Vážení diskutující
jenom několik poznámek ke stravování ve školních jídelnách.
Naši jídelnu využívá téměř 97% všech žáků základní školy a mohou každý den vybírat ze dvou jídel.
Jídelníček obědů je určován na základě spotřebního koše, kde jsou v dlouhodobějším horizontu vyvažovány doporučené potraviny. Nelze tedy podle jednoho konkrétního obědu usuzovat na hodnost či nevhodnost stravování.
Nejsem expert na zdravou výživu, ale domnívám se, že oběd: bramborová polévka, čočka a sekaná, zelný salát je z hlediska nutričních hodnot vyvážený a já bych si ho dovolil označit za zdravý. Zmiňovaná sekaná je vyrobena pouze ze libového masa a upravena šetrným způsobem v konvektomatu.
O tom co je zdravé, vhodné, chutné či správné se vedou nekonečné debaty. Uspokojit 500 dětí s různými stravovacími návyky je prostě nemožné.
Přeji krásný den
tady to vypadá že vaše děti jedí jenom zdravě, párky nejedí a mají doma pouze zdravou výživu,myslím že občas něco nezdravého jíme všichni čokoládu, brambůrky, párky
Čočka je naprosto v pořádku - rostlinná bílkovina, dejme tomu i sekaná ale opět je to bílkovina tentokrát živočišného původu.
Kde jsou polysacharidy? A kde je zelenina?
viz. zdravý talíř http://www.healthyplate.eu/cz/
Osobně hlasuji pro sekanou než pro párek, protože tehdy byly párky možná k jídlu, ale dnes je to hnus, který bych malému dítěti nikdy nedal. A nechápu, že ve školce dnes toto někdo postaví dítěti na stůl.
Dobrý den, pane řediteli, můžete mi prosím sdělit, zda se nějak začal řešit projekt Skutečně zdravá škola, který byl v diskuzi již zmíněn? Popravdě, když si dnes přečtu jídelní lístek: čočka na kyselo a příloha sekaná?? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, máme jednu stížnost na zvonění ve škole. Nelíbí se nám jakým způsobem ohlašujete začátek a konec hodiny. Mohli byste prosím změnit zvonění na klasický zvonek? Děkuji
Dobrý den Oskare
do reproduktorů můžeme samozřejmě pustit i zvuk klasického zvonku. Otázka je , zda to není škoda nevyužít potenciál i pro pouštění mnohem příjemnějších melodií a zvuků.
Speciální pedagog je učitel, který se přednostně věnuje dětem, které potřebují větší podporu při výuce ( většinou děti s různými poruchami učení, týká se to třeba i žáků mimořádně nadaných). Poskytuje též profesionální pomoc učitelům i rodičům tak, aby se minimalizovali problémy vyplývající z různých zdravotních nebo jiných omezení některých žáků.
Nejlepší by bylo,kdyby se do reproduktorů posílal zvuk klasického zvonku.Co znamená speciální pedagog a co by ve škole dělal?Toť vše, děkuji za odpověď.
Zdravím tři áčka
školní uniformy podle mého názoru nemají ve středoevropském prostoru tradici. Navíc oblečení již delší dobu nevyjadřuje sociální status.
Pokud má jít škola s dobou, musí se zaměřit na jiné věci - především poskytovat všem žákům bez rozdílu vzdělávání podle jeho individuálních možností a neplýtvat intelektuálním potenciálem celé společnosti.
Vznešeně řečeno, ovšem těžko se reálně provádí.
Pěkný den
Ota Benc, 27.01.2016 10:14:40
Vážení diskutující
jenom několik poznámek ke stravování ve školních jídelnách.
Naši jídelnu využívá téměř 97% všech žáků základní školy a mohou každý den vybírat ze dvou jídel.
Jídelníček obědů je určován na základě spotřebního koše, kde jsou v dlouhodobějším horizontu vyvažovány doporučené potraviny. Nelze tedy podle jednoho konkrétního obědu usuzovat na hodnost či nevhodnost stravování.
Nejsem expert na zdravou výživu, ale domnívám se, že oběd: bramborová polévka, čočka a sekaná, zelný salát je z hlediska nutričních hodnot vyvážený a já bych si ho dovolil označit za zdravý. Zmiňovaná sekaná je vyrobena pouze ze libového masa a upravena šetrným způsobem v konvektomatu.
O tom co je zdravé, vhodné, chutné či správné se vedou nekonečné debaty. Uspokojit 500 dětí s různými stravovacími návyky je prostě nemožné.
Přeji krásný den
Ota Benc
matka, 27.01.2016 08:30:53
tady to vypadá že vaše děti jedí jenom zdravě, párky nejedí a mají doma pouze zdravou výživu,myslím že občas něco nezdravého jíme všichni čokoládu, brambůrky, párky
Tonda, 26.01.2016 21:22:00
Čočka je naprosto v pořádku - rostlinná bílkovina, dejme tomu i sekaná ale opět je to bílkovina tentokrát živočišného původu.
Kde jsou polysacharidy? A kde je zelenina?
viz. zdravý talíř
http://www.healthyplate.eu/cz/
Martin, 26.01.2016 12:54:58
Osobně hlasuji pro sekanou než pro párek, protože tehdy byly párky možná k jídlu, ale dnes je to hnus, který bych malému dítěti nikdy nedal. A nechápu, že ve školce dnes toto někdo postaví dítěti na stůl.
matka, 26.01.2016 11:56:03
celkově sekaná a čočka si nedokážu představit my jedli čočku s párkem nebo čočku s vajíčkem,ale tohle.
babička, 26.01.2016 10:49:59
Dobrý den, pane řediteli, můžete mi prosím sdělit, zda se nějak začal řešit projekt Skutečně zdravá škola, který byl v diskuzi již zmíněn? Popravdě, když si dnes přečtu jídelní lístek: čočka na kyselo a příloha sekaná?? Děkuji za odpověď.
Pomeranč3, 26.01.2016 09:10:46
Dobrý den, máme jednu stížnost na zvonění ve škole. Nelíbí se nám jakým způsobem ohlašujete začátek a konec hodiny. Mohli byste prosím změnit zvonění na klasický zvonek? Děkuji
benc, 26.01.2016 08:21:37
Dobrý den Oskare
do reproduktorů můžeme samozřejmě pustit i zvuk klasického zvonku. Otázka je , zda to není škoda nevyužít potenciál i pro pouštění mnohem příjemnějších melodií a zvuků.
Speciální pedagog je učitel, který se přednostně věnuje dětem, které potřebují větší podporu při výuce ( většinou děti s různými poruchami učení, týká se to třeba i žáků mimořádně nadaných). Poskytuje též profesionální pomoc učitelům i rodičům tak, aby se minimalizovali problémy vyplývající z různých zdravotních nebo jiných omezení některých žáků.
Oskar, 25.01.2016 15:51:39
Nejlepší by bylo,kdyby se do reproduktorů posílal zvuk klasického zvonku.Co znamená speciální pedagog a co by ve škole dělal?Toť vše, děkuji za odpověď.
benc, 23.01.2016 22:11:37
Zdravím tři áčka
školní uniformy podle mého názoru nemají ve středoevropském prostoru tradici. Navíc oblečení již delší dobu nevyjadřuje sociální status.
Pokud má jít škola s dobou, musí se zaměřit na jiné věci - především poskytovat všem žákům bez rozdílu vzdělávání podle jeho individuálních možností a neplýtvat intelektuálním potenciálem celé společnosti.
Vznešeně řečeno, ovšem těžko se reálně provádí.
Pěkný den
Ota Benc