Diskuse

Komentáře (510)

  1. Lenka, 17.10.2018 10:31:04

    Paní Marie, Váš příspěvek zde je velmi povzbuzující a hlavně poukazuje na to podstatné, co v dnešní době se tolik nedoceňuje a to sociální přístup dítěte k vrstevníkům a k dospělým, ať už je to respekt, úcta, slušné chování... V mnohém se máme co učit, mnohdy právě od dětí.

  2. benc, 29.09.2018 20:00:10

    Vážení diskutující i sledující
    omlouvám se za pozdní vyjádření k posledním diskuzním příspěvkům týkajících se teplotního "komfortu" v budově školy. Již v úterý, hned po reakci Míši, jsem vytvořil příspěvek, ale patrně jsem ho nepotvrdil a tudíž nezveřejnil.
    Tedy ve zkratce. V pondělí 24.9. při prvním ostrém topení sezony, došlo k výpadku automatizovaného řízení vytápění a chybu se částečně podařilo vyřešit až kolem sedmé hodiny.Proto bylo v některých místnostech opravdu chladno, např. ve třídě 2. B to bylo nejhorší. Asi za hodinu se podařilo zvýšit teplotu na 20 stupňů celsia, což je hodnota odpovídající normě i běžnému teplotnímu standardu ve třídě. S trochou teplého čaje a při pohybových aktivitách dětí se podařilo vše bez úhony přežít. Bohužel situaci neulehčilo i nebývale chladné počasí. Ve třídách bylo slušně, ale ještě v úterý dopoledne bylo především na chodbách pavilonu 3 velmi chladno. Mezitím jsme se domluvili se stavební firmou na zakrytí všech míst, kde vnikal do pavilonu chladný vzduch. Ve středu bylo již vše v pořádku. Bohužel vytápění není po náročné letní rekonstrukci zcela v kondici a příští týden se bude dolaďovat systém automatické regulace.
    Zatím tedy se tedy topení ovládá manuálně a bohužel je to někdy i za cenu topení "pánubohu do oken". Důkladně budeme sledovat i místa napojení nových konstrukcí, abychom co nejvíce zamezili tepelným ztrátám a topení poběží tak, aby byl zajištěn dostatečný teplotní komfort a neopakovala se situace ze začátku tohoto týdne. Předpokládáme, že do konce října dojde ke kompletnímu opláštění obou pavilonů a budeme připraveni na zimu. Je zřejmé, že bude čas od čas k narušení běžného fungování školy - hluk, úniky tepla, nefungující učebny atd. prosím všechny o trpělivost a pochopení. Věřím, že výsledek bude stát za to.

    Ota Benc, ředitel

  3. Jana, 28.09.2018 17:50:46

    Dobrý den,
    ta zima je opravdu hodně nepříjemná. To nemluvě o převlékání na tělocvik.
    Prosím Vás, jak dlouho bude dostavba trvat, nebo alespoň ta část, která se týká
    "tepla / zimy" v budově školy? Co třeba zahájit dříve topnou sezónu, nebo pořídit
    do inkriminovaných tříd přímotopy. Je mě jasné, že to bude neekonomické. Je to
    takové to topení "pánu Bohu do oken". Ale jde zde o děti a neméně i o učitele
    a ostatní personál.

  4. Petra, 27.09.2018 10:25:25

    Dobrý den,
    Míšo, nejste asi jediná. Syn v 6.třídě také naříká na zimu. Musím říct, že zrovna jemu zima nebývá, naopak, je horkokrevný. Teď nosí v termosce čaj a na sebe dvě mikiny.

  5. Míša, 25.09.2018 20:56:23

    Dobrý večer,nejsem žádný prudič,ale tentokrát musím.Rodičové druháčků,jak se Vaše děti perou se zimou ve třídě,která je 14-15 stupňů?My už jsme nastydlí.Nevím,zda trocha teplého čaje je řešením.Copak byste je nemohli umístit do jiných "provizorních" prostor.Co třeba taková hyg.norma,která je 22 stupňů!!Třeba jsem jediná,komu se to nelíbí,ale těch dětí mi je hodně líto,všech,ne jenom těch našich.

  6. Veronika, 6.06.2018 10:28:38

    Dobrý den,
    chci se zeptat, zda je možné přinést ještě nějaký sběr papíru dnes odpoledne a pokud ano, tak do kolika hodin nejpozději.
    Předem děkuji za odpověď.

  7. Marie, 5.06.2018 11:50:58

    Zdravím všechny. Chtěla bych reagovat na příspěvek Petra ze 4.4.2018 a "dědy" z 5.4.2018 - vaše názory vám nikdo jistě nemůže brát, ale ráda bych vám objasnila, že ne vše je tak, jak vy zřejmě vnímáte. Jsem mamkou holčiny z páté třídy a ano - je jednou z těch, před kterými se ve svých příspěvcích vymezujete. Má individuální vzdělávací plán, sdíleného asistenta. Od ranného dětství měla vážnou nemoc a léčba byla obtížná, naštěstí se z toho dostala a je to šikovná holka, citlivá, která se umí zastat slabšího, umí pomoci a věřte nebo ne, ona umí i zdravit - tuhle dovednost neovládá ani 10% dnešní mládeže. Samozřejmě kolikrát šlápne vedle a nezachová se fér, pak ale je schopná přijít a omluvit se.... Je prostě skvělá! Bohužel nemoc zanechala následky, proto tato opatření ve škole. Vím, že to pro učitele znamená více práce, zabere jim více času příprava a neskutečně si jich vážím za to, že to pro ni dělají! Pane Petře, váš názor, že chudáci "normální" děti jsou bržděné a hlavně musí snášet ty nevychovance, kteří přece patří do praktické školy, protože mají nějaký problém, je hodně přízemní!!! Dcera naopak trpí chováním řečeno vaší terminologií "normálních" dětí ve své třídě, které neumí právě ani pozdravit, učitele sjedou na dvě doby, nemají absolutně žádný respekt ke spolužákům a bohužel ani k učitelům či dospělým obecně. Jejich slovník je absolutně mimo hranice té "normálnosti", kterou vyzdvihujete. A jsou to děti s pěkným prospěchem, co se známek týká. A mám na vás dotaz - opravdu myslíte, že já, coby rodič "nenormálního" dítěte nejsem schopna učinit volbu ve výuce svého dítěte? Pokud vy děti máte (samozřejmě předpokládám, že ty "normální", jiné byste si přece nevybral), a vychováváte je v tomto duchu, tak "potěš koště"...… Pro pana "dědu" - přestože dcera má úpravy ve vzdělávacím programu, rozhodně kolem ní nikdo nemusí našlapovat po špičkách, i ona má své úkoly a povinnosti, vedle těch práv - jako všechny ostatní děti! A musí šlapat a doma o to víc, protože jí čas ve škole vzhledem k problémům nestačí k pochopení zadaného! Je POUZE na rodičích, jak toto ukočírují. Musím vám do jisté míry dát za pravdu, že chování dětí vůči učitelům je naprosto mimo zásady slušnosti, ale rozhodně není příčinou přítomnost dětí s poruchou učení!!!! Já jsem rodič "slabšího jedince", co se schopnosti učit se týká, ale rozhodně to je jeden z "nejsilnějších jedinců", které znám, v oblasti sociální - chování, empatie a ochota pomáhat!!!! Takže vás prosím, než začnete škatulkovat, zajděte někdy do třídy, kde jsou děti takové i takové a všimněte si, které z nich jsou aktéry těch situací, které zde přivlastňujete těm "nenormálním" dětem!!!! Paní Janě moc děkuji za komentář!!!!

  8. benc, 30.05.2018 10:03:27

    Dobrý den všem diskutujícím i sledujícím
    Petro, je mnohem cennější (z hlediska rozvoje matematických schopností), že dětí vědí - 5x5 je 5+5+5+5+5, než, že paměťové znají 5x5 je 25. Velice rád Vám i Vašemu okolí podrobně vysvětlím, proč tomu tak je. Srdečně Vás zvu a ozvěte se prosím, děkuji.
    Ivo, je evidentní, že máte mnoho informací o velký zájem o způsoby výuky matematiky. To je potěšitelné a chápu , že potřebujete, co nejvíce informací. Ne vše, co je třeba pro někoho důležité a podstatné, se dá vtělit do nějakého textu nebo anonymní diskuze na webu.
    Velmi rád bych se s Vámi osobně setkal a jsem přesvědčen, že by to bylo pro obě strany velmi inspirativní a zajímavé. Doporučuji Vám též k přečtení inspekční zprávu, kterou najdete v rubrice NEPŘEHLÉDNĚTE.
    Především Vás však prosím o kontakt a osobní setkání. Z naší diskuze by možná vznikl zajímavý výstup, který by třeba pomohl i ostatním rodičům a veřejnosti, kteří se zajímají podobně jako vy.

    Děkuji za pochopení a těším se na viděnou

    Ota Benc, ředitel školy

  9. Iva, 24.05.2018 12:30:53

    Právě informace, které jste nyní uvedl - jsou ty, které potřebujeme. Jde zejména o působení našich dětí v navozujícím studiu a bezpochyby i matematická gramotnost v praktickém životě. Jinak proč ne ... pokud je na to připravený třeba i středoškolský systém, gymnázia v okolí. Pokud to budete monitorovat dál - ze strany kolegů a bývalých studentů. Pokud děti baví tak, jak je prezentováno (podloženo?), budeme všichni šťastnější! Ale nerada bych byla svědkem toho, že (jak si všímám okolo), budu muset své děti něco doučovat - aby vůbec přijímačky udělalo. Diskutabilní oblast násobilky a geometrie. Informovanost? Vize/plány školy v této oblasti do budoucnosti. Jak je to s výukou na druhém stupni - plány? Jedná/bude se jednat o striktní výuku dle prof. Hejného, nebo bude/může mít vyučující volnější ruku? Souzní s touto metodou všechen učitelský sbor? (neb tento aspekt je velmi důležitý!). Proč se některé školy se zavedenou metodou výukou podle prof. Hejného, nakonec vrátili ke klasické výuce? Vězte, že naše obavy mají svá opodstatnění. Nerada bych jednou litovala a řešila přestup na jinou školu, nebo podepisovala petici. Tomu je třeba zabránit. Chci vědět, že je vše v pořádku, důvěřovat Vám, nemuset extra biflovat něco nad rámec - i když ... je násobilka/geometrie skutečně "nad rámec"? Stačí na tuto metodu "proškolení"? Zarazila jsem se, když jsem zjistila, že relat. mladí učitelé odchází z PedF. takřka "nepolíbeni" metodou prof. Hejného! Otázek by byla celá řada ... děkuji za Váš čas a vstřícný postoj! Vy prosíte o důvěru, my o informace - až pouze tehdy, pokud je budeme mít, budeme moci důvěřovat (přeci jen jsou v hl. roli naše děti) . Ale nejde o informace z letáku, médií, co si říkáme my (rodiče) mezi sebou (mnohdy spíše poplašné) ... zejména od Vás/vyučujících a od dětí, kterých se to týká nejvíce. Myslím, že kroky k uklidnění celé situace vedou ... což je fajn! Tak pane řediteli, hodně trpělivosti ... oboustranně. Děkuji!

  10. Petra, 24.05.2018 12:23:38

    Dobrý den,

    nemyslím si, že Ivu a ostatní rodiče trápí něco ZBYTEČNĚ. Jde o naše děti!!... Stačí se zeptat dětí kolik je 5x5, 3x6, 6x4,...většina z nich si začne sčítat 5+5+5+5+5, ... to se někomu zdá normální a přirozené? Nám a našemu okolí teda moc ne.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51

Kalendář akcí ZŠ

  • 21.3.2023 Návštěva místní městské knihovny
  • 23.3.2023 Pečovatelský dům Břevnice, exkurze 7.B
  • 23.3.2023 Plavecký výcvik 4. tříd
  • 23.3.2023 Vynášení Moreny k řece Doubravě
  • 24.3.2023 Krajské kolo soutěže Poznej Vysočinu
  • 28.3.2023 Sportování prvního stupně
  • 28.3.2023 Velikonoce v Betlémě Hlinsko
  • 29.3.2023 Výchovný koncert ZUŠ Chotěboř
  • 29.3.2023 Seminář pro pedagogické pracovníky - ORGPAD
  • 29.3.2023 Kulatý stůl o vzdělávání ve Ždírci nad Doubravou
  • 30.3.2023 Okrskové kolo Recitační soutěže DDM Junior Chotěboř
  • 30.3.2023 Plavecký výcvik 4. tříd
  • 31.3.2023 Noc s Andersenem
  • 4.4.2023 Zápis do první třídy základní školy 2023
  • 6.4.2023 Velikonoční prázdniny

Kalendář akcí MŠ

  • 22.3.2023 Fotografování
  • 29.3.2023 Výchovný koncert pro předškoláčky
  • 29.3.2023 Kulatý stůl o vzdělávání ve Ždírci nad Doubravou
  • 7.4.2023 Velký pátek - státní svátek
  • 10.4.2023 Velikonoční pondělí - den pracovního volna

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.