Diskuse

Komentáře (523)

  1. benc, 30.05.2018 10:03:27

    Dobrý den všem diskutujícím i sledujícím
    Petro, je mnohem cennější (z hlediska rozvoje matematických schopností), že dětí vědí - 5x5 je 5+5+5+5+5, než, že paměťové znají 5x5 je 25. Velice rád Vám i Vašemu okolí podrobně vysvětlím, proč tomu tak je. Srdečně Vás zvu a ozvěte se prosím, děkuji.
    Ivo, je evidentní, že máte mnoho informací o velký zájem o způsoby výuky matematiky. To je potěšitelné a chápu , že potřebujete, co nejvíce informací. Ne vše, co je třeba pro někoho důležité a podstatné, se dá vtělit do nějakého textu nebo anonymní diskuze na webu.
    Velmi rád bych se s Vámi osobně setkal a jsem přesvědčen, že by to bylo pro obě strany velmi inspirativní a zajímavé. Doporučuji Vám též k přečtení inspekční zprávu, kterou najdete v rubrice NEPŘEHLÉDNĚTE.
    Především Vás však prosím o kontakt a osobní setkání. Z naší diskuze by možná vznikl zajímavý výstup, který by třeba pomohl i ostatním rodičům a veřejnosti, kteří se zajímají podobně jako vy.

    Děkuji za pochopení a těším se na viděnou

    Ota Benc, ředitel školy

  2. Iva, 24.05.2018 12:30:53

    Právě informace, které jste nyní uvedl - jsou ty, které potřebujeme. Jde zejména o působení našich dětí v navozujícím studiu a bezpochyby i matematická gramotnost v praktickém životě. Jinak proč ne ... pokud je na to připravený třeba i středoškolský systém, gymnázia v okolí. Pokud to budete monitorovat dál - ze strany kolegů a bývalých studentů. Pokud děti baví tak, jak je prezentováno (podloženo?), budeme všichni šťastnější! Ale nerada bych byla svědkem toho, že (jak si všímám okolo), budu muset své děti něco doučovat - aby vůbec přijímačky udělalo. Diskutabilní oblast násobilky a geometrie. Informovanost? Vize/plány školy v této oblasti do budoucnosti. Jak je to s výukou na druhém stupni - plány? Jedná/bude se jednat o striktní výuku dle prof. Hejného, nebo bude/může mít vyučující volnější ruku? Souzní s touto metodou všechen učitelský sbor? (neb tento aspekt je velmi důležitý!). Proč se některé školy se zavedenou metodou výukou podle prof. Hejného, nakonec vrátili ke klasické výuce? Vězte, že naše obavy mají svá opodstatnění. Nerada bych jednou litovala a řešila přestup na jinou školu, nebo podepisovala petici. Tomu je třeba zabránit. Chci vědět, že je vše v pořádku, důvěřovat Vám, nemuset extra biflovat něco nad rámec - i když ... je násobilka/geometrie skutečně "nad rámec"? Stačí na tuto metodu "proškolení"? Zarazila jsem se, když jsem zjistila, že relat. mladí učitelé odchází z PedF. takřka "nepolíbeni" metodou prof. Hejného! Otázek by byla celá řada ... děkuji za Váš čas a vstřícný postoj! Vy prosíte o důvěru, my o informace - až pouze tehdy, pokud je budeme mít, budeme moci důvěřovat (přeci jen jsou v hl. roli naše děti) . Ale nejde o informace z letáku, médií, co si říkáme my (rodiče) mezi sebou (mnohdy spíše poplašné) ... zejména od Vás/vyučujících a od dětí, kterých se to týká nejvíce. Myslím, že kroky k uklidnění celé situace vedou ... což je fajn! Tak pane řediteli, hodně trpělivosti ... oboustranně. Děkuji!

  3. Petra, 24.05.2018 12:23:38

    Dobrý den,

    nemyslím si, že Ivu a ostatní rodiče trápí něco ZBYTEČNĚ. Jde o naše děti!!... Stačí se zeptat dětí kolik je 5x5, 3x6, 6x4,...většina z nich si začne sčítat 5+5+5+5+5, ... to se někomu zdá normální a přirozené? Nám a našemu okolí teda moc ne.

  4. Ota Benc, 24.05.2018 09:20:42

    Dobrý den
    krátce se vyjádřím k příspěvkům Markéty Krulické a Ivy.
    Žáci 5. tříd se zúčastnili tzv. Národního testování 5. ročníků, kterou organizuje Společnost SCIO. Dobrovolně se zúčastnilo kolem 14 000 žáků z celé ČR (není to reprezentativní vzorek). Naši žáci dělali testy z českého jazyka, matematiky a obecných studijních předpokladů. Testové úlohy z matematiky jsou standardizovány a spíše odpovídají všeobecnému (klasickému) pojetí výuky matematiky. Žáci i rodiče obdrží na konci školního roku podrobné výsledky a doporučení pro své děti. Na tomto místě budu jen krátce citovat ze souhrnné zprávy: Porovnání výsledků testu z matematiky s výsledky testu Obecných studijních předpokladů (OSP) jsme zjistili, že ve vaší škole je studijní potenciál žáků v matematice využíván optimálně. Výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.
    Další srovnáním může být přijímací řízení na víceleté gymnázium (Chotěboř), kterého se zúčastnilo celkem 8 dětí z pátých tříd. Šest bylo úspěšných a bylo přijato. Průměrný výsledek všech osmi našich žáků v matematice byl lepší než průměrný výsledek uchazečů. Tedy prověření bylo provedeno. Mnohdy však může být ke škodě přílišná snaha rodičů přizpůsobovat výuku a metody svým představám a zkušenostem.
    Krátce k vyjádření Ivy. Nemohu souhlasit s tím, že neinformujeme a nečiníme. Texty na webu školy, články v Našich Novinách , mnoho osobních jednání a vyjádření a především soustavné vzdělávání učitelů. Chápu, že především rodiče znejisťují různá vyjádření, která se objevují v diskuzích a na sociálních sítích. Je pravdou, že forem předávání informací a zkušeností může být více. Nápad Ivy na organizaci Kulatého stolu se zástupci středních škola dalších je výborný . Do konce tohoto školního roku to nestihneme, ale v září, nejpozději na začátku října ho uspořádáme. Pozveme učitele matematiky z gymnázia Chotěboř a Ždáru nad Sázavou a případně další hosty k diskuzi na téma výuky matematiky i jiných předmětů.
    Jsem přesvědčen, že jsme na správné cestě. Je pochopitelné, že vše, co se jen trochu vymyká zažitým představám, může být kontroverzní. Možná bychom si my učitelé zasloužili o trochu více důvěry rodičů i veřejnosti.
    Tedy Ivo, rád se s Vámi kdykoliv setkám a budu se snažit rozptýlit Vaše obavy, které máte. Možná Vám naše diskuze pomůže vyřešit problém, který zbytečně trápí Vás i Vaše okolí.

    Děkuji za pochopení a těším se na viděnou

    Ota Benc, ředitel školy

  5. Iva, 24.05.2018 07:53:28

    Pěkný den, je v plánu ještě nějaké veřejné setkání s rodiči, kde by byla možnost a šance vyjasnit si některé otázky stran výuky matematiky na "naší" ZŠ? Domnívám se, že by to byla na místě ... otazníků je celá řada, jasná vize do budoucnosti nám neznámá ... bylo by fajn se maximálně snažit o to, aby jsme jako rodiče plně důvěřovali škole, bez nutnosti zajišťování doučování apod. Současný stav není optimální, a vše se přenáší bohužel i na děti. Nešlo by jednat kompromisně? Nešlo by na kulatý stůl pozvat vyučující matematiky z gymnázií/škol v okolí, popř. výchozí žáky, aby demonstrovali své postřehy přímo z praxe? Třeba právě tyto kroky, by vedly k uklidnění celé situace. Neinformovanost, nečinnost vše jenom zhoršuje a možná právě z toho vznikají ony obavy.

  6. Markéta Krulická, 23.05.2018 09:18:49

    Zdravím a pripojuji se k názoru maminky, že matematika pana Hejného, je příliš benevolentní k žákům, žáci daného ročníku neznají matematiku, neumí počítat. Neexistuje žádná studie, kde by bylo srovnání matematiky bez a s výukou matematiky pana Hejného. Proč tedy alespoň naše škola, pan ředitel, byť je učitel matematiky nevytvoří srovnávací test matematiky, co žák v daněm ročníku má zvládnout? To by snad mělo být v zájmu učitelů především, dále pak rodičů. Naše dcera má stále problém s matematikou. Vždy ji musím něco slučovat a vysvětlovat, samozřejmě metodou co jsem se učila já! Žádám tedy o prověření znalostí žáků všech ročníků co mají Hejného matematiku. Děkuji Krulická ( dcera je v 5. třídě )

  7. Dobromila, 19.05.2018 19:46:58

    Dobrý den, prosím, mohl by mi nějaký rodič dát echo, jak to vypadá s matematikou v 6.B, se sepsanou peticí a tak? Děkuji 13Dori zavináč gmail tečka com

  8. Ajá, 16.05.2018 13:18:00

    Přesně konec třetí třídy a z matematiky nic neumí i když má samé jedničky. Nejde mu násobení, poslední dobou začíná mít problémy i v sčítání, ale hlavně že NAŠE ŠKOLA MUSÍ MÍT TUHLE TRAPNOU MATEMATIKU

  9. benc, 15.05.2018 09:32:57

    Dobrý den maminko
    žáci letos skutečně dostanou vysvědčení už 22. června 2018. Závěrečná konference je plánovaná na 14. června a tento den bude dokončena závěrečná klasifikace.

    Přeji krásný den

    Ota Benc

  10. maminka, 14.05.2018 20:36:24

    Dobrý den, pane řediteli,
    prosím Vás, abyste zde napsal, ke kterému datu musí všichni učitelé uzavřít známky za toto pololetí
    vzhledem k tomu, že žáci dostanou vysvědčení již 22.6.2018.
    Předem Vám děkuji za odpověď.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
  51. 51
  52. 52
  53. 53

Kalendář akcí ZŠ

  • 21.2.2024 Okresní kolo zeměpisné olympiády v Havlíčkově Brodě
  • 21.2.2024 Preventivní program se speciálním pedagogem - 5.B
  • 22.2.2024 Florbalový turnaj v Chotěboři pro 3.-5. třídy
  • 22.2.2024 Exkurze vlakového nádraží Havlíčkův Brod
  • 23.2.2024 Školní diskotéka
  • 26.2.2024 Králíček a kolovrat - 1.B
  • 27.2.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.B
  • 27.2.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.A
  • 29.2.2024 Návštěva městského úřadu
  • 4.3.2024 Setkání pedagogů v projektu Pomáháme školám k úspěchu - Luna u Ledče n. S.
  • 4.3.2024 Literární program - Poznej Haiku - 8.B
  • 4.3.2024 Králíček a kolovrat - 2.A
  • 5.3.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.B
  • 5.3.2024 Právo pro každý den - program s městskou policií - 8.A
  • 6.3.2024 Školní kolo recitační soutěže

Kalendář akcí MŠ

  • 22.2.2024 Návštěva MŠ Sobíňov
  • 23.2.2024 Projektový den s policií (tř. Koťátek a tř. Myšiček)

Rychlé kontakty

Základní škola a Mateřská škola Ždírec nad Doubravou,
Chrudimská 77
   582 63 Ždírec nad Doubravou
561 111 444, 561 111 499
skola@skola.zdirec.cz
http://skola.zdirec.cz

IČ: 70909709
DIČ: CZ70909709
ID datové schránky: rv8mjef
Zjistit více K poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.