Diskuse

Komentáře (504)

  1. Ladislav P., 17.03.2018 12:37:53

    Dobrý den. Děkuji, že vaše škola= vaši učitelé pořádají tolik kroužků, aktivit a dobrých věcí pro naše děti. Toto není samozřejmostí na jiných ZŠ a proto tuto skutečnost opravdu oceňuji. Ladislav.

  2. Michaela, 14.03.2018 14:21:37

    Dobrý den,
    velmi zajímavé články v odkazu rodiče a matky, děkuji za druhou stranu mince Vyuky Hejného metody. Zaujalo mě i mimo jiné ten podstatný fakt, že hlavně učitel, který učí matematiku touto metodou musí být o ní přesvědčen a chtít ji učit, což pan ředitel a někteří učitelé 1. stupně určitě jsou ,ale je i zbytek učitelů matematiky na 2. stupni přesvědčeni o této metodě a chcou ji učit? I jejich názor je podstatný pro další vyuku na 2. stupni. Zajímavý by byl i názor učitele Fyziky a Chemie na tuto metodu, kde pochopení základních matematických dovedností je základ pro jejich další vyuku.

  3. matka, 14.03.2018 06:59:23

    Ano, chceme poukázat na to, že každá mince má dvě strany - ne pouze tu sluníčkovou a bezvadnou. Ne všechny všechno baví, škola nám ale prezentuje, jak všichni skáčou radostí z H-matematiky - bohužel to ale není úplná pravda. Přehlášení jistě není třeba řešení pro všechny děti ze 6B, jejichž rodiče již z nespokojenosti podepsali petici. Marketing, PR a business kolem H-metody je jedna strana, druhou jsou sílící kritické hlasy z řad odborné veřejnosti, experiment na našich dětech se ovšem provádí dál, aniž by byl přínos metody jakkoli kvantifikován. Argumenty typu "děti jsou lepší" mají stejnou vypovídací schopnost jako "jedna paní povídala". Jedna věc je radost, druhá jsou pak také znalosti. Úspěch v Klokanech apod. není nutně podmíněn ZŠ či metodou, důležité jsou vrozené schopnosti dítěte, schopnosti pedagoga a podpora rodičů.

  4. rodič, 13.03.2018 19:40:48

    Vážený "otče", není snad nejdůležitější, aby byly děti ve škole spokojeny? Není snad škola služba? Ano, rodič má právo přehlásit dítě do jiné školy, ale to je myslím snad krajní řešení. Snažíme se poukázat na to, že Hejného metoda není tak růžová a geniální, jak je nám na škole prezentováno. A pokud chodí děti ze školy nespokojeny, je důvod to řešit!

  5. otec, 13.03.2018 18:50:45

    Dobrý večer, pokud se Vám výuka Hejného nelíbí, nic nebrání si své děti, které tuto metodu nezvládají přehlásit do jiné školy, na to má každý rodič právo. A zda výuka děti baví, nebo ne je věc jiná. Nepamatuji se, že by mně matematika bavila i za normální výuky, od toho byly jiné předměty.

  6. matka, 12.03.2018 13:50:27

    Dobrý den,
    reaguji na vložený odkaz "rodiče" - je opravdu velice zajímavý!!
    Dovoluji si z této konference vložit ještě jeden odkaz, také velmi zajímavý, zajímavé jsou tam všechny: http://vyukamatematiky.math.cas.cz/Wolfova_Hejny_6-2016.pdf
    Vypadá to, že ne všechno ve výuce H-Mat je růžové - nám jako rodičům zdejší ZŠ je předkládáno pouze to růžové, že všechny děti matika baví, všechny děti v hodinách radostně pracují, těší je objevovat, obstojí v testech - ale je to opravdu pouze zásluhou ZŠ, není to třeba také z velké části rodiči, kteří tápajícím dětem doma pomáhají? Musím se ptát, je to skutečně v naší škole tak super, skutečně všechny děti styl této matematiky milují? Jak dlouho si budeme něco nalhávat a mazat si med kolem pusy? Jak se zde pracuje s dětmi, které radost nesdílejí a nadšeně nejásají. Klokan a pod. nejsou jediné soutěže - je hezké napsat "daří se jim lépe" - co to je za "matematický" údaj?

  7. rodič, 10.03.2018 10:35:05

    Dobrý den,musím zde sdílet text přednášky z Matematické konference dne 14.02.20118 Nové metody ve výuce matematiky?
    Myslím že je to velice zajímavé !!!!
    Tak tedy celý text z přednášky:
    http://vyukamatematiky.math.cas.cz/prezentace/Mazacova_text.pdf

  8. Hanka, 10.03.2018 10:13:13

    Hezký den všem diskutujícím. Matematiku prof. Hejneho učím v pětce. Srovnání na naší škole máme. Učí se klasika i Hejný. V matematických soutěžích (Klokan, Pangea) se dětem s Hejného metodou daří lépe. Začala proto prvním rokem učit i na druhém stupni. A taková drobnost : máme- li možnost vybrat si předmět a já rozhodnu, že si dáme matiku, děti křičí Hurá! Což není úplně nepodstatné, že?

  9. benc, 1.03.2018 20:17:36

    Dobrý den všem diskutujícím a sledovatelům našeho webu
    rád bych na úvod poděkoval mamině za její vyjádření. Nestává se často, aby se učiteli dostalo takového ocenění. Velice si ho vážím a udělalo mi opravdovou radost.
    Před nedávném jsem uvedl na tomto diskuzním fóru, že připravím dokument o výuce matematiky. Text je připraven a publikován na webu školy, odkaz : https://skola.zdirec.cz/media/files/matematika_esej.pdf

    Přímo na hlavní stránce v okénku NEPŘEHLÉDNĚTE najdete link Text o matematice.
    Přeji všem příjemné počtení, děkuji za trpělivost a těším se na další diskuzi.

    Ota Benc, ředitel školy

  10. mamina, 21.02.2018 09:35:22

    Dobrý den, chtěla bych se také vyjádřit na téma Metoda Hejného.
    Moje dcera měla tuto metodu od 6 do 9 třídy s p. ředitelem. Byla to dokonce první třída na druhém stupni, která se touto metodou vyučovala. Rozhodně nemohu říci, že jim to nebylo přínosem. Děti se naučily hledat řešení logickým způsobem a ne automatickým učením řešení příkladů. Rozhodně si děcka postupně začaly více věřit i s těžšími příklady a bylo vidět, že je samotné zajímá, k jakému výsledku dojdou.....Myslím, že o tom metoda je. Matematika pro ně začala být zajímavá. Myslím si, že i loňská úspěšnost přijímacích zkoušek, svědčí o tom, že to rozhodně nebylo na škodu. Bylo přijato 6 dětí na gymnázia a to dokonce s velmi dobrými výsledky, obzvláště z matematiky dopadly velmi obstojně. Škoda jen, že tato metoda nemá zatím pokračovatele i na středních školách. Děti ale nepropadají panice, řekla bych, že si i více věří a je znát , že i na střední škole si poradí právě metodou Hejného a přijdou na si na řešení mnohdy lehčím způsobem než klasickou matematikou, způsobem, který jim přinesla právě výuka Hejného....Fandím Vám p. řediteli a doufám, že se Vám podaří rodiče přesvědčit, že metoda má opravdu smysl a matematika začne být pro děti KONEČNĚ zajímavá....

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51

Kalendář akcí ZŠ

  • 26.1.2022 Schůzka účastníků lyžařského kurzu
  • 26.1.2022 Školní kolo dějepisné olympiády
  • 27.1.2022 Krajské kolo soutěže Mladý chemik
  • 27.1.2022 Školní kolo zeměpisné olympiády
  • 30.1.2022 Lyžařský kurz - Karlov pod Pradědem
  • 31.1.2022 Vysvědčení za první pololetí školního roku 2021/2022
  • 3.2.2022 Preventivní program - Právní vědomí, 9.B
  • 3.2.2022 Preventivní program - Právní vědomí, 9.A
  • 4.2.2022 Pololetní prázdniny
  • 7.2.2022 Schůzka týmu PŠÚ
  • 9.2.2022 Sběr papíru - únor 2022
  • 9.2.2022 Okresní kolo olympiády z anglického jazyka
  • 14.2.2022 Jarní prázdniny
  • 21.2.2022 Školní kolo olympiády z ruského jazyka

Kalendář akcí MŠ

  • 4.2.2022 Pololetní prázdniny
  • 9.2.2022 Sběr papíru - únor 2022

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.