Dobrý den, musím také reagovat na rozsáhlou diskuzi. Asi před rokem jsme Červeném Kostelci řešili zcela stejný problém. Na našich dětech ze Lhoty byl proveden pokus začít je vyučovat po pěti letech od 6. tř. metodou Hejného. Odůvodněná obrovská nespokojenost rodičů a dětí vyústila po půl roce k sepsání petice a po jednáních na městě bylo panu řediteli nařízeno těmto dětem umožnit přechod do třídy s normální matikou (otevřenou naposledy) a do dalších let tuto třídu otvírat pokaždé a dokonce provádět průzkum, takže některé děti z metody Hejného přecházejí do 6. třídy k dětem ze spádových škol. Myslím si, že letos jsou šestky tři, dvě Hejného asi po 20 a jedna normální s asi 27 žáky. Ono se všude říká, že je metoda Hejného nejlepší, ale není to pravda. Na Komenského škole Náchod s Hejného po dvou letech zavedení skončili, jenže o tom se nemluví …
Musim reagovat na tuto rozsahlou diskuzi.Řeší se tady jak metoda Hejneho nefunguje a řeší někdo z vas nedostatky třeba z fyziky?Zvláštní je.že děti z bývalé 9 bojují více s fyzikou než matikou .A to byly od 6 na Hejnem a matiku na střední dávají obstojně.Ale z fyziky jim bylo řečeno ,že mají hrubé nedostatky.Nepřijde mi správné svalovat vše na Hejného.Mým vlastním úsudkem je,že za 4 roky výuky Hejným došlo u mého dítěte opravdu k rozvoji logiky a někdy jsem zůstala překvapena ,jakou obtížnost zvládlo vyřešit.(někdy to bylo na úrovni střední školy).Na koho teda svedeme nedostatky z fyziky,na čí metodu?? Kde budeme hledat viníka.Z vlastní zkušeností vím,že i my rodiče jsme se na metodu Hejného netvářili,ale po roce jsme pochopili jak metoda funguje a hlavně opravdu bylo hrozně fajn pozorovat děti ,jak je matika začla hned jinak bavit,jak bádaly a snažily se hledat řešení.Být rodičem nynějšího žáka 6 třidy,určitě bych to nezavrhovala.Po půl roce neni šance zjistit,co metoda vše umí.Vydržela bych na takovéto závěry.P.řediteli držte se a jděte do toho s takovým odhodlàním jako jste šel s našimi dětmi.Držím Vám palce ,aby se vám podařilo rodiče přesvedčit,jak metoda je fajn a zajímavá
Dobrý den Martino
den otevřených dveří naše škola obvykle nepořádá, pouze při zvláštních příležitostech. Ovšem rádi každého zájemce individuálně přivítáme, vše ukážeme a zodpovíme všechny otázky. Pokud máte zájem neváhejte se na mne obrátit e-mailem či telefonicky, najdete v kontaktech v hlavním menu.
Dobrý den. Děkuji, že vaše škola= vaši učitelé pořádají tolik kroužků, aktivit a dobrých věcí pro naše děti. Toto není samozřejmostí na jiných ZŠ a proto tuto skutečnost opravdu oceňuji. Ladislav.
Dobrý den,
velmi zajímavé články v odkazu rodiče a matky, děkuji za druhou stranu mince Vyuky Hejného metody. Zaujalo mě i mimo jiné ten podstatný fakt, že hlavně učitel, který učí matematiku touto metodou musí být o ní přesvědčen a chtít ji učit, což pan ředitel a někteří učitelé 1. stupně určitě jsou ,ale je i zbytek učitelů matematiky na 2. stupni přesvědčeni o této metodě a chcou ji učit? I jejich názor je podstatný pro další vyuku na 2. stupni. Zajímavý by byl i názor učitele Fyziky a Chemie na tuto metodu, kde pochopení základních matematických dovedností je základ pro jejich další vyuku.
Ano, chceme poukázat na to, že každá mince má dvě strany - ne pouze tu sluníčkovou a bezvadnou. Ne všechny všechno baví, škola nám ale prezentuje, jak všichni skáčou radostí z H-matematiky - bohužel to ale není úplná pravda. Přehlášení jistě není třeba řešení pro všechny děti ze 6B, jejichž rodiče již z nespokojenosti podepsali petici. Marketing, PR a business kolem H-metody je jedna strana, druhou jsou sílící kritické hlasy z řad odborné veřejnosti, experiment na našich dětech se ovšem provádí dál, aniž by byl přínos metody jakkoli kvantifikován. Argumenty typu "děti jsou lepší" mají stejnou vypovídací schopnost jako "jedna paní povídala". Jedna věc je radost, druhá jsou pak také znalosti. Úspěch v Klokanech apod. není nutně podmíněn ZŠ či metodou, důležité jsou vrozené schopnosti dítěte, schopnosti pedagoga a podpora rodičů.
Vážený "otče", není snad nejdůležitější, aby byly děti ve škole spokojeny? Není snad škola služba? Ano, rodič má právo přehlásit dítě do jiné školy, ale to je myslím snad krajní řešení. Snažíme se poukázat na to, že Hejného metoda není tak růžová a geniální, jak je nám na škole prezentováno. A pokud chodí děti ze školy nespokojeny, je důvod to řešit!
Dobrý večer, pokud se Vám výuka Hejného nelíbí, nic nebrání si své děti, které tuto metodu nezvládají přehlásit do jiné školy, na to má každý rodič právo. A zda výuka děti baví, nebo ne je věc jiná. Nepamatuji se, že by mně matematika bavila i za normální výuky, od toho byly jiné předměty.
Dobrý den,
reaguji na vložený odkaz "rodiče" - je opravdu velice zajímavý!!
Dovoluji si z této konference vložit ještě jeden odkaz, také velmi zajímavý, zajímavé jsou tam všechny: http://vyukamatematiky.math.cas.cz/Wolfova_Hejny_6-2016.pdf
Vypadá to, že ne všechno ve výuce H-Mat je růžové - nám jako rodičům zdejší ZŠ je předkládáno pouze to růžové, že všechny děti matika baví, všechny děti v hodinách radostně pracují, těší je objevovat, obstojí v testech - ale je to opravdu pouze zásluhou ZŠ, není to třeba také z velké části rodiči, kteří tápajícím dětem doma pomáhají? Musím se ptát, je to skutečně v naší škole tak super, skutečně všechny děti styl této matematiky milují? Jak dlouho si budeme něco nalhávat a mazat si med kolem pusy? Jak se zde pracuje s dětmi, které radost nesdílejí a nadšeně nejásají. Klokan a pod. nejsou jediné soutěže - je hezké napsat "daří se jim lépe" - co to je za "matematický" údaj?
Dobromila, 22.03.2018 08:43:54
Dobrý den, musím také reagovat na rozsáhlou diskuzi. Asi před rokem jsme Červeném Kostelci řešili zcela stejný problém. Na našich dětech ze Lhoty byl proveden pokus začít je vyučovat po pěti letech od 6. tř. metodou Hejného. Odůvodněná obrovská nespokojenost rodičů a dětí vyústila po půl roce k sepsání petice a po jednáních na městě bylo panu řediteli nařízeno těmto dětem umožnit přechod do třídy s normální matikou (otevřenou naposledy) a do dalších let tuto třídu otvírat pokaždé a dokonce provádět průzkum, takže některé děti z metody Hejného přecházejí do 6. třídy k dětem ze spádových škol. Myslím si, že letos jsou šestky tři, dvě Hejného asi po 20 a jedna normální s asi 27 žáky. Ono se všude říká, že je metoda Hejného nejlepší, ale není to pravda. Na Komenského škole Náchod s Hejného po dvou letech zavedení skončili, jenže o tom se nemluví …
Mamina, 20.03.2018 07:47:10
Musim reagovat na tuto rozsahlou diskuzi.Řeší se tady jak metoda Hejneho nefunguje a řeší někdo z vas nedostatky třeba z fyziky?Zvláštní je.že děti z bývalé 9 bojují více s fyzikou než matikou .A to byly od 6 na Hejnem a matiku na střední dávají obstojně.Ale z fyziky jim bylo řečeno ,že mají hrubé nedostatky.Nepřijde mi správné svalovat vše na Hejného.Mým vlastním úsudkem je,že za 4 roky výuky Hejným došlo u mého dítěte opravdu k rozvoji logiky a někdy jsem zůstala překvapena ,jakou obtížnost zvládlo vyřešit.(někdy to bylo na úrovni střední školy).Na koho teda svedeme nedostatky z fyziky,na čí metodu?? Kde budeme hledat viníka.Z vlastní zkušeností vím,že i my rodiče jsme se na metodu Hejného netvářili,ale po roce jsme pochopili jak metoda funguje a hlavně opravdu bylo hrozně fajn pozorovat děti ,jak je matika začla hned jinak bavit,jak bádaly a snažily se hledat řešení.Být rodičem nynějšího žáka 6 třidy,určitě bych to nezavrhovala.Po půl roce neni šance zjistit,co metoda vše umí.Vydržela bych na takovéto závěry.P.řediteli držte se a jděte do toho s takovým odhodlàním jako jste šel s našimi dětmi.Držím Vám palce ,aby se vám podařilo rodiče přesvedčit,jak metoda je fajn a zajímavá
Ota Benc, 17.03.2018 20:49:34
Dobrý den Martino
den otevřených dveří naše škola obvykle nepořádá, pouze při zvláštních příležitostech. Ovšem rádi každého zájemce individuálně přivítáme, vše ukážeme a zodpovíme všechny otázky. Pokud máte zájem neváhejte se na mne obrátit e-mailem či telefonicky, najdete v kontaktech v hlavním menu.
Těším se na viděnou
Ota Benc, ředitel školy
Martina, 17.03.2018 14:40:28
Dobrý den, pořádá Vaše škola den otevřených dveří? Děkuji Martina
Ladislav P., 17.03.2018 12:37:53
Dobrý den. Děkuji, že vaše škola= vaši učitelé pořádají tolik kroužků, aktivit a dobrých věcí pro naše děti. Toto není samozřejmostí na jiných ZŠ a proto tuto skutečnost opravdu oceňuji. Ladislav.
Michaela, 14.03.2018 14:21:37
Dobrý den,
velmi zajímavé články v odkazu rodiče a matky, děkuji za druhou stranu mince Vyuky Hejného metody. Zaujalo mě i mimo jiné ten podstatný fakt, že hlavně učitel, který učí matematiku touto metodou musí být o ní přesvědčen a chtít ji učit, což pan ředitel a někteří učitelé 1. stupně určitě jsou ,ale je i zbytek učitelů matematiky na 2. stupni přesvědčeni o této metodě a chcou ji učit? I jejich názor je podstatný pro další vyuku na 2. stupni. Zajímavý by byl i názor učitele Fyziky a Chemie na tuto metodu, kde pochopení základních matematických dovedností je základ pro jejich další vyuku.
matka, 14.03.2018 06:59:23
Ano, chceme poukázat na to, že každá mince má dvě strany - ne pouze tu sluníčkovou a bezvadnou. Ne všechny všechno baví, škola nám ale prezentuje, jak všichni skáčou radostí z H-matematiky - bohužel to ale není úplná pravda. Přehlášení jistě není třeba řešení pro všechny děti ze 6B, jejichž rodiče již z nespokojenosti podepsali petici. Marketing, PR a business kolem H-metody je jedna strana, druhou jsou sílící kritické hlasy z řad odborné veřejnosti, experiment na našich dětech se ovšem provádí dál, aniž by byl přínos metody jakkoli kvantifikován. Argumenty typu "děti jsou lepší" mají stejnou vypovídací schopnost jako "jedna paní povídala". Jedna věc je radost, druhá jsou pak také znalosti. Úspěch v Klokanech apod. není nutně podmíněn ZŠ či metodou, důležité jsou vrozené schopnosti dítěte, schopnosti pedagoga a podpora rodičů.
rodič, 13.03.2018 19:40:48
Vážený "otče", není snad nejdůležitější, aby byly děti ve škole spokojeny? Není snad škola služba? Ano, rodič má právo přehlásit dítě do jiné školy, ale to je myslím snad krajní řešení. Snažíme se poukázat na to, že Hejného metoda není tak růžová a geniální, jak je nám na škole prezentováno. A pokud chodí děti ze školy nespokojeny, je důvod to řešit!
otec, 13.03.2018 18:50:45
Dobrý večer, pokud se Vám výuka Hejného nelíbí, nic nebrání si své děti, které tuto metodu nezvládají přehlásit do jiné školy, na to má každý rodič právo. A zda výuka děti baví, nebo ne je věc jiná. Nepamatuji se, že by mně matematika bavila i za normální výuky, od toho byly jiné předměty.
matka, 12.03.2018 13:50:27
Dobrý den,
reaguji na vložený odkaz "rodiče" - je opravdu velice zajímavý!!
Dovoluji si z této konference vložit ještě jeden odkaz, také velmi zajímavý, zajímavé jsou tam všechny: http://vyukamatematiky.math.cas.cz/Wolfova_Hejny_6-2016.pdf
Vypadá to, že ne všechno ve výuce H-Mat je růžové - nám jako rodičům zdejší ZŠ je předkládáno pouze to růžové, že všechny děti matika baví, všechny děti v hodinách radostně pracují, těší je objevovat, obstojí v testech - ale je to opravdu pouze zásluhou ZŠ, není to třeba také z velké části rodiči, kteří tápajícím dětem doma pomáhají? Musím se ptát, je to skutečně v naší škole tak super, skutečně všechny děti styl této matematiky milují? Jak dlouho si budeme něco nalhávat a mazat si med kolem pusy? Jak se zde pracuje s dětmi, které radost nesdílejí a nadšeně nejásají. Klokan a pod. nejsou jediné soutěže - je hezké napsat "daří se jim lépe" - co to je za "matematický" údaj?