněk Kasal, Jiří Čepl

  6. Lucie Štefáčková, 10.05.2014 21:29:27

    Dobrý den,

    prosím, myslete při stanovování schůzek i na ty, kteří pracují na úřadech a v pondělí a ve středu mají úřední dny do 17:00hod. Ráda bych se zúčastnila schůzky kvůli matematice, ale takto bohužel a vážně mě to dost mrzí.

    Děkuji

  7. Ota Benc, 9.05.2014 07:41:52

    Dobrý den všem diskutujícím
    Jestli dovolíte, provedu stručný a souhrnný komentář.
    Děkuji Ivě a Evě za zájem a velice rád se zúčatním debaty ve třídě 1.a. Termín domluvíme s třídní učitelkou
    Pro řadu dalších diskutujícíh uvedu na míru některé skutečnosti.
    1. Fraus je název nakladetelství, které kromě matematiky vydáva další učebnice pro základní školu a některé z nich používáme a používat budeme (např. AJ, ČJ a další)
    2. Budoucí prvňáčci se metodou profesora Hejného nebudou učit český jazyk. Metoda prof. Hejného je určena výhradně pro matematiku.
    3. Ještě jednou doproučuji seznámit se se základy fungování matematiky a metody prof. Hejného, odkaz www.h-mat.cz
    4. V šestém ročníku nemáme k dispozici učebnice ani další texty, které jsou pokračováním již dopracované metodiky výuky matematiky na prvním stupni.
    5. Osobně matematiku v 6. ročníku vyučuji a snažím se používat širokou škalu učebních textů, včetně elektronických, videí a pod. Inspiruji se též postupy pana profesora Hejného a dávám co největší prostor dětem, aby sami hledali hypotézy a závěry.
    6. Jsem přesvědčen, že využívání tzv. krychlových staveb (hraní s kostičkami) má i pro děti v šesté třídě velký význam. Pomáhá jim k rozvíjení geometrických představ, včetně 3D modelování. Dále si budují pojmy typu objem, plocha a vztahy mezi zásadními geometrickými pojmy - rozměr, tvar, dimenze. Velice rád uvítám zájemce přímo na hodině matematiky, aby si mohli hru s kostičkami prožít.
    Na závěr bych rád zdůraznil, že matematika je jenom jedna, ale je mnoho cest, jak děti k porozumění a pochopení často abstraktních pojmů vést. Metoda profesora Hejného je správnou cestou. Každá cesta má svá úskalí a v případě metody profesora Hejného je třeba být primárně trpělivý, postupovat přesně podle výborně zpracované metodiky a především nechat dětem prostor, aby si sami mohli budovat matematické představy. Potom pro ně matematika nebude jen snůškou pravidel, které nemají žádný vztah a jsou obtížné a velmi často nepochopitelné.
    Přeji krásný a pro někoho prodloužený víkend
    Ota Benc

  8. Eva, 8.05.2014 13:32:27

    Dobrý den, jsem také pro, aby se v 1 A svolala mimořádná schůzka a mohl u ní být i pan ředitel, touto cestou nic nevyřešíme. Kteří rodiče by se chtěli zúčastnit, také by to bylo fajn. Děkuji předem a přeji hezký den Eva

  9. Iva Němcová, 8.05.2014 09:48:28

    Dobrý den,píšu za 1 A,prosím paní učitelku o svolání třídní schůzky,kde si naše třída o tomto problému otevřeně pohovoří.Na této úrovni to nevyřešíme.Děkuji Iva Němcová za 1 A.


  10. Mirka, 7.05.2014 21:37:16

    Chtěla jsem se zeptat jestli výuka podle Frause na naší škole je vyučovaná správně,dočetla jsem se,že to je pro naše děti velice důležité,jinak Fraus nemá na naší škole žádný význam,děti by neměli používat prsty,měli by jet podle krokoměru ,který by měli mít na lavici,moje dcera počítá přes desítku zásadně prsty nebo počítadlem krokoměr už nepoužívají!!!Slyšela jsem,pane řediteli,že vyučujete Frause v 6.třídách mohla bych se zeptat podle,které knížky vyučujete děkuji

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51
  52. 52
  53. 53

Kalendář akcí ZŠ

  • 27.2.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.B
  • 27.2.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.A
  • 29.2.2024 Návštěva městského úřadu
  • 1.3.2024 Výšlap na bledule
  • 4.3.2024 Setkání pedagogů v projektu Pomáháme školám k úspěchu - Luna u Ledče n. S.
  • 4.3.2024 Literární program - Poznej Haiku - 8.B
  • 4.3.2024 Králíček a kolovrat - 2.A
  • 4.3.2024 Exkurze Planeta Hlinsko
  • 5.3.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.B
  • 5.3.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.A
  • 6.3.2024 Školní kolo recitační soutěže
  • 7.3.2024 Plavecký výcvik 4. tříd
  • 11.3.2024 Králíček a kolovrat - 2.B
  • 12.3.2024 Králíček a kolovrat - 3.B
  • 12.3.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.B

Kalendář akcí MŠ

  • 1.3.2024 Logopedická depistáž (kontrola), SPC Velké Meziříčí

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.