Diskuse

Komentáře (511)

  1. Jaroslav, 22.03.2018 14:39:07

    Vítejte v nepříjemné realitě! Škol, kde se experimentuje (a toto slovo je bohužel na místě) s HM je bohužel hodně. Na mnohých školách je vše OK, na mnohých dochází k větším či menším problémům, na některých školách (a zase tak málo jich není) dochází k průšvihu a la "vzpoura na vsi". Podle mne je to záležitost pouze a jenom učitele! Tam kde učitel vezme Hejného dogmatické zásady opravdu doslova a není dostatečně soudný, tak může dojít k óbr průšvihu! Bohužel existuje jen velmi málo možností, jak mohou rodiče dosáhnout změny rozhodnutí ředitele, obzvláště v rozhodnutích, která se týkají učebních plánů. Existuje možnost řešit to prostřednictvím školské rady, v níž mají rodiče své zástupce. To ale může fungovat za předpokladu, že je školská rada na řediteli nezávislá a rodiče ji přesvědčí o svých argumentech. To však většinou není, protože z podstaty věci jsou členy ŠR vesměs lidé, blízcí řediteli (plyne ze způsobu navrhování členů ŠR). Existuje možnost řešit to přes zřizovatele tj. obec, ale i zde jsou možnosti velmi omezené a nakonec to stejně záleží jen a jen na řediteli! Jedinou jistou možností, jak se zbavit HM je změna školy, což není pochopitelně obzvláště vzhledem k velikosti a spádovosti školy někdy opravdu reálně možné. Na druhou stranu je v sázce opravdu hodně a to si v počátečních fázích tj. na prvním stupni málokdo uvědomí... HM již naštěstí začala být trnem v oku odborné veřejnosti (o tom svědčí zprávy posledních týdnů), takže možná v dohledné době budou ředitelé při svých rozhodnutích trochu střízlivější. Přeji hodně trpělivosti a pevné nervy jak rodičům, tak vedení školy.

  2. Dobromila, 22.03.2018 13:14:45

    Omlouvám se, že jsem použila formulaci MĚSTO NAŘÍDILO namísto ZASTUPITELSTVO POŽADUJE. Ano, město nemá žádnou takovou pravomoc, ale u nás byli tito rodiče vyslyšeni.

  3. benc, 22.03.2018 12:08:29

    Dobrý den všem diskutujícím
    diskuze je skutečně obsáhlá a já děkuji všem , kteří se zde kultivovaně vyjadřují. Musím však upozornit Dobromilu z Červeného Kostelce, že jsme zde ve Ždírci nad Doubravou zvyklí i v anonymní diskuzi používat pravdivé argumenty. Její tvrzení, že město nařídilo, že ředitel školy má něco vykonávat, je prostě lež. Město, byť je zřizovatelem školy, nemá žádnou takovou zákonnou pravomoc.
    Připomínám, že svoje postoje a názory jsem konkretizoval v Textu o matematice, který najdete na těchto webových stránkách, konkrétně je odkaz umístěn na hlavní stránce v rubrIce NEPŘEHLÉDNĚTE.
    Můžeme mít různé názory, ale měli bychom uvádět pravdivé informace, Dobromilo!!!
    Přeji všem krásný den

    Ota Benc, ředitel

  4. Dobromila, 22.03.2018 08:43:54

    Dobrý den, musím také reagovat na rozsáhlou diskuzi. Asi před rokem jsme Červeném Kostelci řešili zcela stejný problém. Na našich dětech ze Lhoty byl proveden pokus začít je vyučovat po pěti letech od 6. tř. metodou Hejného. Odůvodněná obrovská nespokojenost rodičů a dětí vyústila po půl roce k sepsání petice a po jednáních na městě bylo panu řediteli nařízeno těmto dětem umožnit přechod do třídy s normální matikou (otevřenou naposledy) a do dalších let tuto třídu otvírat pokaždé a dokonce provádět průzkum, takže některé děti z metody Hejného přecházejí do 6. třídy k dětem ze spádových škol. Myslím si, že letos jsou šestky tři, dvě Hejného asi po 20 a jedna normální s asi 27 žáky. Ono se všude říká, že je metoda Hejného nejlepší, ale není to pravda. Na Komenského škole Náchod s Hejného po dvou letech zavedení skončili, jenže o tom se nemluví …

  5. Mamina, 20.03.2018 07:47:10

    Musim reagovat na tuto rozsahlou diskuzi.Řeší se tady jak metoda Hejneho nefunguje a řeší někdo z vas nedostatky třeba z fyziky?Zvláštní je.že děti z bývalé 9 bojují více s fyzikou než matikou .A to byly od 6 na Hejnem a matiku na střední dávají obstojně.Ale z fyziky jim bylo řečeno ,že mají hrubé nedostatky.Nepřijde mi správné svalovat vše na Hejného.Mým vlastním úsudkem je,že za 4 roky výuky Hejným došlo u mého dítěte opravdu k rozvoji logiky a někdy jsem zůstala překvapena ,jakou obtížnost zvládlo vyřešit.(někdy to bylo na úrovni střední školy).Na koho teda svedeme nedostatky z fyziky,na čí metodu?? Kde budeme hledat viníka.Z vlastní zkušeností vím,že i my rodiče jsme se na metodu Hejného netvářili,ale po roce jsme pochopili jak metoda funguje a hlavně opravdu bylo hrozně fajn pozorovat děti ,jak je matika začla hned jinak bavit,jak bádaly a snažily se hledat řešení.Být rodičem nynějšího žáka 6 třidy,určitě bych to nezavrhovala.Po půl roce neni šance zjistit,co metoda vše umí.Vydržela bych na takovéto závěry.P.řediteli držte se a jděte do toho s takovým odhodlàním jako jste šel s našimi dětmi.Držím Vám palce ,aby se vám podařilo rodiče přesvedčit,jak metoda je fajn a zajímavá

  6. Ota Benc, 17.03.2018 20:49:34

    Dobrý den Martino
    den otevřených dveří naše škola obvykle nepořádá, pouze při zvláštních příležitostech. Ovšem rádi každého zájemce individuálně přivítáme, vše ukážeme a zodpovíme všechny otázky. Pokud máte zájem neváhejte se na mne obrátit e-mailem či telefonicky, najdete v kontaktech v hlavním menu.

    Těším se na viděnou

    Ota Benc, ředitel školy

  7. Martina, 17.03.2018 14:40:28

    Dobrý den, pořádá Vaše škola den otevřených dveří? Děkuji Martina

  8. Ladislav P., 17.03.2018 12:37:53

    Dobrý den. Děkuji, že vaše škola= vaši učitelé pořádají tolik kroužků, aktivit a dobrých věcí pro naše děti. Toto není samozřejmostí na jiných ZŠ a proto tuto skutečnost opravdu oceňuji. Ladislav.

  9. Michaela, 14.03.2018 14:21:37

    Dobrý den,
    velmi zajímavé články v odkazu rodiče a matky, děkuji za druhou stranu mince Vyuky Hejného metody. Zaujalo mě i mimo jiné ten podstatný fakt, že hlavně učitel, který učí matematiku touto metodou musí být o ní přesvědčen a chtít ji učit, což pan ředitel a někteří učitelé 1. stupně určitě jsou ,ale je i zbytek učitelů matematiky na 2. stupni přesvědčeni o této metodě a chcou ji učit? I jejich názor je podstatný pro další vyuku na 2. stupni. Zajímavý by byl i názor učitele Fyziky a Chemie na tuto metodu, kde pochopení základních matematických dovedností je základ pro jejich další vyuku.

  10. matka, 14.03.2018 06:59:23

    Ano, chceme poukázat na to, že každá mince má dvě strany - ne pouze tu sluníčkovou a bezvadnou. Ne všechny všechno baví, škola nám ale prezentuje, jak všichni skáčou radostí z H-matematiky - bohužel to ale není úplná pravda. Přehlášení jistě není třeba řešení pro všechny děti ze 6B, jejichž rodiče již z nespokojenosti podepsali petici. Marketing, PR a business kolem H-metody je jedna strana, druhou jsou sílící kritické hlasy z řad odborné veřejnosti, experiment na našich dětech se ovšem provádí dál, aniž by byl přínos metody jakkoli kvantifikován. Argumenty typu "děti jsou lepší" mají stejnou vypovídací schopnost jako "jedna paní povídala". Jedna věc je radost, druhá jsou pak také znalosti. Úspěch v Klokanech apod. není nutně podmíněn ZŠ či metodou, důležité jsou vrozené schopnosti dítěte, schopnosti pedagoga a podpora rodičů.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51
  52. 52

Kalendář akcí ZŠ

  • 31.3.2023 Velikonoce v Betlémě Hlinsko
  • 31.3.2023 Noc s Andersenem
  • 3.4.2023 Africké bubnování - 1.A,B, 2. A,B, 4.A
  • 3.4.2023 Pletení pomlázek v ŠD
  • 4.4.2023 Okresní kolo olympiády z českého jazyka v Havlíčkově Brodě
  • 4.4.2023 Africké bubnování - 3.A,B, 4.B, 5.A,B
  • 4.4.2023 Zápis do 1. tříd základní školy
  • 4.4.2023 Zápis do první třídy základní školy 2023
  • 5.4.2023 Setkání s 1. vicemiss ČR Pavlínou Jagrovou - 6. třídy
  • 5.4.2023 Setkání s 1. vicemiss ČR Pavlínou Jagrovou - 8. třídy
  • 5.4.2023 Setkání s 1. vicemiss ČR Pavlínou Jagrovou - 7. třídy
  • 5.4.2023 Setkání s 1. vicemiss ČR Pavlínou Jagrovou - 9.A
  • 6.4.2023 Velikonoční prázdniny
  • 7.4.2023 Velký pátek - státní svátek
  • 10.4.2023 Velikonoční pondělí - den pracovního volna

Kalendář akcí MŠ

  • 4.4.2023 Zápis do 1. tříd základní školy
  • 7.4.2023 Velký pátek - státní svátek
  • 10.4.2023 Velikonoční pondělí - den pracovního volna
  • 19.4.2023 Pedagogická rada

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.