Dobrý den Jano
děkuji Vám za velmi zajímavý a konstruktivní názor. Probereme situaci ve školce a pokusíme se hledat nějaké řešení, jak navrhujete - asistentku učitelky v mateřské škole. Ještě k té různorodosti - nacházím zde jeden pozitivní prvek. Podle mého názoru je to možnost a příležitost pro děti navzájem kooperovat. Tedy pomáhat si, učit se od sebe, cítit jistou zopdověnost u těch starších a nopak u mladších vidět "vzor" přímo v dětském kolektivu. Jsem si vědom, že to není jednoduché zorganizovat, a že to neodpovídá zažitým představám o tom, jak má fungovat předškolní zařízení.
Věřím, že ve spolupráci s rodiči najdeme optimální řešení.
Ještě jednou děkuji a přeji krásný zářijový den
pročítala jsem si diskuze v rámci MŠ. Bylo řečeno, že dnes se doporučuje vytvářet věkově různorodé skupiny dětí. V pořádku, ale jak moc různorodé? Jak se má paní učitelka adekvátně věnovat dětem starším dvou let ( některé s plínkami a učící se na nočník ) a dětem 4-5 let v jedné třídě? Snad každý má představu o nárocích a potřebách různě starých dětí. Nebylo by k zamyšlení mladší děti sloučit do jedné třídy s dvěmi pí. učitelkami (případně jinou paní učitelkou třeba dotovanou ÚP)? Děti by měly svůj klid a pohodu. Určité věci by se jim mohly k jejich věku poupravit ( jako délka vycházek a odpočinku, druh zábavy atd.) Jsou to opravdu malé děti, tak proč jim to nezkusit zpříjemnit a pí. učitelkám umožnit s dětmi pracovat tak jak jejich věk vyžaduje...děkuji všem za názory a přeji Vám příjemný den.
Dobrý den Davide
k Vaší připomínce uvádím, že vyučuji matematiku v 7. ročníku a ujišťuji Vás, že jsem se v dosavadních hodinách nezabával učivem 8. a 9. ročníků. V ysstému Edookit najdete podrobný popis toho, co bylo v jednotlivých hodinách učivem. Dákle Vás odkazuji na školní vzdělávací program naší školy, odkaz: http://skola.zdirec.cz/media/files/svp-zszdirec-zari-2013-6-verze.pdf, Na straně 77 najdete přehled učiva a vazbu na požadované výstupy.
V rámci inf. systému Edookit připravíme ke každému předmětu přehled učiva a výstupů, aby nebylo nutné hledat vše v složitém dokumentu.
Přeji pěkný den
Dobrý den Evo
uvádím jen několik základních informací. Psycholožka Lenka se zatím spíše ve škole rozhlíží a postupně budem dávat dohromady podrobnější program činnosti. Školní psycholog by měl především spoluvytvářet bezpečné prostředí pro žáky, učitele i rodiče. Předpokládáme výraznou pomoc při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Určitě se společně zaměříme na preventivní opatření, která zabrání vzniku a šíření patologických jevů ve třídách či dětských skupinách. Díky dovednostem a schopnostem psychologa můžeme ve spolupráci s rodiči včas rozpoznat přicházející problémy a eliminovat jejich negativní působení na dětskou psychiku. Psycholog může samozřejmě provádět i klinická šetření. To vše samozřejmě jen se souhlasem rodičů. Psycholožka je ve škole zkrátka k dispozici pro všechny – děti, učitele i rodiče. Podrobné informace, včetně zákonných podmínek fungování školní psycholožky obdrží rodiče na třídních schůzkách dne 2. října a pomocí informačního systému Edookit.
Dobrý den, prý se byla dětem ve třídách představit školní psycholožka. Můžete, prosím, uvést nějaké informace ohledně jejího působení na škole? Děkuji.
Dobrý den Lenko
Program je adaptabilni a umožňuje praci i pro deti případně dospělé, kteří nemaji s anglickým jazykem zadne zkušenosti. Podrobnější informace o podpoře menších dětí Vám ráda sděli Ing. Patra Razimová, email (petra@scilearn.cz) nebo telefon (602 661 341).
Dobrou zprávou je, že se do projektu za výhodných podminek mohou přihlásit i rodiče. V rámci ankety, kterou budeme distribuovat od středy 17.9., tuto možnost nabídneme.
Přeji klidný pracovní tyden
Dobrý den, uvažuji o programu výuky anglického jazyka scilearn ale přijde mi,že musí mít dítě už slovní zásobu. Prosím o vyjádření Pana ředitele, případně i ostatní rodiče žáků. Děkuji za informaci.
Dobrý den paní Lido
Podmínky pro přijeti do družiny nebo klubu jsou dány především kapacitou, tedy maximálním počtem povoleným ministerstvem školství. Převis zájmu se snažíme řešit individuálne. Prosím Vás tedy o návštěvu školy a pokusíme se společně najít řešeni.
Děkuji a těším se na viděnou
Ota Benc
Dobrý den,
ve čtvrtek mi domů přišla dcera z páté třídy, že nemůže chodit do družiny, protože jich tam je moc. To bych pochopila, kdyby mi vzápětí paní učitelka z družiny neřekla, že páťáky nevezmou, protože jich je v družině už moc a do klubu nemůže, protože je to až od šesté třídy. Přijde mi nelogické, že mladší děti nemohou být ve škole po vyučování, ale starší tam hlídané budou. Nešlo by s tím něco udělat?
Děkuji.
Lída
Ota Benc, 16.09.2014 08:09:22
Dobrý den Jano
děkuji Vám za velmi zajímavý a konstruktivní názor. Probereme situaci ve školce a pokusíme se hledat nějaké řešení, jak navrhujete - asistentku učitelky v mateřské škole. Ještě k té různorodosti - nacházím zde jeden pozitivní prvek. Podle mého názoru je to možnost a příležitost pro děti navzájem kooperovat. Tedy pomáhat si, učit se od sebe, cítit jistou zopdověnost u těch starších a nopak u mladších vidět "vzor" přímo v dětském kolektivu. Jsem si vědom, že to není jednoduché zorganizovat, a že to neodpovídá zažitým představám o tom, jak má fungovat předškolní zařízení.
Věřím, že ve spolupráci s rodiči najdeme optimální řešení.
Ještě jednou děkuji a přeji krásný zářijový den
Ota Benc
Jana, 15.09.2014 20:36:41
Dobrý den,
pročítala jsem si diskuze v rámci MŠ. Bylo řečeno, že dnes se doporučuje vytvářet věkově různorodé skupiny dětí. V pořádku, ale jak moc různorodé? Jak se má paní učitelka adekvátně věnovat dětem starším dvou let ( některé s plínkami a učící se na nočník ) a dětem 4-5 let v jedné třídě? Snad každý má představu o nárocích a potřebách různě starých dětí. Nebylo by k zamyšlení mladší děti sloučit do jedné třídy s dvěmi pí. učitelkami (případně jinou paní učitelkou třeba dotovanou ÚP)? Děti by měly svůj klid a pohodu. Určité věci by se jim mohly k jejich věku poupravit ( jako délka vycházek a odpočinku, druh zábavy atd.) Jsou to opravdu malé děti, tak proč jim to nezkusit zpříjemnit a pí. učitelkám umožnit s dětmi pracovat tak jak jejich věk vyžaduje...děkuji všem za názory a přeji Vám příjemný den.
benc, 15.09.2014 13:28:23
Dobrý den Davide
k Vaší připomínce uvádím, že vyučuji matematiku v 7. ročníku a ujišťuji Vás, že jsem se v dosavadních hodinách nezabával učivem 8. a 9. ročníků. V ysstému Edookit najdete podrobný popis toho, co bylo v jednotlivých hodinách učivem. Dákle Vás odkazuji na školní vzdělávací program naší školy, odkaz: http://skola.zdirec.cz/media/files/svp-zszdirec-zari-2013-6-verze.pdf, Na straně 77 najdete přehled učiva a vazbu na požadované výstupy.
V rámci inf. systému Edookit připravíme ke každému předmětu přehled učiva a výstupů, aby nebylo nutné hledat vše v složitém dokumentu.
Přeji pěkný den
Ota Benc
benc, 15.09.2014 13:13:23
Dobrý den Evo
uvádím jen několik základních informací. Psycholožka Lenka se zatím spíše ve škole rozhlíží a postupně budem dávat dohromady podrobnější program činnosti. Školní psycholog by měl především spoluvytvářet bezpečné prostředí pro žáky, učitele i rodiče. Předpokládáme výraznou pomoc při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Určitě se společně zaměříme na preventivní opatření, která zabrání vzniku a šíření patologických jevů ve třídách či dětských skupinách. Díky dovednostem a schopnostem psychologa můžeme ve spolupráci s rodiči včas rozpoznat přicházející problémy a eliminovat jejich negativní působení na dětskou psychiku. Psycholog může samozřejmě provádět i klinická šetření. To vše samozřejmě jen se souhlasem rodičů. Psycholožka je ve škole zkrátka k dispozici pro všechny – děti, učitele i rodiče. Podrobné informace, včetně zákonných podmínek fungování školní psycholožky obdrží rodiče na třídních schůzkách dne 2. října a pomocí informačního systému Edookit.
S pozdravem
Ota Benc
Eva, 15.09.2014 09:40:01
Dobrý den, prý se byla dětem ve třídách představit školní psycholožka. Můžete, prosím, uvést nějaké informace ohledně jejího působení na škole? Děkuji.
David, 14.09.2014 19:48:36
Odpoved 7.třída se učí učivo 8-9. třídy v matematice. Já sám této "vyšší" matematice nerozumím a nemyslím si ,aby se toto učili.
Děkuji David
Ota Benc, 14.09.2014 13:53:29
Dobrý den Lenko
Program je adaptabilni a umožňuje praci i pro deti případně dospělé, kteří nemaji s anglickým jazykem zadne zkušenosti. Podrobnější informace o podpoře menších dětí Vám ráda sděli Ing. Patra Razimová, email (petra@scilearn.cz) nebo telefon (602 661 341).
Dobrou zprávou je, že se do projektu za výhodných podminek mohou přihlásit i rodiče. V rámci ankety, kterou budeme distribuovat od středy 17.9., tuto možnost nabídneme.
Přeji klidný pracovní tyden
Ota Benc
Lenka, 14.09.2014 11:34:00
Dobrý den, uvažuji o programu výuky anglického jazyka scilearn ale přijde mi,že musí mít dítě už slovní zásobu. Prosím o vyjádření Pana ředitele, případně i ostatní rodiče žáků. Děkuji za informaci.
benc, 7.09.2014 21:38:42
Dobrý den paní Lido
Podmínky pro přijeti do družiny nebo klubu jsou dány především kapacitou, tedy maximálním počtem povoleným ministerstvem školství. Převis zájmu se snažíme řešit individuálne. Prosím Vás tedy o návštěvu školy a pokusíme se společně najít řešeni.
Děkuji a těším se na viděnou
Ota Benc
Lída, 7.09.2014 19:14:23
Dobrý den,
ve čtvrtek mi domů přišla dcera z páté třídy, že nemůže chodit do družiny, protože jich tam je moc. To bych pochopila, kdyby mi vzápětí paní učitelka z družiny neřekla, že páťáky nevezmou, protože jich je v družině už moc a do klubu nemůže, protože je to až od šesté třídy. Přijde mi nelogické, že mladší děti nemohou být ve škole po vyučování, ale starší tam hlídané budou. Nešlo by s tím něco udělat?
Děkuji.
Lída