Vážený Zvědavý rodiči
Váš návrh vypadá na první pohled logicky a rozumně, ale je bohužel nerealizovatelný. Těch důvodů je víc, od způsobu provádění výběru až po metodologii srovnání. Jak vybírat žáky, podle toho co si přejí rodiče, žák nebo jak to vidí učitelé? Jak vytvořit srovnatelné skupiny?
Další důvodem nerealizovatelnosti je neexistence indikátoru srovnání - časových i obsahových. Principy výuky metody
Hejného jsou úplně proti smyslu srovnávání žáků mezi sebou.
Mohl bych uvést řadu dalších argumentů. Nechám si to však na jiný formát. Připravím obsáhlý text o Hejného metodě výuky matematiky, ve kterém budu reflektovat i podobné připomínky a názory.
Každopádně děkuji "zvědavému rodiči" i dalším za příspěvky do diskuze. Vést diskuzi je velice důležité, protože vzdělání je opravdu jedno z nejdůležitějších témat v životě každého člověka.
Dobrý večer p. řediteli,
neplánujete do budoucna složit třídy vyučující metodou prof. Hejného a normální "klasickou" a tyto dvě třídy stejného ročníku porovnávat, která třída je na tom v celkovém porovnání lépe? Čistě teoreticky takový výzkum, který by snesl i nějakou tu dotaci na tento projekt, kde by se srovnalo, zda Vámi preferovaná metoda prof. Hejného je přínosná. Věřím, že by se taková to "normální" třída složila, oproti třídě prof. Hejného.
Děkuji za Vaší vyčerpávající odpověď- s pozdravem a přáního hezkého večera zvědavý rodič :-)
Dobrý den Michaelo
nemusíte mít dopředu obavy. Nejlepší by bylo osobní setkání, kdybych Vám mohl o metodě a způsobech výuky více sdělit. Jak to tak bývá, panuje spousta mýtů.
Velice rád se s Vámi setkám, zavolejte mi (774 1115 270) nebo napište e-mail (reditel@skola.zdirec.cz)
Těším se brzy na viděnou
Bude se metodou Hejného vyučovat ve všech třídách? Mám strach, aby pochopil tuto metodu, když se učí matematiku klasicky, jestli nemáme spíše vybrat školu v Chotěboři, ikdyž jsem velmi spokojená s výukou ve vaší škole - školu navštěvuje starší syn
Dobrý den Michaelo
ano počítáme s tím, že by příští školní rok žáci 6. tříd v matematice pracovali metodou profesora Hejného. V případě dotazů se na mne kdykoliv obracejte.
Dobrý den,
v příštím roce bude náš syn přestupovat na Vaši školu na druhý stupeň, chtěla bych se zeptat zda plánujete pro tyto třídy vyuku matematiky Hejného metodou.
Vážená paní Pospíšilová
děkuji Vám za vaše vyjádření. Rozumím Vašim obavám a rád se s Vámi osobně setkám, abychom mohli vaše připomínky a názory prodiskutovat. V této diskuzi není prostor vše dobře vysvětlit. Jen si dovolím říci, že úlohy a cvičení v učebnicích matematiky nejsou určeny pro řešení rodičům, ale pro děti. Rozhodně nechceme rodiče týrat, protože prožitek porozumění a pochopení je základním prvkem učení. S úlohami a prostředími jsou provázány principy, které jsou základem celého vzdělávání.
Dovoluji si pozvat ždíreckou veřejnost na další Kulatý stůl ve vzdělávání, který se koná v úterý 31.10. 2017 v zasedací místnosti městského úřadu. Právě tyto principy a další záležitosti budou na programu.
dcera navštěvuje školku, je ve třídě předškoláků ve Ždírci. Řeším stále ještě experimentální matematiku podle pana prof. Hejného, nejsem jejím zastáncem, četla jsem výzkumy dokazující, že děti v matematice jsou naopak horší než byly naše ročníky. Ptám se na možnost, zda budete otvírat třídu s běžnou matematikou. Bohužel, i někteří rodiče na vyšších pracovních pozicích si s danými úkoly v matematice nedokáží poradit, myslíte si tedy, že neumí automaticky logicky uvažovat a dále pracující rodiče "týrat" nad úkoly dětí? Pozor netvrdím, že ta metoda je celá špatná, jsem pro zahrnutí některých prvků. Velice pochybuji, že děti s touto matematikou budou úspěšní na gymnáziu či jiné střední škole s postupem na vysokou školu. Děkuji předem za odpověď. Pospíšilová
Ota Benc, 23.11.2017 10:51:54
Vážený Zvědavý rodiči
Váš návrh vypadá na první pohled logicky a rozumně, ale je bohužel nerealizovatelný. Těch důvodů je víc, od způsobu provádění výběru až po metodologii srovnání. Jak vybírat žáky, podle toho co si přejí rodiče, žák nebo jak to vidí učitelé? Jak vytvořit srovnatelné skupiny?
Další důvodem nerealizovatelnosti je neexistence indikátoru srovnání - časových i obsahových. Principy výuky metody
Hejného jsou úplně proti smyslu srovnávání žáků mezi sebou.
Mohl bych uvést řadu dalších argumentů. Nechám si to však na jiný formát. Připravím obsáhlý text o Hejného metodě výuky matematiky, ve kterém budu reflektovat i podobné připomínky a názory.
Každopádně děkuji "zvědavému rodiči" i dalším za příspěvky do diskuze. Vést diskuzi je velice důležité, protože vzdělání je opravdu jedno z nejdůležitějších témat v životě každého člověka.
Přeji krásný den
Ota Benc, ředitel školy
Zvědavý rodič, 22.11.2017 19:29:59
Dobrý večer p. řediteli,
neplánujete do budoucna složit třídy vyučující metodou prof. Hejného a normální "klasickou" a tyto dvě třídy stejného ročníku porovnávat, která třída je na tom v celkovém porovnání lépe? Čistě teoreticky takový výzkum, který by snesl i nějakou tu dotaci na tento projekt, kde by se srovnalo, zda Vámi preferovaná metoda prof. Hejného je přínosná. Věřím, že by se taková to "normální" třída složila, oproti třídě prof. Hejného.
Děkuji za Vaší vyčerpávající odpověď- s pozdravem a přáního hezkého večera zvědavý rodič :-)
Ota Benc, 27.10.2017 10:57:38
Dobrý den Michaelo
nemusíte mít dopředu obavy. Nejlepší by bylo osobní setkání, kdybych Vám mohl o metodě a způsobech výuky více sdělit. Jak to tak bývá, panuje spousta mýtů.
Velice rád se s Vámi setkám, zavolejte mi (774 1115 270) nebo napište e-mail (reditel@skola.zdirec.cz)
Těším se brzy na viděnou
Ota Benc
Michaela, 25.10.2017 20:05:19
Bude se metodou Hejného vyučovat ve všech třídách? Mám strach, aby pochopil tuto metodu, když se učí matematiku klasicky, jestli nemáme spíše vybrat školu v Chotěboři, ikdyž jsem velmi spokojená s výukou ve vaší škole - školu navštěvuje starší syn
benc, 25.10.2017 15:00:10
Dobrý den Michaelo
ano počítáme s tím, že by příští školní rok žáci 6. tříd v matematice pracovali metodou profesora Hejného. V případě dotazů se na mne kdykoliv obracejte.
Přeji krásný den
Ota Benc, ředitel školy
Michaela, 25.10.2017 11:20:22
Dobrý den,
v příštím roce bude náš syn přestupovat na Vaši školu na druhý stupeň, chtěla bych se zeptat zda plánujete pro tyto třídy vyuku matematiky Hejného metodou.
benc, 2.10.2017 16:44:33
Dobrý den
ID školy: zszdirec
Ota Benc
Jana, 2.10.2017 16:29:36
Dobrý den,chci si stáhnout aplikaci edookitu do mobilu,kde najdu ID školy?Děkuji
benc, 26.09.2017 14:08:19
Vážená paní Pospíšilová
děkuji Vám za vaše vyjádření. Rozumím Vašim obavám a rád se s Vámi osobně setkám, abychom mohli vaše připomínky a názory prodiskutovat. V této diskuzi není prostor vše dobře vysvětlit. Jen si dovolím říci, že úlohy a cvičení v učebnicích matematiky nejsou určeny pro řešení rodičům, ale pro děti. Rozhodně nechceme rodiče týrat, protože prožitek porozumění a pochopení je základním prvkem učení. S úlohami a prostředími jsou provázány principy, které jsou základem celého vzdělávání.
Dovoluji si pozvat ždíreckou veřejnost na další Kulatý stůl ve vzdělávání, který se koná v úterý 31.10. 2017 v zasedací místnosti městského úřadu. Právě tyto principy a další záležitosti budou na programu.
Děkuji za pochopení a těším se na viděnou
Ota Benc
Monika Pospíšilová, 26.09.2017 08:52:25
Dobrý den pane řediteli,
dcera navštěvuje školku, je ve třídě předškoláků ve Ždírci. Řeším stále ještě experimentální matematiku podle pana prof. Hejného, nejsem jejím zastáncem, četla jsem výzkumy dokazující, že děti v matematice jsou naopak horší než byly naše ročníky. Ptám se na možnost, zda budete otvírat třídu s běžnou matematikou. Bohužel, i někteří rodiče na vyšších pracovních pozicích si s danými úkoly v matematice nedokáží poradit, myslíte si tedy, že neumí automaticky logicky uvažovat a dále pracující rodiče "týrat" nad úkoly dětí? Pozor netvrdím, že ta metoda je celá špatná, jsem pro zahrnutí některých prvků. Velice pochybuji, že děti s touto matematikou budou úspěšní na gymnáziu či jiné střední škole s postupem na vysokou školu. Děkuji předem za odpověď. Pospíšilová